רשמי: ה-GeForce GTX 1080 Ti נחשף והוא מהיר וזול מה-Titan X

כרטיס מסך GeForce GTX 1080 Ti תמונה: NVIDIA

אחרי חודשים של המתנה, שמועות, הדלפות ובעיקר המון ציפיות – כרטיס המסך GeForce GTX 1080 Ti מבית NVIDIA סוף כל סוף נחשף, באירוע ה-GDC אליו כיוונה החברה עם הטיימר הסופר לאחור באתר הבית של מותג ה-GeForce שלה, ולאחר סיכום כל חודשי ההמתנה, אפשר לומר דבר אחד: היה מאוד שווה לחכות.

בואו נתחיל מההתחלה: ה-GTX 1080 Ti הוא נגזרת של ה-GeForce GTX Titan X (מגרסת הפסקל), אך הוא עולה כמעט ב-50% פחות ממנו: 700 דולר בלבד. מחיר זה נמוך משמעותית מכל השערה שעלתה בשבועות האחרונים ברשת, והוא למעשה מתומחר כ-100 דולר יותר ממחירו הנוכחי של ה-GTX 1080, והוא זמין לרכישה כבר בימים הקרובים, כאשר גרסאות צד-שלישי אף הן אמורות להגיע בימים הקרובים אל החנויות.

GTX 1080 Ti – כרטיס המסך החזק ביותר כרגע. תמונה: techpowerup

אם נסתכל לרגע לאחור, אז הרי שמאז ה-GTX 780 Ti המסורת של חברת NVIDIA מסתכמת בקיצוץ מאסיבי של כמות הזיכרון, נפחו וסוגו של כרטיסי ה-GTX Titan שלה, אל מול קיצור קטן במחיר, מה שמוליד את כרטיס המסך “המשופר” בסדרה הנוכחית שלה, ה-Ti. במצב זה, השניים הללו שונים מעט אחד מהשני מבחינת ביצועים, כאשר ה-Ti כמובן הוא החלש יותר. לא הפעם: GTX 1080 Ti הינו מהיר יותר מ-GTX Titan X הנוכחי, מה שהופך אותו לכרטיס ה-GeForce החזק ביותר עבור הצרכן הפרטי.

תמונה: techpowerup

מה מחכה לנו?

ברמה הטכנית: ה-GTX 1080 Ti עושה שימוש בליבת ה-GP102, אותה הליבה עליה מבוסס ה-GTX Titan X, את זה כבר ידענו, אך הפרטים הרשמיים מספרים על הרבה יותר: מספר ליבות ה-CUDA הוא כשל ה-Titan X, כ-3584 ליבות, כאשר נפח הזיכרון הוא 11 גיגה-בייט בהשוואה ל-12 גיגה-בייט ב-Titan X Pascal. בתוך זה, עושה ה-GTX 1080 Ti החדש שימוש בשבבי זיכרון מסוג GDDR5X בנפח תעבורה של 352 ביט.

אך זה לא נגמר כאן. הזכרונות בהם עושה שימוש ה-GTX 1080 Ti הם חדשים ומהירים יותר, אשר רצים על תדר GDDR5X אפקטיבי של 11 גיגה-הרץ, מה שמקנה לכרטיס זה מהירות של לא פחות מ-484 גיגה-בייט לשניה. כאשר עוד פרטים נוספים מה-Titan X זהים לחלוטין (חוץ מ-ROP היורד ל-88 מ-96), בגזרת מהירות הליבה מסתתרת הפתעה נוספת, בדמות מהירות ליבה מקסימלית (מצב בוסט) של 1600 גיגה-הרץ, עם אפשרות להאצה מעבר לתדר ליבה בלתי נתפס של 2000 מגה-הרץ.

תמונה: techpowerup

עם ה-GeForce GTX 1080 Ti מגיע אף פיצ’ר חדש, ה-Tiled Rendering, “שכבה” נוספת אליה מרנדר כרטיס המסך ובכך מונע ניצול “מיותר” של זיכרון כרטיס המסך הפנימי, מה שהופך אותו למהיר בהרבה, ולמעשה מהיר יותר מפי 2 מתעבורת הזיכרון הפיזית של הכרטיס.

גרסאות הצד-שלישי יגיעו בקרוב מאוד ו-NVIDIA אף הכינה שיפורים עבור גרסת הרפרנס (גרסת המייסדים) שלה, ועל מנת למנוע בעיות טמפרטורה ומתח אותם חוו המשתמשים בעבר.

אל מול GTX 1080 ואחרים

מהמידע הרשמי והזמין לנו, כרטיס מסך ה-GTX 1080 Ti הולך להיות חזק יותר מה-GTX Titan X Pascal בזכות הזכרונות החדשים בהם עושה הכרטיס שימוש, אך היכן כרטיס מסך זה נמצא בהשוואה ל-GTX 1080? נתחיל מהביצועים – גרסת ה-Ti צפויה להציע שיפור ביצועים של עד 45%, לא כולל פוטנציאל האוברקלוק שלו.

ההצהרות מדברות גם על רמת שקט הנמוכה ב-2 דציבל מה-GTX 1080, וליבה הקרירה ב-5 מעלות ממנו. הכרטיס עושה שימוש מחיבור של 8 ו-6 פינים (PCI-E), כל זאת עם נצילות של 220 וואט בלבד.

אך בהתאם ל “תפיסתו” של כרטיס ה-GeForce GTX 1080 Ti במשבצת בה נמצא ה-GTX 1080, כרטיסי ה-GTX 1080 וה-GTX 1070 זוכים לירידת מחירים מאסיבית. כעת, כרטיס מסך ה-GTX 1080 הרגיל מתומחר עבור 500 דולר (במקום 600 דולר עד היום), בעוד ה-GTX 1070 יורד ל-350 דולר.

תמונה: techpowerup

כל האירוע הנ”ל חותם למעשה את צמרת כרטיסי ה-Pascal, סדרת הכרטיסים המהפכנית ביותר מבית NVIDIA מזה שנים, כאשר GTX 1070 הופך לאף יותר משתלם, וה-GTX 1080 Ti החדש לבחירתם של אלו המבקשים ביצועים חסרי פשרות עבור מסכים עטורי פיקסלים, מערכי מסכים ותדרי רענון גבוהים.

ללא ספק, חברת NVIDIA לוקחת ברצינות את התחרות אל מול AMD וכרטיסי ה-Vega שלה. אנחנו סקרנים מאוד לראות את ההתפתחות בשוק בחודשים הקרובים – כי הולך להיות חם מאוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים