אנליסט מובייל בכיר: iPhone 8 לא ישלב קורא טביעות אצבע בכפתור הבית, עשוי להסתמך על זיהוי פנים

כך עשוי להיראות אייפון 8 בצבע לבן (מקור: Martin Hajek) כך עשוי להיראות אייפון 8 בצבע לבן (מקור: Martin Hajek)

בעוד כחודשיים צפויה ענקית הטכנולוגיה ויצרנית הסמארטפונים האמריקאית, אפל, להציג לעולם בפעם הראשונה את ה-iPhone 8 (או: iPhone Edition/iPhone X) ספינת הפרימיום שתלווה אותה לשנים 2017-18 ותהווה למושא חגיגות העשור להשקת האייפון הראשון איי שם בשלהי 2007. כעת, לאחר שמסר את הערכותיו השונות בנושא זה במהלך השנה האחרונה, משחרר אנליסט המובייל הבכיר של חברת KGI, מינג-צ’י קאו, הערכות חדשות הנוגעות למכשיר המתקדם.

על פי הערכותיו החדשות של האנליסט, האייפון 8 של אפל יגיע למשתמשיו עם מסך OLED בעל השוליים הדקים ביותר בשוק המובייל כיום, כשזה יציע יחס מסך-גוף המכשיר אותו טרם ראינו בשוק. את כפתור הבית, כפי שחשף קאו מוקדם יותר השנה, תשלב היצרנית כחלק ממסך ה-5.8 אינץ’ שיגיע עם המכשיר, כאשר כפתור הבית כמו גם מקשי פונקציה שונים יוטמע באיזור שיקרא Function Area ויגזול מן המסך 0.6 אינץ’. בהתאם לכך, גודל המסך בר השימוש יעמוד על 5.2 אינץ’.

Apple iPhone X/iPhone 8/iPhone Edition (הדלפה)
Apple iPhone X/iPhone 8/iPhone Edition (הדלפה)

עם זאת, ובניגוד להערכותיו הקודמות, מציין האנליסט כי כפתור הבית הוירטואלי של iPhone X לא ישלב קורא ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע של המשתמש מסוג Touch ID, אותו רבים קיוו לראות. עוד נמסר בהערכותיו כי המכשיר יגיע עם מבנה המשלב בין 2 יריעות זכוכית העוטפות את חלקו הקדמי והאחורי בתצורת 2.5D מעוגלת, לבין מסגרת עשויה פלדת אל-חלד מחוזקת.

הסיבות לכך, כפי שנמסרו, הן שהטכנולוגיה הנוכחית בה מבצעים שימוש קורא טביעות אצבע קפסטיביים אינה תומכת בשילוב ראוי מתחת לפאנל תצוגה וגם הפתרונות השונים שעובדים כעת נתקלים באתגרים טכניים שונים. למעשה, בדיווחו לוקח האנליסט צעד אחד קדימה וטוען כי ייתכן מאוד שאייפון 8 כלל לא יציע קורא טביעות אצבע, זאת לראשונה מאז הכרזת האייפון 5S ב-2012.

מימין לשמאל: אייפון 7 פלוס, אייפון 8 (או אייפון X) ואייפון 7 (הדלפה)
מימין לשמאל: אייפון 7 פלוס, אייפון 8 (או אייפון X) ואייפון 7 (הדלפה)

מצטרף להערכות אלו הוא המגזין הפופולרי בלומברג, שחושף ידיעה חדשה ובמרכזה מציין כי טכנולוגיית זיהוי הפנים עימה יצוייד מכשיר ה-iPhone 8 תשמש את משתמשיו ככלי לביטול הנעילה/ביצוע תשלומים, ותחליף בתפקידה את קורא טביעות האצבע Touch ID.

על פי פרטי הדיווח של בלומברג, טכנולוגיית זיהוי הפנים באייפון 8 תאפשר לבצע סריקת פנים בתלת מימד (3D) המשלבת בין סריקת תווי הפנים של המשתמש לבין סריקת עיניו. אפשרות הזיהוי הביומטרי הזו, לטענת מקורות המגזין, הינה מהירה ביותר וזמן פתיחת הנעילה עומד על “כמה מאות מילי-שניות“, כך שזו עשויה להוות חלופה ראויה לקורא טביעות האצבע הפופולרי. אם בליבכם חשש כי לא תוכלו לפתוח את האייפון 8 כשהוא שוכב על גבי שולחן – מציין הדיווח כי סורק הפנים במכשיר יהיה מסוגל לפתוח את הנעילה גם כאשר הוא מונח על גבי שולחן או כל עצם אחר. 

ומה דעתכם בנושא – האם תעדיפו לפתוח את נעילת מכשירכם באמצעות סורק פנים ב-3D או שמא באמצעות קורא טביעות אצבע?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים