כל מה שרציתם לדעת על Galaxy S8 – תשובות לשאלות שלכם

Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

סדרת מכשירי הדגל החדשה של סמסונג תגיע לישראל החל מה-7 במאי, כאשר כבר בימים אלו עושים דרכם דגמי ה-Galaxy S8 וה-Galaxy S8 Plus למי שהקדימו והזמינו את המכשירים במסגרת ההזמנה המוקדמת. רגע לפני שיגיעו המכשירים באופן רשמי לחנויות, קיבלנו את סמארטפון הגלקסי S8 פלוס (צבע שחור, 64GB אחסון), וכמו תמיד – אנחנו כאן כדי לענות לכם על השאלות המידיות שיש לכם על המכשיר לפני קניה או סתם כי אתם רוצים לדעת.

בכתבה תמצאו כמה שאלות שכבר העלתם בפנינו מבעוד מועד ושאלות חוזרות המופיעות מולנו לקראת כל השקה של סמארטפון. אתם מוזמנים להשתמש במנוע התגובות מתחת לכתבה על מנת לשאול אותנו שאלות נוספות אודות המכשיר.

מה יש בגלקסי S8 וב-S8 פלוס?

  • קורא ביומטרי לטביעות אצבע
  • מחבר לאוזניות (3.5 מ”מ)
  • נורית חיווי LED להתראות
  • קורא ביומטרי לזיהוי קשתית העין
  • זיהוי פנים לשם פתיחת המכשיר מנעילה
  • רמקול אחד בלבד בתחתית המכשיר
  • מחבר USB Type-C
  • מסך הדולק תמיד
  • NFC
  • חריץ להרחבת זיכרון דרך microSD
  • מד דופק

מה אין בגלקסי S8 וב-S8 פלוס?

  • זוג רמקולים בסטריאו
  • רדיו FM
  • תמיכה בשני כרטיסי סים (Dual-SIM)
  • מבזק פלאש LED עם נורות בשני צבעים (יש רק נורה אחת)

איזו מערכת הפעלה מגיעה עם המכשיר?

דגמי ה-Galaxy S8 וה-S8 Plus מגיעים היישר מהקופסה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 7.0, אשר על גביה נמצא ממשק המשתמש Samsung Experience בגרסה 8.1.

האם יש מגירת יישומים במכשיר?

בהחלט. גרירה מעלה או מטה באמצעות האצבע בכל מקום על גבי מסך הבית תציג את מגירת האפליקציות. ניתן להוסיף גם את כפתור מגירת האפליקציות על שורת המשימות בהגדרה דרך תפריט התצוגה בהגדרות המכשיר (תצוגה > מסך הבית > לחצן יישומים).

איך נראה וידאו מיוטיוב על המסך הארוך הזה?

סמסונג הציגה שלושה מצבי מסך ביניהם ניתן לבחור בעת ניגון סרטון על גבי המסך בתצורה החדשה. מאחר שמרבית הסרטים הזמינים כיום ביוטיוב צולמו בפורמט 16:9, אלו לא תואמים באופן מספק למסך בפורמט ה-18.5:9 החדש של סמסונג בגלקסי S8 וב-S8 פלוס. על כן, תוכלו לבחור בין התצוגה המקורית של הסרטון לשתי תצוגות נוספות המותחות את המסך:

הראשונה מבין השתיים תמתח את התמונה עד קצוות המסך תוך פגיעה נמוכה ככל האפשר באיכות התמונה.

מצב תצוגה מתוח ללא EDGE ב-Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מצב תצוגה מתוח ללא EDGE ב-Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

האפשרות השנייה תאפשר מתיחת התמונה כך שתופיע על המסך כולו, אך זו תחתוך חלקים ממנו – מה שעשוי להציק לפחות בחלק מהסרטונים בהם תצפו.

מצב תצוגה מלאה ב-Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מצב תצוגה מלאה ב-Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ומצב הצפייה הרגיל ללא שינויים לשם התאמה לתצוגה:

מצב תצוגה רגיל ב-Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
מצב תצוגה רגיל ב-Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ומה לגבי התאמת אפליקציות למסך החדש?

לא כל האפליקצוית שתתקינו על המכשיר תומכות בתצוגה החדשה שמציגה סמסונג על סדרת הגלקסי S8, אך ישנן לא מעט אפליקציות שתומכות בתצוגה המלאה בפורמט החדש והמוארך כברירת מחדל. בתפריט ההגדרות של המכשיר תמצאו אפשרות לבחור אילו אפליקציות יוצגו במסך מלא ואילו ימשיכו לפעול בתצוגה רגילה (עם פסים שחורים בחלק העליון והתחתון), אך ישנן מספר אפליקציות לגביהן כלל לא תוכלו לבצע את הבחירה – אלו פשוט הותאמו מבעוד מועד לתצוגה החדשה.

בין אפליקציות אלה ניתן למצוא את אפליקציות המערכת במכשיר של סמסונג (אנשי קשר, גלריה, הגדרות, לוח שנה ועוד) לצד אפליקציות נוספות כמו טוויטר, פייסבוק, גוגל מפות, אינסטגרם, פייסבוק מסנג’ר, OneDrive של מיקרוסופט, וואטסאפ, יוטיוב ועוד.

אפליקציות נוספות יוצגו בתצוגה המלאה כברירת מחדל, אך ניתן יהיה לשנות את ההגדרות עבורן. סט שלישי של אפליקציות כולל את אלו שהפעלתן במסך מלא עשויה לפגוע בפעולתן התקינה. עדיין תוכלו להציג אפליקציות אלו במסך מלא, אך ישנה האפשרות כי חלקן לא יעבדו באופן סדיר אם תעשו זאת.

Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מהי רזולוציית ברירת המחדל של המסך בגלקסי S8 וב-S8 פלוס?

אף שדגמי סדרת ה-Galaxy S8 תומכים ברזולוציית תצוגה גבוהה (WQHD או 1440×2960 פיקסלים), ברירת המחדל עבור תצוגת המסך עם ההפעלה הראשונה של המכשיר הינה +Full HD (או 1080×2220 פיקסלים). את רזולוציית התצוגה ניתן לשנות בכל עת דרך תפריט הגדרות התצוגה במכשירים, וניתן לבחור בשתי ההגדרות שהוזכרו מעלה ובהגדרת תצוגה נוספת – +HD (או 720×1480 פיקסלים).

איפה כפתור הבית?

כפתור הבית שליווה את דגמי ה-Galaxy S של סמסונג במרוצת השנים מפנה כעת מקומו לכפתורים המוצגים באופן וירטואלי על גבי המסך. עדיין תוכלו לבצע חזרה לאחור, גישה לעמוד הבית ולפתוח את תפריט ריבוי המשימות באמצעות הכפתורים הוירטואלים, כאשר האמצעי בהם, כפתור הבית, משלב תחתיו מנוע רטט המספק פידבק ללחיצה. כפתור זה זמין ללחיצה בכל עת ומכל מקום, גם כשאין לו ייצוג ויזואלי על המסך.

את רגישות לחצן הבית ניתן לשנות וכך גם את מיקומי הכפתורים שסביבו ואת צבע הרקע של פס הנייוט. כפתור הבית עצמו תמיד יישאר באמצע.

כפתור הבית ב-Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
כפתור הבית ב-Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

האם ניתן להשתמש ביותר מאמצעי ביומטרי בודד בו זמנית?

סמסונג מאפשרת רישום של שלושה אמצעים ביומטריים במכשיר: טביעות אצבע, רישום פנים, רישום קשתית העין. ניתן להשתמש באמצעי זיהוי טביעות האצבע במקביל לשימוש ברישום הפנים או בקשתית העיניים, אך לא ניתן להפעיל את זיהוי הפנים וקשתית העיניים בו זמנית לשם פתיחת נעילת המכשיר.

Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

האם אפשר להשתמש בסורק הקשתית\זיהוי פנים עם משקפיים?

בעת רישום ההגדרות הביומטריות לזיהוי פנים וקשתיות העיניים ממליצה סמסונג להסיר את המשקפיים לצורך רישום מדוייק יותר. כמרכיב משקפיים בעצמי, אוכל להעיד שהמכשיר הצליח לבצע זיהוי פנים מוצלח כאשר הרכבתי את המשקפיים וכי הזיהוי התבצע בזריזות וללא המתנה במרבית המקרים.

זיהוי הקשתית מורכב יותר ומדובר גם בכלי המספק אבטחה ולא רק אפשרות לפתיחת הנעילה של המכשיר, וככזה ניתן היה לצפות כי הרכבת משקפיים תהווה בעיה עבורו. לאחר 24 שעות שימוש במכשיר, אוכל להעיד כי זיהוי הקשתית מצליח כמעט בכל פעם, גם כשהרכבתי משקפיים, אך מדובר בתהליך זיהוי ארוך יותר ומציק עבור מרכיבי משקפיים.

*בסקירה המלאה ננסה לשלב תשובה גם עבור מרכיבי עדשות – כרגע לא היו עדשות זמינות לצורך הבדיקה.

האם מיקום חיישן טביעות האצבע בגב המכשיר נוח?

לא.

אקסינוס או סנאפדרגון?

במכשירים הנמכרים בישראל ביבוא רשמי מגיעה פלטפורמת ה-Exynos 8895 של סמסונג.

אם יש לכם שאלות נוספות אותן ניתן לבדוק במכשיר באופן מיידי – אנא שאלו אותנו בתגובות.

רוצים הזדמנות לזכות ב-Galaxy S8? היכנסו לעמוד ההגרלה בלחיצה כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים