אפל עמדה בראש שוק המחשוב הלביש ברבעון הראשון של 2017

שעוני Apple Watch (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) שעוני Apple Watch (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית ואחת מיצרניות המובייל הבולטות ביותר בעולם, אפל, מכרה את כמות מוצרי המחשוב הלביש הגדולה ביותר בעולם במהלך הרבעון הראשון לשנת 2017 (1Q17), כך על פי חברת המחקר Strategy Analytics, שמפרסמת את הערכותיה בדבר נתוני משלוחי מוצרי המחשוב הלביש עבור הרבעון שחלף.

לפי הערכותיה של חברת המחקר, עוברת צמרת שוק המחשוב הלביש טלטלה של ממש, כאשר אפל מצליחה לשלוח ממפעליה 3.5 מיליון יחידות, המהוות 15.9% מסך המשלוחים בשוק. את המקום השני בטבלת ענקיות המחשוב הלביש מקבלת שיאומי, שאוחזת ב-15.5% מהשוק עם משלוחים של 3.4 מיליון יחידות.

בכך, עוקפות הענקית האמריקאית, אפל, ומקבילתה הסינית, שיאומי, את יצרנית השעונים והצמידים החכמים פיטביט (Fitbit), שהחזיקה במקום הראשון בטבלה למשך מספר רבעונים רצופים. אלא שמאז החלה 2017 נראה שמכירותיה של פיטביט צונחות מטה וזו שלחה ממפעליה 2.9 מיליון יחידות בהשוואה לנתון של 4.5 מיליון באותו הרבעון אשתקד. כך, אוחזת החברה בנתח שוק של 12.2% מסך משלוחי מוצרי המחשוב הלביש.

שאר היצרניות, קטנות כגדולות, וביניהן גם סמסונג, וואווי ולנובו עם ה-Gear S3, Huawei Watch 2 ו-Moto 360, בהתאמה, אוחזות בנתון של 12.2 מיליון יחידות שנשלחו מהמפעלים השונים, המהווים ל-55% מהשוק. גודל שוק המחשוב הלביש צמח ב-21% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה, כאשר סך משלוחיו עומד על 22 מיליון יחידות.

נתוני שוק המחשב ברבעון ראשון של 2017 (מקור: Strategy Analytics)
נתוני שוק המחשב ברבעון ראשון של 2017 (מקור: Strategy Analytics)

יש להדגיש כי הנתונים המוצגים מעלה כוללים את כלל מכירות מוצרי המחשוב הלביש – שעונים חכמים, צמידי כושר חכמים, שעוני ספורט חכמים וכדומה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים