שובר קופות: חוף דנקרק מתרוקן והאולמות רק מתמלאים

מתוך "דנקרק" (תמונה באדיבות גלובוס מקס) מתוך “דנקרק” (תמונה באדיבות גלובוס מקס)

מותחן המלחמה “דנקרק” (Dunkirk) של כריסטופר נולאן (Christopher Nolan) זוכה לשבחים מרוב המבקרים, עם ציון ממוצע של 94 ב-Metacritic ומדד טריות של 92% ב-Rotten Tomatoes. נראה שהצופים מסכימים, שכן הסרט לא מפסיק למלא אולמות.

כבר בסוף השבוע הראשון שלו הכניס “דנקרק” 50.5 מיליון דולר בארצות הברית, יחד עם 55.4 מיליון משאר העולם, מספרים מרשימים לסרט לא אופייני לעונת הקיץ הקלילה לרוב. כמחווה לכך שהסרט צולם בחוף דנקרק הצרפתי עצמו, נולאן רצה שהסרט יוקרן לראשונה דווקא בצרפת, היכן שהוא הכניס 4.9 מיליון דולר עד עכשיו. הכנסתו הגדולה ביותר של הסרט מחוץ לארה”ב היא בבריטניה, באופן לא מפתיע, היכן שהוא הכניס 12.4 מיליון.

ל”דנקרק” נותרו עוד כמה שווקים להכנס אליהם. בסוף השבוע הקרוב הוא יגיע גם לגרמניה, ברזיל ומקסיקו, ובשבועות הבאים גם לאיטליה, סין ויפן. למרות שהסרטים המערביים היחידים שמצליחים באסיה הם לרוב סרטי גיבורי על, סרטיו של נולאן נוטים לגרוף קופות מרשימות שם גם הם, כך שהאחים וורנר תראה גם הכנסות משמעותיות משם, ככל הנראה.

בינתיים, “ולריאן ועיר אלף הכוכבים” עלה למסכים גם הוא בסוף השבוע האחרון, ולא הצליח להמריא. הוא הכניס 17 מיליון דולר בלבד בארצות הברית, ועוד 6.5 מיליון בשאר העולם. השוק היחידי בו הוא פתח במקום גבוה יחסית הוא בגרמניה, וגם שם הוא מפגר מאחורי “גנוב על העולם”, שזה כבר השבוע השלישי לריצתו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים