גרסה 57 של דפדפן גוגל כרום תביא לשיפור בחיי הסוללה במחשבים ניידים

לוגו דפדפן גוגל כרום מקור: Google

אחת הצרות הגדולות של דפדפן גוגל כרום על גבי מחשבים ניידים תמיד הייתה נעוצה בשימוש של הדפדפן במשאבי המחשב, בדגש על המעבד, באופן שוטף, מה שגרם לריקון מהיר יותר של הסוללה ממה שהיינו רוצים. לאורך השנים הציגה גוגל שיפורים שונים עבור דפדפן כרום על מנת לשפר את חיי הסוללה במחשבים הניידים ועם העדכון לגרסה 57 של הדפדפן, מבצעת החברה שינוי נוסף שיוריד מהעומס על זמן המעבד במחשב שלנו.

את הפוקוס הפעם מקבלים החלונות בדפדפן הפועלים ברקע, אלו מהווים על פי גוגל כשליש מצריכת החשמל שצורך דפדפן כרום מהמחשב. בגרסה 57 של כרום יגביל הדפדפן את השימוש השוטף של חלונות (טאבים) הפועלים ברקע כך שיצרכו רק עד אחוז של המשאבים מכל ליבה במחשב, ובדרך זו מצפים בגוגל לחסוך עד 25% בצריכת המשאבים של אותם חלונות הפועלים ברקע.

בגוגל מדגישים כי חלונות הפועלים ברקע ומספקים משוב פעיל, כמו למשל השמעת מוסיקה או יצירת תקשורת רשת בזמן אמת על גבי ממשק WebRTC, ימשיכו לפעול ללא הפרעה. אולם בעתיד מתכננת גוגל עצירה מוחלטת של חלונות הפועלים ברקע לשם חיסכון גדול יותר בצריכת החשמל על ידי מעבר לשימוש בשירותים אחרים שיעבדו ברקע על מנת לתמוך ביכולות כמו ניגון מוסיקה ברקע.

עדכון נוסף המגיע עם גרסה 57 של דפדפן גוגל כרום פונה למשתמשי האייפון, אלו יוכלו מעתה לשמור תכנים מהרשת לצפייה מאוחרת. הפונקציה מעט מסורבלת להפעלה ודורשת כניסה לתפריט הראשי, הפעלת חלון אפשרויות השיתוף ובחירה בשמירה של דף האינטרנט לשמירה, אולם היא שימושית ביותר מאחר שמאפשרת לא רק שמירה של דפים ברשימה לצפייה מאוחרת, אלא גם צפייה בהם ללא חיבור לרשת האינטרנט. נציין כי בניסיון קצר עם פונקציית שמירת הדפים בדפדפן גוגל כרום באייפון, לא תמיד הצלחנו לראות אותם ללא חיבור רשת, אך האפשרות עבדה עבורנו במרבית הניסיונות.

להורדת גוגל כרום לאייפון – לחצו כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים