טכנולוגיית זיהוי טביעות האצבע של קוואלקום תעבוד מתחת למסך, זכוכית ומתכת וגם מתחת למים

חיישן טביעות אצבע מתחת למסך (תמונה: Vivo) חיישן טביעות אצבע מתחת למסך (תמונה: Vivo)

הפלטות הממוקמות בכפתורי הבית או בגב הטלפונים שלנו ומיועדות ככלים לזיהוי ביומטרי של טביעות אצבע עשויות להפוך לנחלת העבר עם כניסתה לשוק של טכנולוגיית ה-Snapdragon Sense החדשה שתאפשר זיהוי טביעות אצבע דרך מסכי OLED, זכוכית ומתכת. על הדור החדש של הטכנולוגיה הכריזה קוואלקום במסגרת תערוכת MWC שנפתחה היום בשנחאי, שם הציגה החברה הדגמה על גבי סמארטפונים של חברת Vivo הסינית.

בהדגמה הציגה קוואלקום את מכשיר ה-Vivo XPlay 6 יחד עם מסך בו שולבה הטכנולוגיה וגם מתחת לגב המתכת של המכשיר, כאשר חלק מההדגמה כללה עבודה מתחת למים של חיישן טביעות האצבע המוטמע מתחת לגב המתכת של המכשיר.

על פי קוואלקום, מאפשרת הטכנולוגיה החדשה זיהוי של טביעת אצבע המשתמש מתחת לזכוכית בעובי של 800 מיקרו-מטר או מתחת ליריעת מתכת בעובי של 650 מיקרו-מטר, אך חשובה מכל היא יכולת הטכנולוגיה לעבוד גם בשילוב מסכי OLED ולפרש את הקלט מאצבע המשתמש גם בעובי המגיע עד 1200 מיקרו-מטר. זיהוי ברמות אלו מאפשר הטמעת הטכנולוגיה מתחת למסכי OLED, בהם עושות שימוש לא מעט מיצרניות המובייל כיום.

בדיווח של Engadget מדוכן החברה בתערוכה, ציין כתב האתר כי חיישן טביעות האצבע עובד בדומה לדרך בה אנו עובדים כיום עם חיישני טביעות אצבע, אם כי כעת ממוקם זה מתחת למסך או מתחת ליריעת המתכת בגב המכשיר. את הטמעת הטכנולוגיה החדשה ניתן לבצע על כל שטח המסך, אם כי חברות המשלבות את ה-Snapdragon Sense במכשיריהן כנראה יבחרו שטחים מצומצמים יותר במסך המכשיר על מנת לחסוך בעלויות.

כתב האתר ציין כי אף שהטכנולוגיה עובדת היטב ובאופן מדויק, מהירותה עדיין אינה משתווה לזו של הטכנולוגיות הקיימות כיום, אולם שילובה בשטח גדול יותר של המסך עשוי לתרום לזיהוי מהיר יותר על פי הצהרתם של עובדים בחברת Vivo, שעל מכשיריה הודגמה הטכנולוגיה החדשה.

את הדור החדש של ה-Snapdragon Sense תציע קוואלקום בשילוב בזכוכית או מתכת יחד עם פלטפורמות ה-Snapdragon 660 ו-Snapdragon 630 שנחשפו לאחרונה וצפויות להשתלב בסמארטפונים בקרוב. באשר לשילוב הטכנולוגיה מתחת למסכי OLED מציינת קוואלקום כי זו תגיע רק בהמשך, ובשילוב בפלטפורמות Snapdragon שטרם נחשפו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים