-פרסומת-

סמסונג מכריזה על Bixby – עוזרת אישית שאפתנית במיוחד

| יום שני, 20 במרץ 2017, 17:28 | תוכנה ואינטרנט
סמארטפון Galaxy S8 בצבעים (הדלפה: evleaks)

סמארטפון Galaxy S8 בצבעים (הדלפה: evleaks)

אם חשבתם שכבר יש בעולם מספיק עוזרות וירטואליות, חשבו שנית – יצרנית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית סמסונג הכריזה על Bixby, עוזרת חדשה ושאפתנית במיוחד אשר תושק בקרוב וצפויה להגיע לצד מכשירי הדגל בסדרת Galaxy S8.

העוזרת החדשה שמה לעצמה למטרה לגשר על הפער בין האדם למכונה, ולאפשר למשתמשים לגשת לשלל היכולות והאפשרויות המתקדמות מבלי להעמיס עליהם יתר על המידה בתפריטים עמוקים ומסובכים. העוזרת החדשה נותנת מענה להתקדמות האסטרונומית ביכולות היישומים, ומאפשרת למשתמשים לגשת לשלל האפשרויות ללא עקומת למידה חדה.

העוזרת החדשה תפעל בתוך יישומים, ותתאים את עצמה בכל רגע למידע המוצג ביישום בו היא פועלת. היא תשיג את מטרתה באמצעות שלוש תכונות עיקריות –

  1. שלמות – העוזרת החדשה תתמוך בכל היכולות של האפליקציה בה היא פועלת, ללא יוצא מן הכלל. כל דבר שניתן לעשות בממשק המגע, ניתן יהיה לעשות גם בממשק הקולי. כך המשתמשים לא צריכים לחשוב ולהתלבט האם העוזרת האישית מסוגלת לעשות את הדבר אותו הם חפצים, או שמא הם ייאלצו להסתפק בדרך הנגיעה המסורתית.
  2. הבנת הקשר – כשביקסבי תזומן בתוך יישום, היא תהיה מודעת בצורה מלאה למסך בו היא פועלת ולמידע המוצג בו (בדומה ל-Now On Tap). כך תוכל לענות על שאלות בצורה ממוקדת יותר גם באמצעות מידע חלקי (כמו מתן תשובה לשאלה “מתי הוא נולד” כשמוצגת על המסך תמונתו של שחקן).
  3. הבנת שפה טבעית – העוזרת החדשה תבין את כוונת המשתמש במגוון רחב של ניסוחים, ללא צורך להיצמד לפורמטים קבועים ומוגדרים מראש. כך המשתמשים יוכלו לתקשר עם העוזרת בצורה טבעית ונוחה יותר, מבלי לשקלל ולחשב ניסוחים מדוייקים. זוהי מטרה אלייה שואפות גם שאר העוזרות הקוליות בשוק, וכולן משקיעות בכך משאבים רבים.
שלט סמסונג

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

לדברי סמסונג, ביקסבי תשולב במכשיריה החדשים ותופעל באמצעות כפתור ייעודי בצד המכשיר. לכפתור הזה ניתן לצפות גם במכשיר ה-Galaxy S8, אשר לפי השמועות יוכרז לקראת סוף החודש – ככל הנראה אחד הפרטים הרשמיים הראשונים אודות המכשיר.

במכשיר יותקנו מראש מספר אפליקציות תומכות Bixby, וערכת פיתוח (SDK) תשוחרר לאחר מכן. בהמשך, ביקסבי תוטמע גם בשלל מכשירי הבית החכם של סמסונג – כיוון שהיא פועלת בענן ולא על במכשיר עצמו, כל מכשיר בעל מיקרופון וחיבור לרשת יוכל לעשות בה שימוש – ללא צורך בעוצמת עיבוד גבוהה.

הדגמה ראשונה של העוזרת החדשה צפוייה להגיע באירוע ההכרזה של סמארטפון ה-Galaxy S8, שצפוי להיערך לקראת סוף החודש, ב-29 במרץ.

מקורות
Bixby
חדש! מעתה ניתן לקבל עדכונים על כתבות בנושאים שמעניינים אתכם דרך פייסבוק מסנג'ר. נסו בעצמכם:
קריאה נוספת
עוד על הכותב
author-image
עדן גוטליב
תלמיד תיכון במגמה מדעית הנדסית. טכנולוגיה זורמת בעורקיי מגיל 9. מתעניין בעיקר בתחום הסלולר והחומרה, עם פינה חמה בלב למעבדים. כשהידיים שלי לא על המקלדת, הן אוחזות בכידון האופניים (או במחשבון).
סלולרי: OnePlus One | מחשב: Apple Macbook Pro
תגובות לכתבה
  • דוד יעקובי

    מעניין מאד

  • Liron

    תגיע לדעתכם ל-S7 מתישהו?

    • Ruslan Ver

      אם כן אין שום סיבה לקנות את הs8 😀 שלדעתי האמת נראה פחות פרמיום ומצועצע

      • ‫אוריה גאון‬‎

        אתה מתכוון לקנות אותו רק בגלל העוזרת הוירטואלית?!?!

      • the king

        תמיד גלאקסי היה צעצוע

      • Liron

        זו בדיוק הסיבה שלא ישחררו בזמן הקרוב, אבל מקווה שיגיע מתישהו.

  • התמני

    מתי ב-S7 EDGE

  • ‫אוריה גאון‬‎

    מתי תתגייר ותהייה תמיכה בעיברית?

  • מורדי סולטן

    חרא של פלאפון. אין כמו אייפון………….

    • the king

      זה לגמרי נכון!!

      • DagzahavDX

        גם אתה

        • the king

          לאייפון יש את הדברים המיוחדים שלו ואתה לא תקרא לי טיפש טיפש זה מי שאוהב אנדרואיד או כל תוכנה אחרת רק אי או אס!!! וגם הטלפונים עצמם אייפון הכי טוב!!!!! כל מי שלא אוהב אייפון טיפש בעצמו!!

          • DagzahavDX

            לראש הגנב בוער הכובע

          • the king

            פשוט אתה מתעקש

          • DagzahavDX

            תפסיק להביך את עצמך

          • the king

            מדבר מישהו שמגן כל הזמן על סמסונג כאילו אתה מנכ״ל סמסונג

          • DagzahavDX

            אתה ממשיך, ואני סיימתי כאן.

          • the king

            לך נמאס כי עכשיו כולם יודעים את האמת

    • DagzahavDX

      אתה לא חכם

  • נדב

    אם תהיה תמיכה בעברית זאת העוזרת הכי טובה בעולם!
    בסירי לדוגמא צריך לשאול באופן מדויק.

    לדוגמא אם אני רוצה לשאול איפה אני נמצא חייב לשאול: ״מה המיקום שלי?״, ואי אפשר לומר – ״איפה אני נמצא?״.

  • יוני

    אני חושב שסמסונג חיים בסרט
    מכיוון שמדובר בחברה שמתמקדת בחומרה, אין להם את האוריינטציה לבנות עוזרת וירטואלית שיכולה להתחרות בעורזות וירטואליות של חברות ממוקדות תוכנה כמו גוגל, מיקרוספט וניואנס. מה גם שאין להם שום פיתוח שמתבסס על מחקר של שנים בתחום ה-nlp ולכן אין שום סיכוי שהיא תבין שפה טבעית עם כל השגיאות, הביטויים, חלקי משפט וכו’.
    בקיצור, כל החברות בעלות משאבים מנסות לפצח את הדבר הזה שנקרא nlp ואף אחת לא עשתה פריצת דרך מסחרית(!) בתחום, אז למה שסמסונג שממוקדת במוצרים וחומרה, פתאום תשלוף מחקר של כמה שנים ותעבד אותו לידי מוצר מסחרי?

    אני חושב שמה שכתוב בכתבה זה מה שסמסונג היתה רוצה שהעוזרת שלהם תעשה אבל אחרי הרצה וקצת יותר זמן בשוק, היא לא תהיה שונה מהותית משאר העוזרות בשוק מבחינת יכולות ובעיות

  • DagzahavDX

    נשמע כמו עוד גירסא מסכנה של svoice

  • ביקסבי?
    טוב לפחות לא קראו לה “ביל קוסבי” חח

גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות