100 מיליון מנויים: נטפליקס תתמוך בעברית באופן מלא החל מרבעון זה

דני ראנד מתוך "איירון פיסט" (צילום: Patrick Harbron באדיבות Netflix) דני ראנד מתוך “איירון פיסט” (צילום: Patrick Harbron באדיבות Netflix)

חברת נטפליקס, ששירותי הטלוויזיה און-ליין שלה צוברים פופולריות גם בארצנו דיווחה השבוע על תוצאות הרבעון הראשון. לצד תוצאות כספיות מרשימות סיפקה החברה גם עידכונים מעניינים באשר לפעילותה מול הלקוחות וגם באשר לפעילותה בישראל.

ברבעון הראשון של השנה רשמה נטפליקס הכנסות של 2.64 מיליארד דולר, 35% יותר מאשר הרבעון המקביל. הרווח של נטפליקס עלה פי 4 לעומת שנה שעברה והגיע ל-178 מיליון דולר, שהם 40 סנט למניה מול 37 בצפי האנליסטים.

מנויים או רווח

אבל כידוע, נטפליקס היא חברת צמיחה שבשלב זה נשפטת לא לפי שורת הרווח/הפסד, אלא לפי דריסת הרגל שתשיג בשוק. ברבעון הראשון נוספו לה כמעט 5 מיליון מנויים חדשים. בהתאם למאמצי ההתרחבות הגלובלית שלה, רובם כמובן מחוץ לארה”ב. סך המנויים נכון לסוף הרבעון הראשון עומד על 98.75 מיליון ובקצב זה היא אמורה לחצות את רף ה-100 מיליון מנויים ממש בימים אלו.

עם זאת, אם בשורת הרווח הצליחה נטפליקס לעקוף את התחזיות, בכמות המשתמשים היא פספסה ממש במעט. נראה שהמשקיעים לא יכולים בשלב זה לקבל תוצאות מפתיעות בשני הסעיפים. אם נטפליקס משקיעה המון בקידום אגרסיבי גלובלי היא תקבל יותר מנויים אך ההוצאות יקטינו את הרווח בסוף הרבעון.

פספוס קל זה במספר המנויים גרם למניית נטפליקס לרדת אתמול ב-2.6%. לאור מכפיל הרווח הגבוה שבו נסחרת מניית נטפליקס שנמצא כרגע באיזור ה-340, לא מפתיע שהמשקיעים שופטים את התוצאות לחומרה. החברה עצמה כתבה במכתב למשקיעים כי היא מתכוונת השנה לקבוע יעדים שאינם מתבססים על מספר המנויים אלא על רמת ההכנסות והמרווח התפעולי שלה.

בית הקלפים 4

אין תחליף ל”בית הקלפים”

מבין השורות רומזת נטפליקס כי הסיבה לפספוס במספר המנויים היא שברבעון זה לא היה לה מותג חזק מספיק שימשוך מנויים חדשים כמו “בית הקלפים”. העונה החמישית של בית הקלפים תגיע לצפייה בחודש הבא יחד עם שלושה סרטים בתקציב השקעה גדול, כך שיתכן שנראה בדו”ח הבא פספוס בשורת הרווח יחד עם עלייה נאה במספר המנויים.

מי שכבר מנוי לשירות בטח שם לב שנטפליקס שמה דגש מיוחד לאחרונה על מופעי סטנד-אפ וכך גם ציינה החברה בדו”ח הרבעוני. היא הביאה ברבעון האחרון 17 מופעי סטנד-אפ, תשעה סרטים, וכמה סדרות חדשות עבור מבוגרים וילדים. גם הסרט החדש בכיכובו של אדם סנדלר, “Sandy Wexler” זוכה להצלחה מסוימת כשנטפליקס טרחה לעדכן שהמנויים צפו מאז דצמבר 2015 בכחצי מיליארד שעות מסרטיו של אדם סנדלר.

כל התוכן הזה עולה המון כסף ונטפליקס, שכבר התחייבה להוציא 15.3 מיליארד דולר על הפקת תוכן ב-5 השנים הקרובות, מתכוונת לקחת עוד הלוואה גדולה בימים אלו כדי לממן את ההפקות היקרות. החוב הגדול גם עוזר לה לפתח את הלוקאליזציה של נטפליקס בעולם. לאחר שערכה התאמות ל-24 שפות, כותבת החברה שנטפליקס תתמוך באופן מלא גם בעברית בהמשך רבעון זה (בנוסף לתאילנדית ורומנית).

שינה היא האויב

במסיבת העיתונאים נשאל מנכ”ל נטפליקס, ריד הייסטינגס, על המתחרה הגדולה, אמזון, שמשקיעה גם היא הון תועפות בהפקת תכנים במסגרת שירות ה-Prime. תשובתו היתה מעט מפתיעה כשהוא טוען שבשוק יש מקום לכולם (הוא מאמין שאנשים שמשלמים על נטפליקס מחזיקים גם חשבון פריים ו-HBO) אבל המתחרה הכי משמעותית שלה הוא זמן השינה של הצופים.

בנוסף, נטפליקס שוקלת לאפשר לסרטים שנוצרו בהפקתה להופיע בבתי הקולנוע. בניגוד לאמזון ששולחת את סרטיה קודם לקולנוע ורק אז למנוייה (כך היא קוטפת פרסים), נטפליקס מתכוונת שלא לנקוט בדרך זו. היא תשחרר את ההפקות שלה קודם למנויים “כי הם אלו שמממנים את הסרטים האלו” ורק אז תעביר אותם לבתי הקולנוע.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים