אפליסט מושבע: וורן באפט הכפיל את אחזקתו באפל רגע לפני הדו”ח

חנות אפל בפאלו אלטו חנות אפל בפאלו אלטו (קרדיט: אפל)

את אותו יום בשנה שעברה שבו החליט וורן באפט להשקיע 1.1 מיליארד דולר במניית אפל יהיה קשה לשכוח. המיליארדר שמעולם לא אהב להשקיע בהייטק דווקא הרוויח מאז סכום נאה בעקבות עליית המניה ועתה חשף שאף הגדיל את אחזקתו משמעותית בתקופה האחרונה.

כרגע יש בידי באפט (לחברת האחזקות שלו) 133 מיליון מניות אפל, כך סיפר בראיון לרשת CNBC. הוא ביצע קנייה משמעותית בחודש ינואר, כך שעתה יש לו יותר מכפול מניות לעומת מה שהיה בידו בסוף 2016. כדי להבין את גודל הפוזיציה שלו, צריך לזכור שלפני שנה לא היתה בידו אף מניית אפל, ועכשיו הוא מחזיק 2.5% מהחברה.

לפי מחיר הסגירה של של המניה יום שישי האחרון, (136.66 דולר) סך ערך המניות שלו שוות יותר מ-18 מיליארד דולר. הרכישות של חודש ינואר הביאו אותו ישר לדו”ח המעולה שפורסם בסוף החודש שבו דיווחה אפל של מכירות מעולות לאייפון 7 ושבירת שיא חדש בהכנסות. הדו”ח דחף את המניה עוד למעלה.

מחמאות למנכ”ל

אפל מדהימה אותי עם מוצרים ממכרים והיעילות שלהם על האנשים שמשתמשים בהם“, אמר באפט באותו ראיון והוסיף שהוא עצמו לא בין המשתמשים. הוא גם חילק מחמאות למנכ”ל ואמר שטים קוק מאוד אינטליגנטי בקשר לחלוקת תקציבים והון.

בחודש מאי שנה שעברה, נחשף שקרן ההשקעות של באפט, ברק’שייר האתוואי, רכשה מניות אפל בשווי מיליארד דולר. התקשורת הכלכלית געשה והשוק ראה בכך הבעת אמון מוחלטת באפל על רקע תקופה קשה. ב-2016 רכש באפט 61.2 מיליון מניות אפל במחיר ממוצע של 110.17 דולר, סך שווי הרכישות: 6.75 מיליארד דולר. בחישוב מהיר לפי ערך נוכחי, רק על המניות שרכש בשנה שעברה (בלי הקנייה של חודש ינואר) הוא מרווח עתה ב-1.6 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים