הערכה: סוני עשויה להשיק PlayStation חדשה בשנה הבאה

לוגו פלייסטיישן

סוני מתכננת להשיק קונסולת PlayStation חדשה כבר בשנה הבאה. זו תחזיתו של אנליסט בשם דמיאן ת’ונג (Damian Thong) שפורסמה ב-Wall Street Journal. ת’ונג עובד בחברת Macquarie Capital Securities, וצוטט באומרו: “סוני תשיק את הדור הבא של ה-PlayStation במחצית השניה של 2018“.

תחזיות כאלו של אנליסטים לא תמיד מתממשות. אולם בטרם תבטלו את דבריו, נציין כי אותו אנליסט חזה בהצלחה את השקת ה-PlayStation 4 PRO ואת גרסת ה-Slim – כך שייתכן שמדובר בתחזית מוצלחת שאכן תתגשם. עם זאת, סביר להניח כי לא נשמע על כך באופן רשמי מסוני במשך זמן מה. ה-PlayStation 4 Pro נחשפה רק חודשיים לפני השקתה, ואילו ה-Slim נחשפה שבוע בלבד לפני שהגיעה לחנויות.

כרגע, סוני מובילה את קטגוריית הקונסולות הביתיות – מכשירי ה-PlayStation נמכרים בקצב מהיר, והחברה עברה לאחרונה את רף 60 מיליון הקונסולות שנמכרו. הכרזה מוקדמת מדי על חומרה חדשה עלולה לפגוע בקצב המכירות שלה. עם זאת, סוני אכן הציעה בדו”ח הפיננסי האחרון שלה כי היא צופה ירידה במכירות המכשירים לקראת סוף השנה, ולא פירטה מדוע – אולי סוני מתכוננת מראש להשלכות לטווח הקצר של הכרזה על מכשיר חדש.

האנליסט לא פירט, לדידו, האם מדובר במכשיר חדש לחלוטין (PlayStation 5) או ב”שדרוג” נוסף לחומרה, כפי שהיה ה-PlayStation 4 Pro.

מיקרוסופט תשיק בסוף השנה את פרוייקט Scorpio, שנהנה כבר כעת ממיצוב בתור הקונסולה החזקה ביותר, והמכשיר יתמוך לאחור בכל משחקי Xbox One ובמאות משחקי Xbox 360. הגיוני שסוני מתכננת תשובה משלה עבור המכשיר החזק של מיקרוסופט, שיהיה קשה יותר להתחרות בו עם ההיצע הנוכחי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים