גאדג’טי מסקר: MSI Geforce 550GTX Ti Cylcone II

ענקית החומרה הטיוואנית תוקפת את ביתי שוב, הפעם עם חללית חדשה ומשימה שסופה לא ידוע – 550GTX מדגם Cyclone II  – לנוסעים במחלקות השונות, טיסה מהנה!

במילה אחת – חללית!

זוכרים שבשנות ה-90 דודו טופז ז”ל הבטיח שחייזרים ינחתו מהירח בשידור חי? הפקת התוכנית השקיעה המון ועשתה בסופו של דבר משהו מדהים – הפכה כדור פורח פשוט לחללית יפה, זוהרת ועגולה. ולאן אני חותר? ובכן, כרטיס המסך הזה מזכיר לי חללית. הוא מעוצב היטב, וכך גם האריזה היפהפיה שלו. כזכור לכם מסיקורים קודמים, אני אוהב לציין שחברת MSI משקיעה רבות בקופסאות, אך הפעם היא הגיעה לשיא חדש.

כמו בכל אריזת כרטיס מסך, חלקה העליון של האריזה שם דגש על יכולות הכרטיס בצורה בסיסית, תמיכות גרפיות למיניהן, הפרס היוקרתי ביותר שקיבל ודגש על איכות הקירור ויציאותיו. החלק האחורי מציג את הוראות השימוש הבסיסיות, יכולות סטנדרטיות של הכרטיס, הסבר קצרצר על חברת MSI  בשלל שפות, אילו משחקים נוסו עם כרטיס המסך, שביניהם אגב אפשר למצוא את המשחק החדש Duke Nukem. בנוסף, יוצגו גם שני הפרסים היוקרתיים ביותר בהם הכרטיס זה, משני אתרים גדולים מאד ברשת.

פתיחת קופסא


למעשה, הדבר אולי הכי אהוב על כל חובב חומרה הוא תהליך פתיחת הקופסא. ברחבי האינטרנט פזורים להם אין ספור סרטוני וידאו של “Unboxing” או בעברית “פתיחת קופסא”. גם אני מאד אוהב לעשות את זה, במיוחד במוצריה של חברת MSI. בניסיון ראשון לפתוח את הקופסא הבנתי שטעיתי, לא מכאן היא נפתחת. מדובר היה בדלת שפתיחה שלה חושפת חלון זעיר שמאפשר צפייה זריזה בכרטיס המסך שבתוך האריזה, משהו שדווקא די נפוץ לחברת MSI. לאחר שהסתכלתי בהתרגשות מבעד לחלון, פתחתי את הקופסא והוצאתי מתוכה את הכרטיס.

ואוו, זה מה שעבר לי בראש באותו הרגע. איזה עיצוב, איזה מאוורר ענקי ואילו בלוקי קירור לזיכרונות. כאן נזכרתי שישנו צרור גם לכרטיס המסך הזה, אותו מיד ניגשתי לבדוק. הצרור כלל:

– חוברת הוראות
– מתאם HDMI ל-MiniHdmi
– חיבור MOLEX לחשמל
– מתאם VGA TO DVI
– דיסק דרייבר

אכן צרור נחמד, אך לאחר שגירו אותי עם Duke Nukem מאחור, ציפיתי לפחות לאיזה עותק הדגמה של המשחק. נו, אני לא אעשה מזה עניין.

ניגש לכרטיס. לפני כן ציינתי את יופיו של הכרטיס, אחזור על כך כעת בפירוט. על כרטיס המסך שלנו ישנו מאוורר בגודל 90″ שאליו מחוברות שתי צלעות היאטפיפ עם חומר מוליך חום, הסגורות על המעבד. אל שתי הצלעות מחוברים עוד שתי פלטות קירור גדולות מאלומיניום איכותי. מתחת למאוורר ישנה פלטה נוספת מנחושת איכותית שמוליכה את הקור פנימה מהמאוורר, מה שבעצם גורם לחום להיפלט לזוג הצלעות שסוגרות על המעבד ומשם כאוויר קריר הרבה יותר – מכאן נקרא שמו של הכרטיס Cyclon – כשם סופת הציקלון שנוצרת בערך מאותו רעיון. מהירות הקירור משתנה בהתאם לשינויים שתבצעו באמצעות הדרייבר של NVIDIA, הניתן להורדה מאתר החברה. חברת MSI מבטיחה זרימת אוויר טובה יותר במארז בזכות המאוורר, כך שתוכלו להרגיש שינוי של עד 20% ברמת האוורור. כמו כן מבטיחה החברה שבמצב מנוחה יוכלו להימדד 23 מעלות צלזיוס לכל היותר, מה שנחשב מעט מאוד.

נעבור לנתונים הטכניים של הכרטיס – הוא מתהדר במעבד ליבה מומהר בעל 950MHz ומעבד גרפי בעל ליבה במהירות 1800MHz. כמו כן, בזיכרונות GDDR5 במהירות 4300MHz למרות שבחלק מהאתרים שסיקרו את המוצר, הגיעה גירסא פחות מומהרת – 4104MHz בלבד. לנתונים הטכניים הללו חשוב לציין שהרזולוציה המקסימלית הנתמכת על ידי החללית היא 2560×1600.

יציאותיו של כרטיס המסך מאוד סטנדרטיות, כאשר ישנם שני חיבורי DVI דיגיטלים וחיבור HDMI סטנדרטי בודד. דבר נחמד מאוד שאפשר למצוא בפאנל החיבורים הוא הכיתוב msi בצורה יפה, שמאד מוסיפה למראהו הכללי. גודלו של הכרטיס – 210x140x35 מ”מ, אך זהו עדיין כרטיס שיוכל להיכנס בכל מארז סטנדרטי בימינו.

מבחנים

חלק חשוב מאוד בכל ביקורת הוא זה בו צופים בתוצאות המבחנים. אנו עורכים טסטים במשחקים המתקדמים והזללנים ביותר שיש בדורנו. מערכת הבדיקה שלנו גם היא נחשבת לחזקה מאוד והנה היא לפניכם:

Intel 2600K
Sapphire Black Pure P67
G.Skill F3 2048MBX2 1600Mhz
Enermax Infiniti 720W
Antec Lanboy

Crysis 2:

Battlefield: Bad Company 2:

Medal Of Honor 2010:

הבדיקות נערכו באמצעות תוכנת FRAPS, כך שמדובר בתוצאות מדויקות מאוד. כמו כן, ההגדרות של המשחקים היו על ULTRA וללא שימוש בפילטרים. ממה שניתן לראות, למרות הקירור הנחמד וההמהרה שביצעה חברת MSI, כרטיס המסך לא צלח את מבחן הביצועים שלנו מאחר וחברת PALIT מביאה ביצועים טובים יותר במחיר נמוך יותר. לעומת זאת, חברת MSI מציעה אחריות ארוכה יותר – בת שלוש שנים לעומת אחריות בת שנתיים של PALIT, כך שתצטרכו לעשות את השיקולים בעצמכם.

עם זאת יש לציין שמבחינת מעלות, הכרטיס הגיע בשיא המאמץ ל-42 מעלות לעומת קרוב ל-48 מעלות אצל המתחרה. בנוסף אני רוצה לציין שבשני הכרטיסים לא הצלחתי לבצע המהרה נוספת מעבר לזו שכבר בוצעה עליו, זה עלול להיות שיקול נוסף לחלקכם.

סיכום

חבל לי מאוד שהביצועים אינם גבוהים. עם זאת, הקירור ויופי של הכרטיס הינם בונוסים לא רעים כלל, אך לצערי הכרטיס לא יקבל פרס בעבור יופי או קירור, שכן אנו עוסקים בעיקר בביצועים.

ציון – 3.5


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים