הוכרז: Sony Xperia XZ Premium – הסמארטפון הראשון עם מסך HDR ברזולוציית 4K

Xperia XZ Premium (צילום: Sony) Xperia XZ Premium (צילום: Sony)

יומה הראשון של תערוכת MWC 2017 נפתח עם מסיבת עיתונאים אותה ערכה ענקית הצילום ויצרנית הסמארטפונים היפנית, סוני, בה הכריזה על לא פחות מ-4 סמארטפונים חדשים הפונים לשוק הבינוני והגבוה. בין אלו בולט לו מכשיר אחד וייחודי במינו, הוא ה-Sony Xperia XZ Premium, שמביא עימו, זו הפעם השניה בלבד בעולם המובייל, מסך ברזולוציית 4K UHD (או: 3840X2160 פיקסלים).

למעשה, לא רק שה-XZ פרימיום מביא עימו מסך 4K בגודל 5.5 אינץ’, אלא שמדובר במסך הסמארטפון הראשון המגיע בטכנולוגיית HDR שהופכת פופולרית יותר ויותר בקרב מסכי טלוויזיה בשנים האחרונות. זו, כך לטענת היצרנית, תציע למשתמשים את איכות התמונה הטובה ביותר בשוק הסמארטפונים המודרני.

עיצוב פרימיום ומפרט יוצא דופן

צג ה-5.5 אינץ’ של ספינת הדגל החדשה בייצור סוני עוטה זכוכית בתצורת 2.5D המתעגלת אל מסגרת אלומיניום, שמצידה השני מתמזגת אל משטח זכוכית מבריק שיספק למכשיר מראה פרימיום מן השורה הראשונה. יש לציין כי יריעות הזכוכית בחלקו הקדמי והאחורי של המכשיר הינן מסוג Gorilla Glass 5 מבית Corning. נוסף על כך, עמיד ה-XZ Premium בפני מים ואבק תחת תקן IP65/68 שמשמעותו טבילה במים עד לעומק של מטר למשך חצי שעה, ומציע זוג רמקולים המשמשים אותו במערך אודיו סטריאופוני.

ה-Sony Xperia XZ Premium ממשיך להפתיע גם מתחת למכסה המנוע, שם משולבת, לראשונה איי פעם, מערכת השבבים Snapdragon 835 מבית קוואלקום שנחשפה לראשונה מוקדם יותר השנה. זו, כידוע, מציעה 8 ליבות עיבוד מדגם Kryo 280 בתדר ליבה מקסימלי של 2.45GHz בשילוב המאיץ הגרפי Adreno 540. לצידה ישולבו רכיב RAM בנפח 4GB, זיכרון אחסון בסך 64 גיגה-בייט עם אפשרות להרחבה, חיישן ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע של המשתמש וסוללה בקיבולת 3,230mAh שתטען דרך מחבר USB Type-C.

יכולות צילום מתקדמות

ה-XZ Premium כולל מערך צילום ראשי בטכנולוגיה חדשה בשם Motion Eye, בליווי חיישן Exmor RS ברזולוציית 19 מגה פיקסל, המשלב זיכרון ישירות במערך הצילום עצמו, מה שיאפשר למצלמה להתחיל ולצלם תמונות באותו הרגע בו מזהה החיישן תנועה. בין יכולות מערך הצילום החדש נמצא יכולת צילום וידאו בהילוך איטי בקצב של 960 פריימים לשנייה וברזולוציית HD 720P – זו הפעם הראשונה אי פעם בסמארטפון.

Xperia XZ Premium (צילום: Sony)
Xperia XZ Premium (צילום: Sony)

נוסף על כך, ישלב מערך הצילום של המכשיר פוקוס לייזר אוטומטי (Laser AF), מייצב תמונה אופטי (OIS), מנגנון זיהוי פאזה לפוקוס אוטומטי (PDAF), פלאש LED כפול בשתי טמפרטורות צבע, חיישן אינפרה-אדום ויכולות צילום וידאו ברזולויית 4K. בחלקו הקדמי של ה-XZ Premium, עבור מצלמת הסלפי שלו, נמצא חיישן ברזולוציית 13 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 ויכולות צילום וידאו ברזולוציית Full HD.

ה-Sony Xperia XZ Premium יוצע לרכישה החל מחודשי האביב הקרובים, כאשר מועד השקתו המדוייק ברחבי העולם אינו ידוע בשלב זה. 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים