אפל קיבלה אישור לבחינות שטח של רכבים אוטונומיים בקליפורניה

מערכת Apple CarPlay ב-Chevrolet Spark החדשה אשר הושקה בישראל. מערכת Apple CarPlay ב-Chevrolet Spark החדשה אשר הושקה בישראל.

מאמציה של אפל בתחום הרכבים האוטונומיים מתגברים, כאשר במהלך סוף השבוע נוסף שמה לרשימת החברות להן אישור רשמי מטעם משרד הרישוי (DMV) במדינת קליפורניה שבארה”ב לבחינת רכב אוטונומי בכבישי המדינה. שמה של אפל מצטרף לרשימה ארוכה של 30 חברות, בהן יצרניות רכב כמו פולקסווגן, פורד, טסלה, ניסאן, ב.מ.וו, סובארו, הונדה ומרצדס לצד חברות טכנוגלוגיה כמו גוגל, באידו, NVidia ואחרות.

רישום שמה של אפל לרישיון בחינת רכב אוטונומי בכבישי קליפורניה הוא צעד רשמי נוסף שמבצעת החברה לצורך התקדמותה בפיתוח פרוייקט טיטאן (Project Titan). בסוף השנה שעברה סיפקה אפל אישור רשמי לעבודתה על הפרוייקט עת שלחה מכתב לרשות הבטיחות בדרכים בארה”ב, ה-NHTSA, בו ציינה את עבודתה על פיתוח מערכות נהיגה אוטונומיות.

על פי דיווחים קודמים, ומדבריה האחרונים של החברה לרשות הבטיחות בדרכים האמריקאית, ביצעה אפל שינוי כיוון והיא אינה מפתחת רכב אוטונומי מלא. במקום, עובדת החברה על פיתוח מערכת נהיגה אוטונומית שתוטמע ברכבים שונים ותאפשר לאלו לתפקד גם ללא נוכחות נהג בהם.

כיוון דומה צפויה לתפוס גם Waymo, חברה בבעלותה של אלפבית (החברה האם של גוגל) שעוסקת בפיתוח מוצרים עבור הרכב האוטונומי. Waymo כבר מבצעת בחינות במדינת קליפורניה מזה זמן מה והיא אינה היחידה – במדינה בוחנות כיום לא מעט חברות רכב וטכנולוגיות נהיגה אוטונומיות, כפי שמעידה הרשימה הארוכה של החברות שקיבלו אישור לבחינת רכבים אוטונומיים במדינה.

הצטרפותה של אפל לרשימה מעידה על מירוץ ההתחמשות לקראת השקות של רכבים אוטונומיים מלאים בעתיד, אם כי אלו יידרשו לעבור סבך לא קטן של בירוקרטיה ולדאוג לקבלת אישורים לכל מדינה אליה יגיעו טרם נזכה להזמין רכב אוטונומי לביתנו לשם נסיעה לעבודה או לשדה התעופה. בינתיים, מנצלות חברות הטכנולוגיה את הפער ומציעות שירותי נסיעה שיתופית מבוססי אפליקציות, אלו זמינים כבר דרך Waze Rider של גוגל, Moovit ואפליקציות נוספות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים