NVIDIA מכריזה על ה-Tesla V100 – הסנונית הראשונה בדור ה-Volta

יצרנית כרטיסי המסך NVIDIA הכריזה על כרטיס ההאצה Tesla V100, הראשון בדור הכרטיסים החדש והעוצמתי Volta. ה-V100 עושה שימוש בתהליך ייצור חדשני ובכמות ליבות גבוהה על מנת להציג ביצועי חישוב חסרי תקדים.

הכרטיס החדש מיוצר בתהליך ייצור בגודל 12 ננו-מטר במפעלי TSMC – שיפור חביב על פני הדור הקודם, שיוצר בתהליך בגודל 16 ננו-מטר. בכרטיס שולב מספר מעורר השתאות של 5,120 ליבות CUDA, שיפור משמעותי על פני 3,840 ליבות בדור הקודם. הליבות מחולקות ל-84 נימי עיבוד שונים.

הודות לכמות הליבות המוגברת, ליבת הכרטיס מתפרשת על פני שטח עצום של 815 מ”מ מרובע – לצורך השוואה, הדור הקודם עשה שימוש ב-610 מ”מ מרובע בלבד. משמעות הדבר היא שקיים סיכוי גדול יותר לתקלות בזמן הייצור שיובילו לגניזת השבב (עוד על כך כאן), מה שאומר שניתן להניח כי מחירו יהיה גבוה במיוחד.

הכרטיס החדש מתהדר בביצועי חישוב אסטרונומים של 15 טרה-פלופ במספרי נקודה עשרונית (Floating Point) ב-32 ביט, אך זהו לא הנתון המלהיב ביותר – NVIDIA תכננה את הכרטיס החדש עם ליבת Tensor ייעודית, המאפשרת לו לטחון מספרים בהספק של עד 120 טרה-פלופ בעבודת טנזורים. טנזורים הם אובייקטים מתמטיים הנעשה בהם שימוש נרחב בתחומי למידת המכונה (Machine Learning), מה שאומר שהכרטיס החדש ממש נתפר במיוחד עבור תחום ה-Deep Learning אשר צובר בימים אלו תאוצה מעריכית.

בגזרת הזיכרון, בכרטיס החדש שולבו 16GB של זיכרון יוצא דופן מסוג HBM2. מדובר בזיכרון קומפקטי ומתקדם במיוחד, אשר משלב מספר שכבות של זיכרון בשבב אחד ומציב אותו קרוב למעבד מנת לספק נפח תעבורה גדול במיוחד. ואכן, לזיכרון הפעולה ב-V100 קצב העברת נתונים של עד 900 גיגה-בייט בשנייה – מושלם עבור למידת מכונה במהירות הבזק.

NVIDIA טרם פרסמה את תאריך ההשקה של הכרטיס החדש וכמו כן גם מחירו טרם נחשף. נמתין בציפייה לפרטים נוספים אודות המפלצת המתקרבת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים