אפל מכריזה על HomePod – בית הצלילים של סירי

רמקול HomePod (תמונה: Apple) רמקול HomePod (תמונה: Apple)

נוסף על שלל ההכרזות שהפיק אירוע WWDC השנתי של אפל למפתחים, חשפה בו החברה גם הצצה ראשונה למוצר מעניין במיוחד: HomePod, רמקול ביתי עצמאי (ללא צורך בסנכרון לאייפון או למוצר אחר של אפל) המשלב את העוזרת האישית סירי. המוצר חרט על דגלו שאיפה לאיכות שמע מרשימה, מה שניתן יהיה לאמת רק עם השקתו בסוף השנה.

ברמקול החדש שולבו שבעה רמקולים קטנים לתדרים גבוהים (טוויטרים) יחד עם סאב-וופר נאה בגודל ארבעה אינץ’ (לתדרים הנמוכים), הפועלים יחדיו על מנת לספק חווית שמע יוצאת דופן. החוויה לא נובעת רק מהרמקולים עצמם (אף על פי שניתן להניח כי מדובר בדרייברים איכותיים), אלא גם ממערך התוכנה המשוכלל שמאחוריהם.

ה-HomePod עושה שימוש במערך שמע מתקדם המורכב משישה מיקרופונים ומעבד A8 עוצמתי (אשר שולב ב-iPhone 6), זאת על מנת ליישם שלל טריקים משוכללים ולהעצים את החוויה. ה-HomePod סורק את המרחב סביבו ועושה שימוש במיקום הקירות והחפצים בחדר על מנת להקפיץ את השמע ולכוונן אותו, לבטל הדים, ולספק חווית האזנה הממלאת את החדר. הרמקול הקטן מבדיל גם בין מרכיבים שונים בשיר (דוגמת קול שירה, קולות רקע, וכלי נגינה) ומפזר כל אחד בחדר בצורה שונה המספקת חוויה דומה יותר לזו של הופעה חיה.

התממשקות מלאה עם Siri

ניתן לסנכרן שני מכשירי HomePod יחדיו על מנת להעצים עוד יותר את חווית ההאזנה. כיאה לרמקול חכם מבית אפל, ה-HomePod מציע גם את העוזרת האישית Siri – שאמנם הגיעה ראשונה לשוק (עוד ב-2011), אך משתרכת הרחק מאחור בתחום העוזרות לבית שתפס תאוצה אדירה עם השקת Alexa של Amazon.

Siri הותאמה במיוחד עבור ה-HomePod ומסוגלת לשלוט על מוצרי “אינטרנט הדברים” (IoT) המתממשקים עם פלטפורמת הבית החכם של אפל (HomeKit). ניתן לבקש ממנה בשפה טבעית להדליק את האורות או לשנות את הטמפרטורה והיא תעשה זאת כהרף עין. סירי מבינה גם בקשות מורכבות יותר, ומסוגלת להתאים את הבית גם אם תאמרו לה “אני עוזב” או “הגיע זמן לסרט”. Siri מופעלת כמובן באמצעות מילת הפקודה Hey Siri, המעובדת בצורה מקומית בלבד ללא שליחת אות שמע תמידי לאפל. כשתבצעו בקשה, היא תשלח באופן מוצפן ואנונימי אל שרתי החברה לצורך עיבוד.

ה-HomePod יוצע לרכישה בעבור 349 דולרים בלבד (מחיר נמוך עבור רמקול איכותי שכזה, לדברי אפל), שהם כ-1,200 שקלים חדשים לפני מסים. הוא יהיה זמין בצבעים לבן או שחור, ובשלב ההתחלתי תוכלו לרכוש אותו אך ורק בארצות הברית, הממלכה המאוחדת או אוסטרליה. בדומה ל-iMac Pro, ה-HomePod יושק רק בחודש דצמבר, כך שסביר להניח שנותרו לאפל עוד מספר חודשים של עבודת תכנון, שיפור וליטוש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים