חברת AMD משיקה את מעבדי Ryzen 5

לוגו מעבדי Ryzen מבית AMD

הקאמבק הגדול אל שוק המעבדים אותו AMD עשתה לאחרונה יצר לא מעט גלים. ציפינו לזה, אך לא לגמרי האמנו שבאופן מוחלט ניתן להתחרות ואף להחליף את מעבדיה של אינטל – עד היום השליטה הבלתי מעורערת והיחידה בשוק מעבדי ה-PC. הבטחות כגון אלו שניתנו עם מעבדי ה-Ryzen נשמעו בעבר אך לא עמדו במבחן האמת.

על כן, לא פלא שחברת AMD הפתיעה אותנו לחלוטין, עם שלושה מעבדים (Ryzen 7 1800X, 1700X ו-1700) המוצבים ראש בראש עם מעבדי האקסטרים של אינטל וכל זאת במחיר נמוך בהרבה – בצורה שאף מזכירה לנו את ימי ה-AMD Athlon 64 הישן והטוב.

לוגו מעבדי Ryzen מבית AMD

כעת, נראה שסיימה AMD את העבודה בשוק הגבוה, והיא מעוניינת להכניס מעבדים יותר “עממיים” אל סדרת ה-Ryzen המהפכנית שלה, ובתוך זה זו משיקה היום את מעבדי ה-Ryzen 5, ארבעה מעבדים נוספים עם מיתוג ספרתי שמזכיר מעט את זו של יריבתה, בהתחשב בסדרת ה-Ryzen 3 אותה מייעדת החברה לחלק השני של שנת 2017, אך כאמור – אלו צפויים לשנות את כללי המשחק בקטגוריה.

AMD מביאה יותר ליבות אל השוק הביתי

מזה זמן רב שהשוק הביתי (אליו משוייכים מעבדים כגון ה-7700K ו-7600K של אינטל) נמצא בסוג של תרדמת בכל הנוגע למספר הליבות. AMD, שהייתה הראשונה בזמנו לשבור את מחסום הליבה הבודדה, מעוניינת לשנות את הסטטוס-קוו גם הפעם, ולהציע 6 ליבות עיבוד לשוק הביתי, תחת סדרת ה-Ryzen 5. כל המעבדים בסדרה, בדומה ל-Ryzen 7, בעלי מכפלה פתוחה, וצפויים להגיע לחנויות ברחבי העולם עד ה-11 לאפריל.

מעבדי Ryzen 5 (מקור: מצגת AMD)
מעבדי Ryzen 5 (מקור: מצגת AMD)

הסדרה מתחילה עם מעבד ה-AMD Ryzen 5 1600X שייעודו הוא להתחרות במעבד ה-i5 7600K של אינטל. מעבד זה, כאמור בעל 6 ליבות עיבוד המתחלקות כולן יחדיו ל-12, עם תדר ליבה בסיסי של 3.6 גיגה-הרץ ותדר בוסט של 4.0 גיגה-הרץ במצב בוסט (שאף עשוי לעלות ל-4.1 גיגה-הרץ כחלק מטכנולוגית ה-XFR), וזכרון מטמון מרמה שלישית של 16 מגה בייט. כל זאת במעטפת של 95 וואט. מחירו יהיה כ-250 דולר.

שאר המעבדים החדשים

  • AMD Ryzen 5 1600
    מעבד זה נושא אף הוא 6 ליבות המתחלקות ל-16, ובעל תדר ליבה מופחת מעט של 3.2 ועד 4.0 גיגה-הרץ במצב בוסט, עם אפשרות ל-100 מגה-הרץ נוספים. מעטפת החום שלו הינה 65 וואט בלבד, והוא מוצע תמורת 220 דולר.
  • AMD Ryzen 5 1500X
  • מעבד זה הוא מעבד מרובע-ליבות (המתחלק ל-8) בעל תדר בסיס של 3.5 גיגה-הרץ, ו-3.7 במצב בוסט. במצב XFR, הוא מציע 200 מגה-הרץ נוספים. מעטפת החום יורדת בהתאם ל-65 וואט, ומחירו צפוי להיות כ-190 דולר.
  • AMD Ryzen 5 1400
  • מעבד זה מקבל קיצוץ מאסיבי יחסית: בעוד מספר הליבות לא משתנה, זכרון המטמון יורד ל-8 מגה-בייט, כאשר התדרים שהוא מציע הינם 3.2 גיגה-הרץ בבסיס ו-3.4 במצב בוסט, כאשר אף ה-XFR מציע תוספת של 50 מגה-הרץ בלבד. מעטפת החום נשארת על 65 וואט, ומחירו צפוי להיות כ-170 דולר.

AMD אף מייעדת עבור המעבדים החדשים (למעט מעבד ה-1600X, אשר יגיע ללא קירור) שני סוגים של קירורים חדשים הנקראים Spire ו-Stealth, כאשר הראשון מכוון לפעול בעוצמה חזקה יותר ואילו השני הולך לכיוון השקט. מעבד ה-Ryzen 5 1400 הינו היחיד כרגע לקבל את קירור ה-Spire. בנוסף, יש לציין שמעבדים אלו יגיעו עם תמיכה בזכרונות במצב Dual-Channel עד מהירות של 2400 מגה-הרץ.

מעבדי Ryzen 5 (מקור: מצגת AMD)
מעבדי Ryzen 5 (מקור: מצגת AMD)

בשל העובדה שמעבדים אלו יושקו בקרוב מאוד, בפרק זמן של קצת פחות מחודש, סביר להניח שנחשף לעוד מידע רשמי על סדרה זו, והסדרה הבאה שבדרך. עד כה, נראה ששוק זה כבר מזמן לא רעד כפי שהוא רועד כרגע.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים