סמסונג מכריזה על Bixby – עוזרת אישית שאפתנית במיוחד

סמארטפון Galaxy S8 בצבעים (הדלפה: evleaks) סמארטפון Galaxy S8 בצבעים (הדלפה: evleaks)

אם חשבתם שכבר יש בעולם מספיק עוזרות וירטואליות, חשבו שנית – יצרנית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית סמסונג הכריזה על Bixby, עוזרת חדשה ושאפתנית במיוחד אשר תושק בקרוב וצפויה להגיע לצד מכשירי הדגל בסדרת Galaxy S8.

העוזרת החדשה שמה לעצמה למטרה לגשר על הפער בין האדם למכונה, ולאפשר למשתמשים לגשת לשלל היכולות והאפשרויות המתקדמות מבלי להעמיס עליהם יתר על המידה בתפריטים עמוקים ומסובכים. העוזרת החדשה נותנת מענה להתקדמות האסטרונומית ביכולות היישומים, ומאפשרת למשתמשים לגשת לשלל האפשרויות ללא עקומת למידה חדה.

העוזרת החדשה תפעל בתוך יישומים, ותתאים את עצמה בכל רגע למידע המוצג ביישום בו היא פועלת. היא תשיג את מטרתה באמצעות שלוש תכונות עיקריות –

  1. שלמות – העוזרת החדשה תתמוך בכל היכולות של האפליקציה בה היא פועלת, ללא יוצא מן הכלל. כל דבר שניתן לעשות בממשק המגע, ניתן יהיה לעשות גם בממשק הקולי. כך המשתמשים לא צריכים לחשוב ולהתלבט האם העוזרת האישית מסוגלת לעשות את הדבר אותו הם חפצים, או שמא הם ייאלצו להסתפק בדרך הנגיעה המסורתית.
  2. הבנת הקשר – כשביקסבי תזומן בתוך יישום, היא תהיה מודעת בצורה מלאה למסך בו היא פועלת ולמידע המוצג בו (בדומה ל-Now On Tap). כך תוכל לענות על שאלות בצורה ממוקדת יותר גם באמצעות מידע חלקי (כמו מתן תשובה לשאלה “מתי הוא נולד” כשמוצגת על המסך תמונתו של שחקן).
  3. הבנת שפה טבעית – העוזרת החדשה תבין את כוונת המשתמש במגוון רחב של ניסוחים, ללא צורך להיצמד לפורמטים קבועים ומוגדרים מראש. כך המשתמשים יוכלו לתקשר עם העוזרת בצורה טבעית ונוחה יותר, מבלי לשקלל ולחשב ניסוחים מדוייקים. זוהי מטרה אלייה שואפות גם שאר העוזרות הקוליות בשוק, וכולן משקיעות בכך משאבים רבים.
שלט סמסונג
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

לדברי סמסונג, ביקסבי תשולב במכשיריה החדשים ותופעל באמצעות כפתור ייעודי בצד המכשיר. לכפתור הזה ניתן לצפות גם במכשיר ה-Galaxy S8, אשר לפי השמועות יוכרז לקראת סוף החודש – ככל הנראה אחד הפרטים הרשמיים הראשונים אודות המכשיר.

במכשיר יותקנו מראש מספר אפליקציות תומכות Bixby, וערכת פיתוח (SDK) תשוחרר לאחר מכן. בהמשך, ביקסבי תוטמע גם בשלל מכשירי הבית החכם של סמסונג – כיוון שהיא פועלת בענן ולא על במכשיר עצמו, כל מכשיר בעל מיקרופון וחיבור לרשת יוכל לעשות בה שימוש – ללא צורך בעוצמת עיבוד גבוהה.

הדגמה ראשונה של העוזרת החדשה צפוייה להגיע באירוע ההכרזה של סמארטפון ה-Galaxy S8, שצפוי להיערך לקראת סוף החודש, ב-29 במרץ.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים