אינטל וקוואלקום חושפות מודמים מתקדמים וסופר מהירים

מודם LTE של קוואלקום מדגם X20

יצרניות השבבים אינטל וקוואלקום מתחרות אמנם בשווקים שונים למדי (לפחות בינתיים), אך לשתיהן היצע רחב של מודמי תקשורת מתקדמים. כעת, מכריזות החברות על מודמים חדשים ומהירים מאי פעם, המפיקים את המירב מטכנולוגיית הדור הרביעי (LTE Advanced Pro) ומתכוננים בציפייה לדור החמישי (5G).

נתחיל במודם של קוואלקום. הוא עונה לשם Snapdragon X20 LTE, הוא תומך בהורדה בקטגוריה 18, המאפשרת מהירות תעבורה עוצרת נשימה של עד 1.174 גיגה-ביט בשנייה. המודם תומך בחיבור רב ערוצי של עד ארבע אנטנות להורדה וארבע אנטנות להעלאה (4×4 MIMO).

המודם של קוואלקום מגיע למהירות ההורדה האסטרונומית באמצעות שימוש בחמישה ערוצים ברוחב 20 מגה-הרץ כל אחד. המודם ייוצר בתהליך ייצור חדשני בגודל 10 נאנומטר, שנכון לרגע זה עדיין אינו מוכן לאור הזרקורים. מהירות ההעלאה המירבית של המודם עומדת על 150 מגה-ביט בשנייה (קטגוריה 13), גם זו מכובדת למדי.

המודם החדש של אינטל (קרדיט: יח"צ אינטל)
המודם החדש של אינטל (קרדיט: יח”צ אינטל)

וכעת, למודם של המתמודדת הותיקה – אינטל. שמו של המודם החדש הוא XMM 7560, והוא תומך בתקשורת על גבי הדור החמישי של הרשת הסלולרית (5G). על אף השימוש בשיטת תקשורת חדשה יותר, המודם ייוצר בתהליך ייצור מיושן יותר מזה של קוואלקום. אינטל תייצר אותו בעצמה במפעליה (לראשונה בסדרת המודמים), בתהליך הייצור הנוכחי שלה שגודלו 14 נאנומטר.

בדומה למודם של קוואלקום, גם המודם החדש של אינטל תומך ב-LTE Advanced Pro – הגרסה החדשה ביותר של רשת הדור הרביעי, המפיקה את המירב מן הטכנולוגיה ומתקרבת עוד צעד אל עבר קצה גבול היכולת של התקן. המודם יתמוך בהורדה בקטגוריה 16, עם קצב נתונים נמוך משל קוואלקום העומד על 979 מגה-ביט בשנייה “בלבד”. קצב ההעלאה זהה לשל קוואלקום – קטגוריה 13 המספקת 150 מגה-ביט לשנייה.

בדומה למודל של קוואלקום, גם ה-XMM 7560 תומך בחיבור רב אנטנות (ארבע להורדה וארבע להעלאה) ומסוגל להעביר מידע על גבי רצועת תדרים המתפרשת לרוחב 100 מגה-הרץ. המודם של אינטל תומך ב-35 תדרי LTE שונים, כך שהוא צפוי לאפשר למכשירים המטמיעים אותו לתפקד בצורה מלאה בכל רחבי העולם.

המודם החדש של אינטל צפוי להיות מושק במחצית השנייה של השנה הנוכחית. המודם של קוואלקום יעשה דרכו לשוק במחצית הראשונה של שנת 2018.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים