גאדג’טי מסקר – DJI Mavic Pro – רחפן מתקדם באריזה קומפקטית

רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מזה זמן רב שהרחפנים כבר איתנו. מה שהיה עד לפני כמה שנים תחביב יקר מאוד שהיה שמור למעריצים המושבעים של התחום הפך עם הזמן להיות תחביב סטנדרטי ונפוץ למדי. יתרה מכך, עוד ועוד אנשים הפכו את “התחביב” להתמחות של ממש ואפילו למקצוע במשרה מלאה הודות לשיפורים ביכולות הרחפנים והמצלמות אותם הם נושאים. מי שאחראית על המהפך הזה, אולי יותר מכל יצרנית אחרת, היא ללא ספק DJI הסינית שהציגה לנו בשנים האחרונות רחפנים מדהימים אשר דוחפים את קצה היכולות הטכנולוגיות מדי שנה.

בחודש ספטמבר 2016 חברת DJI טרפה את הקלפים וחשפה לעולם את Mavic Pro – רחפן מתקדם אשר מתקפל לכדי ממדים קטנים מאוד ומאפשר נשיאה שלו כמעט לכל מקום. בשבוע שעבר הרחפן הכה מדובר הגיע לארץ לאחר שהצליח לקבל את כל האישורים הרלוונטיים, משימה לא פשוטה כלל, וכבר נחת אצלנו לסקירה והתרשמות הודות לחברת “באג”. אז האם גם הפעם DJI הצליחה ליצור רחפן מעולה? ומעל כל זה, למי בכלל הרחפן הזה מיועד? כל זאת ועוד בסקירה הבאה.

מה בקופסה

  • רחפן
  • שלט רחוק
  • 3 סטים של פרופלורים
  • סוללה
  • מטען

עיצוב ואיכות בנייה

רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חלק זה הוא המשמעותי ביותר בכל הסקירה. הרי רחפנים מעולים עם יכולות מתקדמות הם כבר יחסית עניין שבשגרה – לדחוף את כל זה לאריזה כל כך קטנה, קלה וקומפקטית זה כבר משהו שחובה להתייחס אליו. כפי שאתם יכולים לראות בתמונות, ה-Mavic Pro ניתן לקיפול כך שכל ארבע הזרועות שלו מוצמדות לגופו, מה שמעניק לו גזרה מאוד רזה – 83 מ”מ על 198 מ”מ. בהתחלה הייתי בטוח שאני מסב לו נזק ומנסה בכוח לכופף את מה שלא ניתן לכיפוף, אך לאחר זמן קצר הבנתי שלזה התכוון המשורר ו-DJI דאגה שכל הרכיבים יסתדרו ביחד בצורה מופתית.

מה שאפשר את הקיפול המהיר ופריסה המהירה לאחר מכן, הוא איכות הבנייה הגבוהה ותשומת הלב לפרטים הקטנים. הרחפן עשוי מחומרים חזקים מאוד ולאורך כל השימוש בו היה לי ביטחון מלא שהוא לא יפסיק לתפקד בתנאים קשים או שמא אחד הפרופלורים יחדל לעבוד. גם לאחר פתיחה חוזרת ונשנית של רגלי ה-Mavic Pro לא נראה כי זו פגעה ביכולות התעופה שלו והוא עדיין הצליח לתפקד בצורה מצוינת. העובדה שניתן לקחת את הרחפן ולהכניסו לתיק קטן משחררת את המשתמש מהמחשבה התמידית אם לקחת את הרחפן לאיזה טיול או לא. תוסיפו לכך את המשקל הקל שלו, 734 גרם בלבד (!), ובכלל לא תהייה לכם התלבטות.

שלט

שלט רחוק לרחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
שלט רחוק לרחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

השלט של ה-Mavic Pro זכה למתיחת פנים גם כן, או יותר נכון צמצום פנים, אל מול השלט של אחיו הגדול ה-Phantom 4. השלט כעת הרבה יותר קומפקטי ועיקרו הוא מסך LED המעניק מידע כללי על מצב הרחפן בזמן התעופה. בכדי לראות את המצלמה ולשלוט על פונקציות מתקדמות יותר, יש לפתוח את שתי הזרועות הממוקמות בחלקו התחתון של השלט ואז להכניס את הסמארטפון בניהם.

בדומה לרחפן עצמו, השלט גם הוא היה עשוי מחומרים טובים והרגיש מעולה ביד. הג’ויסטיקים ושאר הכפתורים הגיבו היטב בכל שלב והעניקו לי אחיזה מצוינת לאורך הטיסה כולה. דבר אחד שהפריע לי בשלט הוא החיבור לסמארטפון שממוקדם בצידו השמאלי, אשר מתבצע בפועל באמצעות כבל קצר מאוד שלא היה נוח כלל. לשם כך, DJI מאפשרת גם לחבר כבל USB רגיל, אך הדבר מסרבל את השלט כולו ומוסיף חוט ארוך שמתנופף ברקע.

אם תרצו לחבר מסך גדול יותר מאשר הסמארטפון לא תוכלו לבצע זאת בקלות. זרועות השלט מתרחבות עד לכדי האורך של הסמארטפונים הגדולים בשוק, אך אם תרצו לחבר טאבלט, למשל, הדבר יהיה לא אפשרי בעליל – מבאס במיוחד אם רוצים מסך גדול כדי לשלוט על הרחפן בזמן הטיסה.

מהלך הטיסה ונוחות תפעול

רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

הטסת רחפן ה-Mavic Pro במצב האוטומטי שלו פשוטה למדי ומאפשרת גם למתחילים ביותר בתחום להעיף אותו בהצלחה גם על הפעם הראשונה. המצב האוטומטי, הודות לחיישנים המפוזרים ברחבי הרחפן, ימנע מכם להתנגש במכשולים בזמן תעופה קדימה ולא יאפשר לכם לרסק את הרחפן על אוביקט כלשהו (ניסינו זאת לא מעט). במצב זה ניתן להמריא ולנחות ללא כל קושי כאשר בזמן ההמראה הרחפן יעלה לגובה של מטר וירחף באוויר עד למתן פקודה, בעוד שבמצב נחיתה כל שיש לעשות הוא למשוך את הבקר למטה לכמה שניות והרחפן יתחיל בתהליך נחיתה עצמאי.

ככל שמרגישים בטוחים יותר בשליטה בכלי הטיס הנ”ל ניתן לעבור למצבים בהם ישנן פחות הגבלות, עד למצב ספורט המאפשר לכם לעשות ככל שעולה על רוחכם עם הרחפן ולהגיע למהירות של עד 65 קמ”ש וטווח טיסה של עד 7 ק”מ. כמובן שניתן להשאיר מספר הגבלות כמו מרחק טיסה מירבי והימנעות ממכשולים – כל אלה ניתנים להגדרה ולשינוי בזמן התעופה.

רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מה שמסייע לתהליך הטיסה היא האפליקציה הנלווית של DJI המעניקה לכם מידע נוסף על מצב הרחפן ומיקומו בזמן אמת. כמו כן, האפליקציה מאפשרת לראות את מה שהרחפן רואה בזמן אמת, כך שניתן להמשיך לשלוט עליו גם אם הוא אינו בטווח הראייה שלכם. האפליקציה מאפשרת גם כניסה למצבי טיסה מתקדמים הכוללים מעקב אחרי אוביקט, צילום 360 ועוד.

בשגרה, ההתחברות לאפליקציה הינה מהירה וללא כל בעיות לאורך הטיסה כולה. עם זאת, נתקלתי במספר לא מבוטל של פעמים בחוסר יכולת מצידה של האפליקציה להתממשק כיאות לרחפן, ופעמים רבות נותק הקשר במהלך הטיסה. מעל כל זה, האפליקציה מעט מסורבלת ומורכבת לטייס מתחיל שרוצה לעשות את צעדיו הראשונים בתחום. עומס המידע אולי רלוונטי לטייס מקצועי, אך לטעמי DJI צריכה ללטש את ממשק המשתמש שלה ולהציע גרסה רזה שלו.

בשורה התחתונה, ה-Mavic Pro מאוד קל ונוח לשליטה והוא מבצע בנאמנות כל פקודה שתגידו לו. יכולות הריחוף באוויר והביצועים הגבוהים יכולים לשרת גם את המשתמש המתחיל וגם את המשתמש המתקדם. הדבר היחיד שמעיב על השימוש היא האפליקציה הנלווית שצריכה עוד מקצה שיפורים נרחב והתאמה לקהל משתמשים רחב יותר.

זמן טיסה

רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

זמן הטיסה של ה-Mavic Pro עמד פחות או יותר על 25 דקות באוויר. במשך אותן 25 דקות הרחפן טס ללא הפסקה, צילם תמונות ווידאו ודאג לשדר בזמן אמת את אשר רואה המצלמה. החברה טוענת כי זמן השהייה באוויר הוא 27 דקות, כך שבפועל לא מקבלים פער גדול מידי בין ההתחייבות של החברה לבין המציאות. 25 דקות זה לא הרבה זמן להיות באוויר, במיוחד אם אתם בעלי מקצוע שמצלמים למשך יום שלם, אך למרבה השמחה ניתן פשוט לרכוש סוללות נוספות ולהחליף אותן לאחר כל סשן תעופה. קחו בחשבון שמשך הטעינה של הסוללה עומד על יותר משעה רבע, מה שדורש הכנה מראש – לא יהיה ריאלי לחכות בשטח לעוד מחזור טעינה.

מצלמה

רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

נתחיל עם נתונים טכניים: ה-Mavic Pro מגיע עם מצלמה בעלת חיישן של 12 מגה-פיקסל המסוגלת לצלם סרטוני וידאו בפורמט הקולנועי C4K ברזולוציה של 4096×2160. בנוסף לכך, המצלמה יושבת על גימבל בעל תמיכה בשלושה צירים המעניקים יציבות גם בתנאים קשים. בכל רגע ניתן לשלוט בכיוון המצלמה ישירות מהשלט ולהחליט אם המצלמה תביט מטה ותצלם את ה”רצפה” או קדימה ותצלם את האופק.

כפי שאתם בוודאי יכולים לדמיין, המצלמה אכן מפיקה תמונות טובות מאוד והסרטונים שהיא מפיקה יוצאים באיכות גבוהה מאוד. כמעט כל סרטון שצילמתי באמצעות המצלמה הפך להיות מרהיב ביופיו הודות לרזולוציה הגבוהה וזווית הצילום הרחבה. אם ברשותכם טלוויזיה התומכת בתכנים ברזולוציית 4K, אני ממליץ לכם לצפות בסרטונים ישירות דרכה – מדובר על חוויה יוצאת דופן.

מה שלא הצליח להשאיר עלי רושם רב היו תמונות הסטילס שהפיקה המצלמה. הן נראו סבירות למדי, אך לא הצליחו לתפוס את כל הפרטים בתמונה או להציג חדות טובה. ישנם סמארטפונים בשוק שהיו מצליחים להפיק תמונות סטילס הרבה יותר טובות וצריך לדעת על כך אם אתם מתכננים לצלם גם תמונות סטילס עם הרחפן. מקרה נוסף בו המצלמה לא הצליחה להצטיין היה בצילום לילה, בו מרבית הסצנה הייתה חשוכה. נכון, פלאש לא באמת היה עוזר, אך אני אשמח אם צוות המפתחים של DJI היו מוצאים פתרונות יצירתיים גם לנושא הזה.

סיכום

ה-Mavic Pro הוא יצירת פאר קטנה שמצליחה לשלב בין יכולות תעופה וצילום מתקדמים לבין ממדים קטנים למדי. DJI באמת התעלתה על עצמה שהצליחה לדחוף כל כך הרבה טכנולוגיות למוצר אחד שעובד בצורה מעולה. עם זאת הוא אינו חף מבעיות – אפליקציה ומצלמת סטילס בינוניות קצת פוגעים בחווית השימוש. ה-Mavic Pro מתאים לכל מי שרוצה לקחת את יכולות התעופה והצילום שלו כמה צעדים קדימה מבלי להתחיל דווקא עם הרחפנים המתקדמים ביותר בשוק. ה-Mavic Pro יתאים גם לצלמים מקצועיים שרוצים לשדרג את יכולות וזוויות הצילום שלהם.

בסופו של יום, ולאחר השכלול המלא של היתרונות החסרונות, מדובר על רכישה כדאית שתעניק להם שעות רבות של הנאה וסרטונים מדהימים. נכון, לא מדובר על תענוג זול במיוחד, עלות ה-Mavic Pro היא 5,000 שקלים ברשת באג ובחנויות נבחרות, אך לאורך כל השימוש בו הוא הצליח לספק את העבודה ולהצדיק את תג המחיר.

רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
רחפן DJI Mavic Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

מה אהבנו?

  • קלות תפעול
  • צילום וידאו 4K
  • משקל וניידות

ומה לא אהבנו?

  • אפליקציה
  • מצלמת סטיילס
  • צילום בלילה


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים