השוואה: Galaxy S8 מול LG G6 – עיצוב, מפרט ומחיר

מימין לשמאל: Samsung Galaxy S8 ו-LG G6 מימין לשמאל: Samsung Galaxy S8 ו-LG G6

בעוד מכשיר הדגל Samsung Galaxy S8 הוצג רק אתמול (ד’, 29.3) באופן רשמי, הדגם המתחרה LG G6 כבר זכה להופעה ראשונה במסגרת תערוכת המובייל MWC 2017 שנערכה בחודש שעבר בברצלונה, והושק בישראל מוקדם יותר השבוע. כעת כשהפרטים על המכשירים של שתי ענקיות הטכנולוגיה מדרום קוריאה ידועים כולם, הגיע הזמן להעמידם זה מול זה ולנסות להבין מה הם ההבדלים בין השניים.

עיצוב

שתי היצרניות החליטו השנה לשים דגש רב על תצוגות מכשירי הדגל, ובשני הדגמים החדשים אנו זוכים לראשונה לראות תצוגת מסך מוארכת, אותה מקיפים שוליים מצומצמים מאי פעם. שתי התצוגות בעלות גודל דומה, כאשר ל-LG G6 מסך בגודל 5.7 אינץ’ ולגלקסי S8 של סמסונג מסך 5.8 אינץ’, שניהם ברזולוציות גבוהות ברמת ה-2K, כאשר ל-G6 פריסה של 1440×2880 ול-Galaxy S8 פריסה מוארכת אף יותר של 1440×2960.

שני המכשירים מתהדרים בשילוב זכוכית הן בצד המסך והן בגבם, אך בסמסונג הלכו צעד קדימה ושילבו זכוכית הקמורה בהתאם לקימוריו של מסך ה-Edge המשולב בגלקסי אס 8. תצורת ה-Edge בסמארטפון החדש של סמסונג היא גם זו המביאה את יחס המסך-גוף שלו להיות גבוה באופן משמעותי מזה שמציג ה-LG G6. בגלקסי S8 תמצאו יחס מסך-גוף של כ-83.5% בעוד ה-G6 מציע יחס של כ-78.5% “בלבד”.

LG G6 (צילום: אלי כהן, גאדג'טי)
LG G6 (צילום: אלי כהן, גאדג’טי)

כפתורים לא תמצאו בחלקם הקדמי של השניים, אלו מופיעים רק על גבי מסגרות הסמארטפונים, כאשר בגב ה-LG G6 ממוקם כפתור ההפעלה\נעילה בו משולב גם קורא טביעות אצבע ביומטרי. בסמסונג החליטו לשמור על כפתור ההפעלה\נעילה על גבי מסגרת המכשיר, אך תמצאו בגבו את חיישן טביעות האצבע גם כן, זה ממוקם לצד המצלמה.

סמסונג לא אומרת להתראות לכפתור הבית לחלוטין, זה יופיע כעת באופן וירטואלי על גבי המסך לצד שני כפתורים נוספים (חזרה לאחור וחלון ריבוי המשימות), כאשר מנגנון חדש שהוטמע מתחת למסך יאפשר לחוש בלחיצה על גבי כפתור בית זה, בדומה למתקיים בדגמי האייפון 7 של אפל.

בגב מכשיר ה-G6 של LG ניתן למצוא לא רק מצלמה בודדת המופיעה בדגם הגלקסי S8, אלא זוג מצלמות, בחירה המאפשרת לבצע צילום בזווית רחבה.

הצבעים של ה-Samsung Galaxy S8 (תמונה: יח"צ סמסונג)
Samsung Galaxy S8 (תמונה: יח”צ סמסונג)

יתרון לזכותה של סמסונג מגיע בדמות הצבעים הרבים בהם הופכת החברה את ה-Galaxy S8 זמין. אם ב-LG G6 תמצאו שלושה צבעים (שחור, פלטיניום ולבן), הרי שה-S8 מציע מגוון רחב של חמישה צבעים. יתרון נוסף נמצא בצד מידות המכשירים, שם זוכה סמסונג ליתרון קל הודות למשקלו הנמוך של המכשיר, המגיע ל-155 גרם לעומת 163 גרם בדגם ה-LG G6. פרט לזאת, דומים מימדי שני הדגמים, כאשר הגלקסי S8 זוכה לרוחב נמוך במעט, מה שיאפשר אחיזה נוחה יותר במכשיר.

מפרט

בצד המפרט הטכני מציגים שני הדגמים רכיבים שונים למדי. מערכת השבבים של ה-Galaxy S8 מתקדמת יותר ומציגה את ה-Snapdragon 835 של קוואלקום, בעוד ה-LG G6 מסתפק בגרסת ה-Snapdragon 821 מהשנה שעברה.

השינויים בין שתי הגרסאות מתבטאים תחילה במעבד, אשר בגלקסי S8 מגיע עם 8 ליבות עיבוד לעומת 4 הליבות שבמעבד ה-LG G6, אך גם המעבד הגרפי בגלקסי S8 מגיע בדגם חדש יותר (Adreno 540 מול Adreno 530 ב-LG G6). בגרסה הצפויה להגיע לישראל תשלב סמסונג דווקא את מערכת השבבים Exynos 8895, גם זו מציגה מעבד מתומן ליבות ומאיץ גרפי חזק, הפעם מדגם Mali-G71 מבית ARM.

בצד הזיכרון מציגים שני הדגמים 4GB RAM, אך נפח האחסון של הגלקסי S8 גבוה יותר בהצעת הבסיס ועומד על 64 גיגה-בייט, זאת בהשוואה ל-32 גיגה-בייט בגרסה הנמכרת בישראל של ה-LG G6. בשני המקרים תוכלו להרחיב את הזיכרון באמצעות כרטיס חיצוני מסוג microSD.

מערך הצילום של שני המכשירים שונה למדי. בעוד LG מציעה זוג חיישנים בגב המכשיר, שניהם נושאים חיישני 13 מגה-פיקסל ומאפשרים צילום בזווית רגילה או רחבה (לבחירתכם בכל צילום), מציעה הגלקסי S8 מצלמה בודדת בעלת חיישן 12 מגה פיקסל. המצלמה של ה-S8 מגיע עם חיישן גדול יותר, מצלמת פיקסלים גדולים יותר ומספקת מפתח צמצם רחב יותר, כך שבצילומים בתאורה נמוכה היתרון ככל הנראה יילך לכיוון שלה.

Samsung Galaxy S8 (תמונה: יח"צ סמסונג)
Samsung Galaxy S8 (תמונה: יח”צ סמסונג)

בחלק הקדמי של המכשירים נמצא יתרון למצלמת ה-8 מגה-פיקסל שמציעה סמסונג, זו תומכת בפוקוס אוטומטי ומציעה מפתח צמצם של f/1.7 שיעזור לצלם תמונות סלפי תחת תאורה נמוכה. ה-G6 מצידו, מציע חיישן 5 מגה-פיקסל בלבד, אך מאפשר מעבר בין צילום בזווית רגילה ובין צילום בזווית רחבה.

בצד האבטחה מספקת סמסונג לגלקסי S8 את היריעה הרחבה ביותר שנראתה בסמארטפונים. תמצאו במכשיר קורא טביעות אצבע, סורק קשתית העין (Iris Scanner) וסורק פנים המאפשר את פתיחת הנעילה של המסך. מיקומו של קורא טביעות האצבע בשני הדגמים נמצא בגב המכשירים, בעוד שני החיישנים הביומטריים הנוספים שמציעה סמסונג נמצאים בחלקו הקדמי.

הסוללה בדגם ה-LG G6 מציעה קיבולת של 3,300mAh, הגדולה ב-10% מזו שמציע דגם הגלקסי S8, בו תמצאו סוללת 3,000mAh. לא ברור בשלב זה האם יספק הבדל גודל זה גם הבדל משמעותי בחיי הסוללה בין השניים.

שני המכשירים מציעים תמיכה בתקן IP68 ועמידים בפני מים ואבק, כאשר גם מחבר הטעינה של השניים זהה כעת ותמצאו חריץ USB Type-C בשניהם. בצד המולטימדיה מציע הגלקסי S8 זוג רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו, בעוד ה-LG G6 מציע רמקול בודד בחלקו התחתון.

error

להשוואה המלאה בין הדגמים – לחצו כאן

מחיר

מחירו של ה-LG G6 נחשף בשבוע שעבר במעמד אירוע ההשקה של החברה בישראל. המכשיר נמכר במחיר של 3,400 שקלים דרך היבואן הרשמי וניתן למוצאו בשוק הפתוח החל ממחיר של 3,260 שקלים, כאשר גם כאן מדובר ביבוא רשמי של היבואן רונלייט.

מחירו של ה-Samsung Galaxy S8 ייחשף במהלך חודש אפריל, אז גם צפוי המכשיר לעשות דרכו ארצה. מקורות אתר גאדג’טי מוסרים כי מחירו יעמוד בארץ על 3,799 שקלים, אך זה עשוי להשתנות עד מועד ההשקה הצפוי לאמצע עד סוף חודש אפריל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים