הרגולציה מאתגרת את בזק, פלאפון מצרפת מנויים על חשבון ההכנסות

פלאפון צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת בזק פרסמה היום את הדו”ח הכספי לרבעון הראשון. על פי תיאור הדו”ח, ניכר שקבוצת בזק סובלת משחיקה מוגברת כמעט בכל תחומי הפעילות שמתבטאת בעיקר בהקטנת ההכנסות. זאת בנוסף לשחיקה הרגילה במספר המנויים בחלק גדול מעסקי הקבוצה.

חטיבת הסלולר של בזק, פלאפון, דווקא הוסיפה ברבעון הראשון 28 אלף מנויים חדשים, אך ברור שזה נעשה על חשבון גמישות במחירים. ההכנסה הממוצעת מכל לקוח (ARPU) ירדה מ-62 ש”ח ל-60 ש”ח (לפני שני רבעונים הנתון עמד על 68 ש”ח). הרחבת בסיס המנויים זו האסטרטגיה הראשית של פלאפון כרגע, בעיקר לאחר הפרשה משנה שעברה שבה נאלצה פלאפון למחוק חצי מיליון מנויים מרשימותיה. שיעור נטישת המנויים קפץ מ-6.3% ל-7.9%.

בהתאם לשחיקה ב-ARPU, הכנסות החברה ירדו ב-7% ל-628 מיליון ש”ח. פלאפון מסבירה זאת בתחרות מוגברת, מעבר לקוחות קיימים לחבילות זולות יותר ש”כוללות נפח גלישה נרחב ואשר תואמות את מחירי השוק הנוכחיים”.

ואם זה לא מספיק אז החברה גם מדווחת על ירידה ניכרת במכירות מכשירי סלולר יקרים (התקופה לא כוללת את הורדת המכסים של כחלון) . מנגד, חלה עלייה במכירות של אביזרים נלווים זולים, מה שלא מקזז את הירידה במכשירים ומוריד את ההכנסה הכללית מציוד קצה ב-9%.

הלווין ממשיך לאבד מנויים

כצפוי בסגמנט זה, מספר המנויים לטלפון קוי ממשיך לרדת והפעם בעוד 19 אלף ל-2.1 מיליון קווים. כרגיל מנגד, מספר מנויי האינטרנט גדל והפעם ב-22 אלף ל-1.58 מיליון מנויים. קצב חבילת גלישה ממוצעת עלתה כעת ל-45.1Mbps מ-38.9Mbps לפני שנה. סה”כ ההכנסות ירדו ברבעון זה ב-3%, מה שמעיד על כך שגם אם יש צמיחה באינטרנט, זה לא מקזז מספיק מהשחיקה בטלפונים הקוויים.

מספר המנויים של חברת הלוויין, יס, ירד ב-6,000 מנויים ברבעון הראשון. גם ההכנסה הממוצעת פר לקוח נשחקה ב-5 ש”ח מה שגרם להכנסות לרדת ב-3%. למרות ההרעה, בסוף הרבעון נשארה יס עם רווח של 19 מיליון ש”ח.

על פניו נראה שתהליכי הרגולציה עליהן מתלוננת בזק בהחלט שוחקים את התוצאות. אך חלק מהחלטות משרד התקשורת, כמו מכירת קווים בסיטונות דווקא ממתנים פוטניצאל של פגיעה קשה יותר. שאול אלוביץ, בעלים של חברת האם ויו”ר בזק רואה בתקופה כזמן של “השקעות בתנאי שוק מאתגרים”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים