סיכום: כל העדכונים הגדולים מועידת המפתחים של פייסבוק

מארק צוקרברג בועידת F8 של פייסבוק (קרדיט תמונה: Facebook) מארק צוקרברג בועידת F8 של פייסבוק (קרדיט תמונה: Facebook)

אירוע המפתחים השנתי של פייסבוק, F8, נפתח אתמול (ג’, 18.4) והביא עמו כמה בשורות משמעותיות בתחומים בהם פייסבוק פועלת. באירוע קיבלנו טעימה מהפיתוחים העתידיים של החברה והסברים על הכלים החדשים העומדים לרשות המפתחים עבור מוצריה של פייסבוק. בכתבה הבאה נרכז לכם את ההכרזות המעניינות והרלוונטיות ביותר.

ההכרזה העיקרית של הערב הייתה ללא ספק “Camera Effects Platform” שהעניקה דגש עצום לחויות הצילום בפייסבוק. הרשת החברתית הגדולה בעולם הציגה את המצלמה בשירותיה כפלטפורמת המציאות הרבודה הראשונה וחשפה כמה פיתוחים חדשים בתחום זה.

הפיתוח המסקרן ביותר הוא “AR Studio” המאפשר למפתחים להשתמש בכלים של פייסבוק כדי ליצור “מסכות” ואפקטים נוספים המולבשים בזמן אמת על פני המשתמש. זו אינה הפעם הראשונה בה אנחנו רואים את יכולת זו והיא קיימת בפייסבוק מזה זמן רב. כעת פייסבוק מזמינה מפתחים נוספים להשתמש בטכנולוגיה ומשחררת כלי חדש שיקל על יצירת מסכות חדשות מסוג זה. בכדי לקחת חלק בתכנית יש להירשם בעמוד מיוחד שהקימה פייסבוק עבור הפרויקט.

הכלי הנוסף שחשפה פייסבוק כחלק משדרוג חווית הצילום נקרא “Frames Studio” והוא מאפשר כמעט לכל משתמש לעצב ולהוסיף מסגרות לתמונה פרי יצירתו. Frames Studio הוא אשף פשוט וקל לתפעול אליו ניתן להעלות עיצובים שונים שישמשו כמסגרות אינטראקטיביות לתמונות. הכלי זמין כבר עכשיו לכולם וניתן ליצור באמצעותו מסגרות ולשלוח אותן לאישור פייסבוק.

מסנג’ר 2.0

בנוסף לשדרוגים בתחום הצילום, פייסבוק השיקה גם את “מסנג’ר 2.0” וחשפה מספר נתונים על הרגלי השימוש בפלטפורמת המסרים המידיים של החברה. נכון לכתיבת שורות אלה, ישנם 1.2 מיליארד משתמשים חודשיים, אשר יוצרים מידי חודש 2 מיליארד הודעות בין משתמשים פרטיים ועסקים. עוד חשפה פייסבוק כי ישנם כעת 100 אלף מפתחים העובדים על פיתוחים שונים לפלטפורמת המסנג’ר שבין היתר אחראים על 100 אלף בוטים הפועלים מידי חודש.

אם כבר בבוטים עסקינן, פייסבוק הוספיה לגרסת המסנג’ר החדשה אפשרות לגלות בוטים חדשים באמצעות “Tab Discover” המאפשר למשתמשים למצוא באופן אינטואיטיבי את הבוט שאותו הם מחפשים מתוך מסך הבית של המסנג’ר. לצד זאת, ובמטרה להקל על ההתקשרות עם עסקים, פייסבוק הוסיפה אפשרות לפתח תוספות לצ’אט, המאפשרות למספר אנשים לשוחח בצ’אט עם אותו עסק בו-זמנית ולהפעיל שירותים נקודתיים של כל עסק ועסק.

לקינוח הציגה פייסבוק את Smart Replies, תגובות חכמות, המסייעות לעסקים ליצור אוטומציה סביב שאלות נפוצות שהם נשאלים במהלך היום. באמצעות התגובות החכמות יוכלו העסקים להציג תגובות מהירות ואוטומטיות אשר מבוססות על בינה מלאכותית.

לבוט של גאדג’טי בפייסבוק כבר נרשמתם? לחצו כאן למעבר.

הכרזות נוספות

מלבד שתי הכרזות גדולות אלו, פייסבוק התייחסה לתחומים נוספים בהם היא פועלת והסבירה כיצד הם יכולים להיות לעזר למפתחים שונים:

  • Facebook Analytics: הושקו יכולות חדשות ועודכנו תכונות קיימות, כולל תובנות אוטומטיות המשתמשות ב-Machine Learning. הפתרונות האנליטיים מנתחים באופן אוטומטי תובנות חשובות מתוך האנליזות שמבצע המשתמש, חוסכים זמן ומאפשרים למשתמש לפעול במהירות רבה יותר.
  • Identity Tools: השיפורים בהתחברות לפייסבוק מסייעים לעסקים לייצר קשר עם אנשים בקנה מידה עולמי, על פני פלטפורמות נוספות באמצעות פייסבוק, מספר טלפון או דואר אלקטרוני. כמו כן, הפתרונות החדשים עוזרים למשתמש לשמור על קשר עם לקוחות כדי לגדול מעבר לנקודת ההתחברות הראשונית.
  • Games: פייסבוק מציגה פיצ’רים נרחבים של משחק כדי לאפשר למפתחים שליטה רבה יותר על חוויות המשחקים שהם יוצרים. מפתחים יכולים להתאים אישית את מסכי ההתחלה והסיום שלהם ולשלב ממשקי API חדשים שיכולים לסייע, לקדם ולשתף משחקים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים