גאדג’טי מסקר: Meizu Pro 6 Plus

Meizu Pro 6 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מותג מייזו הצליח לתפוס את עינינו עוד בתחילת דרכו בשוק הישראלי כשהציג סמארטפונים אטרקטיביים למדי בצד המפרט ובמחיר שהיה נמוך באופן משמעותי מזה שהציעו מכשירי הדגל הפופולריים. מייזו עברה מאז דרך ארוכה ומלבד היותה שחקנית משמעותית בתחום שמוכרת עשרות מיליוני סמארטפונים מידי שנה ברחבי העולם, הצליחה החברה להציג לא מעט חדשנות גם בצד הטכנולוגי.

אחרי שחיכינו זמן רב למכשיר הדגל של החברה במהלך 2016, הציגה מייזו את ה-Pro 6 Plus, אשר מציג מפרט מהשורה הראשונה, שאף משלב מספר רכיבים שהוצגו יחד עם דגם ה-Galaxy S7 של סמסונג, ועושה שימוש בעיצוב המתכת שאט אט נעלם משולחן השרטוטים של היצרניות המובילות את התחום.

לקחנו את ה-Meizu Pro 6 Plus החדש לבחינה כדי להבין האם באמת אפשר להתייחס אל זה כמכשיר דגל המסוגל להתמודד עם הענקים בשוק, או שמא עדיין מדובר בחלופה זולה ואטרקטיבית בלבד.

מפרט מהשורה הראשונה

על מנת להתמודד עם ההתקדמות המהירה בשוק הסמארטפונים, מחיר כבר לא מספיק ובמייזו ודאי הבינו זאת כששילבו בו את פלטפורמת העיבוד של סמסונג, ה-Exynos 8890. מדובר באותה פלטפורמה ששולבה במכשירי הדגל Galaxy S7 ו-Galaxy S7 Edge בשנה שעברה, לצידה תמצאו רכיב זיכרון RAM בנפח 4 גיגה-בייט, ועל כן לא היה זה מפתיע שה-Pro 6 Plus הצליח להתמודד עם כל משחק עתיר גרפיקה שנבחן במהלך השימוש בו.

במייזו לא הסתפקו רק במעבד של סמסונג ושילבו במכשיר גם תצוגה הדומה לזו ששולבה בדגמי ה-Galaxy S7 מהשנה שעברה. מדובר בתצוגת Super AMOLED בגודל 5.7 אינץ’ ברזולוציית Quad HD 2K וזו גם תומכת ברגישות לעוצמת הלחיצה, מה שמאפשר פעולה מהירה בתוך אפליקציות תומכות. לצערי, מדובר בלא יותר מגימיק בשלב זה, שאף השימושיות בו, לא מדובר בדבר שזמין עבור כל אפליקציה, אלא רק באפליקציות מערכת שלא בהכרח ייעשה בכולן שימוש.

סמארטפון Meizu Pro 6 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Meizu Pro 6 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

המסך נראה נהדר במשחקים וגודלו, בשילוב רזולוציית התצוגה הגבוהה, מאפשר הנאה גם בזמן צפייה בסרטונים – כאן משחק תפקיד גם הרמקול החזק ששילבה מייזו במכשיר, שאף היותו רמקול מונו בודד, מציע צליל איכותי למדי גם בעוצמות הגבוהות. מייזו, כאמור, לא חסכה בצד המפרט הטכני ומי שיחבר אוזניות למכשיר יוכל לזהות בקלות כי שולב בזה ממיר אנלוגי לדיגיטלי (DAC) שמשפר באופן משמעותי את חווית השמע במכשיר. עדיין לא מדובר ברכיב הטוב ביותר ששמעתי, תואר זה שמור ל-V20 של LG, אך איכות הצלילים ועוצמת השמע שניהם ברמה גבוהה למדי.

חיסרון בולט בצד תצוגת המסך מגיע בבהירותה. Meizu Pro 6 Plus מציע בהירות גבוהה למדי, אך זו נקטמת כאשר תעשו שימוש במנגנון ויסות התאורה האוטומטי. לא ברור מדוע במייזו לא מאפשרים להגיע לרמת הבהירות הגבוהה ביותר כאשר המנגנון מופעל, אך זהו המצב וזה דבר שנוטה להפריע לא מעט כשיוצאים מהבית ומנסים להשתמש בטלפון תחת אור השמש, אז עדיף השימוש בתאורה חזקה יותר של המסך.

לשימושי מולטימידיה ה-Meizu Pro 6 Plus הוא בהחלט מועמד ראוי. בנוסף למסך הענק ברזולוציה גבוהה ורמקול חזק במיוחד תוכלו למצוא במכשיר גם רכיב זיכרון אחסון לא קטן של 64 גיגה-בייט. לא תוכלו להרחיב את זיכרון האחסון במכשיר, שכן זה מציע אפשרות להזנת שני כרטיסי SIM במקום רכיב להרחבת הזיכרון, אך במייזו מפצים על כך בהצגה של ממשק יחסית נקי שלא תופס נפח גבוה מידי מרכיב האחסון המובנה. בסה”כ יישארו לכם כ-52 גיגה-בייט פנויים לאחסון קבצים.

ממשק מיושן עם הרבה הפתעות קטנות

המכשירים של מייזו לא חפים משילוב אפליקציות באופן מובנה שחלקינו אולי לא מעוניינים בהן, אך זה חמור פחות ממה שקורה במכשירים אחרים. המחסור באפליקציות המובנות של גוגל מורגש היטב, אולי כי כבר הורגלנו להשתמש בדפדפן הכרום, בשירות המפות של גוגל ובטח שגם בג’ימייל כשירותים בסיסיים בסמארטפונים שלנו, ולמרות שזה לא קשה להוריד את אותן אפליקציות מהחנות, הן חסרות בהצעת ברירת המחדל. במייזו צריכים לשקול מחדש ולשלב אפליקציות פופולריות במכשירים שלה, כי אם 2 מיליארד אנשים בעולם משתמשים בפייסבוק, למה שהאפליקציה לא תהיה שם כברירת מחדל?

אבל זהו לא הדבר העיקרי שמפריע בממשק של מייזו. מה שמפריע באמת הוא חוסר הרצון להתקדם ולאפיין מחדש את מה שמופיע על גבי המסך כך שלא נרגיש מבולבלים. זה לא קשה להבין ששליפת אצבע מתחתית המסך תציג את חלון ריבוי המשימות, אבל אם כבר בחרה מייזו לשלב כפתור בית שתופס חלק ניכר משטח המכשיר, למה לא לשלב שני כפתורים קפסטיביים לצידו? לא קשה גם להבין שנגיעה בכפתור הבית תבצע חזרה לאחור – אבל שוב, מדוע צריך את החיסכון הזה כשיש מספיק פתרונות טובים, נוחים ופשוטים יותר למימוש?

שיפור משמעותי בשימוש השוטף בממשק המשתמש בהחלט מורגש מדור לדור במכשיריה של מייזו, אבל מהירות התגובה עדיין לא בשיאה, אולי בשל בחירתה של החברה בשילוב אנימציות מעבר קלות שמשהות את עליית המסכים השונים.

סמארטפון Meizu Pro 6 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Meizu Pro 6 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

את הדברים בהם מייזו כן מצטיינת צריך לחפש בקרבי ההגדרות של המכשיר. תוכלו למצוא שם אפשרות להפעלת תצוגה הפועלת תמיד, כלי חיוני ושימושי למדי שעובד היטב ומשום מה לא פועל כברירת מחדל. תוכלו גם לנהל כיצד יוצגו ההודעות מאפליקציות שונות, אלו יחולקו לפי הודעות רגילות והודעות לא חשובות שיופיעו במסך נפרד.

במייזו הלכו רחוק מאוד עם יכולות מערכת ההפעלה דרך תפריטי ההגדרות ואפשר להגדיר דרכן את המכשיר כך שיתאים בדיוק לצרכים שלכם. תרצו להדליק את מסך המכשיר עם כל התראה שמקבלת? יש הגדרה לכך. תרצו לקבוע תצוגה נוחה יותר לקריאה עבור העיניים שלכם בשעות הערב והלילה – גם לזה יש הגדרה מיוחדת. מי שמוכן להקדיש זמן בללמוד את האפשרויות הקטנות שמציע המכשיר יכול ליצור לעצמו חוויה טובה הרבה יותר, וזה שווה את העבודה.

חזק בסוללה, פחות בצילום

בצד הצילום מציגה מייזו התקדמות גם כן, כאשר מצלמת ה-12 מגה-פיקסל המשולבת במכשיר מציעה תמונות באיכות טובה למדי תחת תנאי תאורה טובים. על מסך הסמארטפון התמונות ייראו מצוין, אך המצלמה ב-Pro 6 Plus לא מושלמת וניכרת הגרעיניות בתמונה, בעיקר בצילום תחת תנאי תאורה נמוכים.

הצבעים בתמונות עזים, אך לא ייתר על המידה, ואלו ייראו באופן מדויק למדי גם בצילום בתנאי תאורה נמוכים. מצב ה-HDR במצלמה מציג ביצועים לא רעים – האובייקטים המצולמים נראים באופן ברור יותר בשימוש במצב זה, אם כי תאורת הרקע החזקה בהחלט משפיעה על רמת התאורה שלהם. הפוקוס במצלמה מהיר מאוד, מה שמאפשר תפיסה מהירה של התמונה הרצויה. אולם עיבוד המתבצע לאחר כל צילום משהה מעט את פעולת הצילום הבאה.

לחצו על התמונה להגדלה:

השוואה: מצב HDR (מימין) מול תמונה ללא HDR משמאל
השוואה: מצב HDR (מימין) מול תמונה ללא HDR משמאל

את בעיית צילום התמונות בלילה פותרת מייזו דרך הפלאש, זה משלב 10 נורות ולא רק מהווה לפנס מצוין, אלא גם מאיר את האובייקטים המצולמים היטב ובאופן אחיד דיו על מנת לספק תמונה ברמה גבוהה גם כאשר תנאי התאורה סביב האובייקט המצולם רחוקים מלהיות מושלמים.

סמארטפון Meizu Pro 6 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Meizu Pro 6 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

צילום הוידאו תומך ברזולוציית UHD במצלמה הראשית, כאשר המצלמה המשנית מספקת אף היא רזולוציה גבוהה המסתכמת ב-Full HD 1080P. אפליקציית המצלמה המובנית במכשיר מספקת כלים פשוטים ובסיסיים למדי, אך מציעה גם תכונות שלא תמצאו בכל סמארטפון כמו צילום סרטון לקובץ GIF שייצר לכם תמונה מונפשת באופן מיידי.

סוללת ה-Meizu Pro 6 Plus היא הרכיב המשובח ביותר במכשיר. מדובר בסוללת 3,400mAh שאינה ניתנת לשליפה ומציעה תמיכה בטעינה מהירה. בשימושים קלים הצליחה הסוללה לספק קרוב לשני ימי שימוש במכשיר, כאשר תחת שימושים כבדים הצליחה זו לסחוט יום עבודה מלא די בקלות, לעתים אף עם עד 10-20 אחוזים שנותרו בסוף יום ארוך. הוסיפו לכך את יכולות הטעינה המהירה שמאפשרות להוסיף עד 60% מקיבולת הסוללה תוך כחצי שעה וטעינה מלאה במהירות של כשעה ועשרים דקות ותקבלו סמארטפון שפשוט כיף להשתמש בו.

סמארטפון Meizu Pro 6 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
סמארטפון Meizu Pro 6 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סיכום

ה-Pro 6 Plus הוא המכשיר הראשון של מייזו שמרגיש כמו מכשיר דגל גם כשנשים אותו מול מכשירים היקרים ממנו בלפחות 1,000 שקלים יותר, וכאן ממשיך להישמר היתרון התחרותי שלו. החומרה כבר משתווה ביכולותיה למכשירים המובילים בשוק ובמייזו יודעים כי הדגש עדיף שיבוא בצד חיי סוללה ארוכים מאשר בהקפדה על עיצוב דקיק.

במחיר של 1,999 שקלים ה-Pro 6 Plus הוא בין ההצעות האטרקטיביות הקיימות כיום בשוק, אבל במובנים מסוימים יש למייזו עדיין כברת דרך לעבור, כמו התייחסות רצינית יותר באופן משמעותי לצד הצילום ושינוי מהותי לממשק המשתמש.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
7/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
7/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
10/10
מצלמה
7/10
8.1
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חיי סוללה ארוכים
  • מסך איכותי
  • שמע באיכות גבוהה
מה פחות אהבנו
  • ממשק משתמש
  • מצב תאורה אוטומטי
  • צילום בתנאי תאורה נמוכים

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי (באג): 1,999 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים