גאדג’טי מסקר: Xiaomi Mi Band 3 – צמיד הכושר החכם של שיאומי לשנת 2018

Mi Band 3 (מקור שיאומי) Mi Band 3 (מקור שיאומי)

אחרי שהספקנו לקבל התרשמות ראשונית מצמיד הכושר של שיאומי, ה-Mi Band 3, כבר בזמן הנסיעה שלי לסין, הגיע הזמן לסקירה עמוקה יותר יחד עם מדריך לשינוי הקושחה הרשמית המגיעה בשפה הסינית כך שתספק תמיכה לא רשמית גם בשפה האנגלית.

Mi Band 3

צמיד הכושר החכם החדש של שיאומי, ה-Mi Band 3, ממשיך את קו רצועות הכושר של החברה הדומה למוצרים של יצרנים אחרים דוגמת אלו של חברת Fitbit ומשמש כמד צעדים, שינה, דופק, התראות ועוד, אך עם היתרון הבולט של מחיר זול משמעותית מהמתחרים.

בעוד שהגרסאות הראשונות של צמידי הכשור מבית שיאומי, ה-Mi Band  ו-Mi Band 1S, סיפקו התראה בלבד וללא מסך לתצוגת מידע, ה-Mi Band 3, בדומה ל-Mi Band 2, מגיע עם מסך OLED קטן המציג מידע והתראות בצורה נוחה ומאפשר שימוש מורכב יותר, כשהסוללה ברצועה גדלה ל-110mah ואמורה להספיק לפי היצרן ל-20 יום.
הרצועה עצמה מגיעה בקופסה לבנה חצי שקופה המאפשר לנו לראות את החלק הקדמי של ה-Mi Band עוד בטרם פותחים אותה, כשבפנים נמצא את מודול ה-Mi Band 3  יחד עם רצועת סיליקון שחורה, כבל טעינה וחוברת הוראות בסיסית (בסינית).

במבט קרוב ניתן לראות בחלק הקדמי של המודול את מסך ה-OLED בגודל 0.78 אינץ’ המגיע ברזולוציית 80×128 פיקסלים, שדרוג משמעותי מול ה-Mi Band 2 שהגיע עם מסך 0.42 אינץ’ ברזולוציית 40×72 פיקסלים, כשהכפתור הקדמי הפך להיות חלק אינטגרלי מהחלק הקדמי, והמסך, שרגיש גם למגע בגרסה החדשה. בצד האחורי ניתן למצוא את חישן הדופק האופטי ובצד התחתון את 2 נקודות המגע מהשמשות לטעינת המודול באמצעות מתאם הטעינה היעודי שמגיע עם הרצועה.

בעוד שהרצועה המגיעה עם ה-Mi Band 3 שחורה, קיימות גם רצועות חלופיות בכחול וכתום המאפשרות החלפה במידת הצורך. המודול נכנס לרצועה באופן פשוט עם הפעלת לחץ מינימלי, נשאר יציב בפנים ולא יוצא בקלות יתרה. בניגוד ל-Mi Band 2, הדגם החדש משנה את תקן העמידות שלו לנוזלים מ-IP67 ל-5ATM המעניק לו עמידות במים בעד 5 אטמוספרות או 50 מטרים.

נכון להיום, רצועת ה-MiBand מגיעה באופן טבעי בסינית בלבד עם מספר מקומות בהם ניתן למצוא אנגלית:AAA

מאחר וסינית לא עוזרת לרובנו, אפשר לשנות את הקושחה לקושחה לא רשמית באנגלית (מדריך בהמשך) בה נשתמש על מנת לעבוד עם ממשק המשתמש:

  • שעון – תצוגה ראשית הכוללת את היום והשעה ואפשרות לבחירה בין 3 סוגי תצוגה, כשאחד מהם כולל גם מד צעדים.
  • צעדים – כמות צעדים יומית, מרחק יומי, קלוריות יומי ומצב סוללה.
  • מד דופק – לחיצה ארוכה על כפתור הבית מודדת דופק.
  • מזג אוויר – תצוגת מזג אוויר ל-3 ימים.
  • התראות – תצוגת התראות מאפליקציות (לא תומך עברית).
  • אפשרויות נוספות – סטופר, הפעלת מצב שקט, מציאת מכשיר, בחירת תצוגה ראשית ואודות.

דרך תוכנת ה-MiFit (הסבר מפורט בהמשך) ניתן לשלוט בסדר של המסכים ולהסיר את חלקם.

השימוש בתצוגת OLED מספק תצוגה בהירה ונוחה לקריאה עם החיסרון היחיד של חוסר בהירות באור שמש ישיר, דבר שניתן לפתור בקלות על ידי שימוש ביד ליצירת צל או שינוי מיקום היד אל מחוץ לשמש הישירה.

אפליקציית Mi Fit

בעוד הממשק של ה-Mi Band 3 מוגבל באופן יחסי, רוב השליטה וההגדרות נעשים באמצעות אפליקציית ה-Mi Fit (אפל, אנדרואיד) של שיאומי. כרגע מדובר בגרסה 3.4.1 למכשיר האנדרואיד והאפליקציה מגיעה בעברית מלאה. למרות שהיא מציגה מדריך שימוש ב-Mi Band 3 שמראה כי יש עברית בצמיד הכושר, הצמיג עצמו מגיע בשפה סינית בלבד (רשמית) או אנגלית ורוסית (לא רשמית) ואינה תומכת בטקסט עברי, אלא באפליקציה בטלפון.

השימוש בתוכנת ה-MiFit מתחלק בין 3 מסכים עיקריים:

  • מצב – המסך הראשי המציג מידע הכולל את כמות הצעדים/מרחק/קלוריות ברמה יומית, תיעוד השינה, דופק אחרון שנמדד ועמידה ביעדים.
  • פעילות – מסך יעודי למדידת פעילות ספורט מדויקת באמצעות שימוש ב-GPS, כשפעילויות הספורט הנתמכות כוללות: ריצה, הליכון, רכיבה על אופניים והליכה.
  • פרופיל – מסך הכולל את הגדרות האפליקציה וההתקנים המחוברים למכשיר.

מסך מצב

מסך המצב הוא המסך הראשי שמציג לנו את כמות הצעדים, מעקב אחר שינה, משקל ודופק עם אפשרות לראות את היסטוריית המדדים או סטטיסטיקה יומית, שבועית וחודשית.

  • צעדים – תפריט המציג את כמות הצעדים הנוכחית שלכם ביחס ליעד שהגדרתם, מרחק משוער ומדידת קלוריות, כשניתן להיכנס לתפריט מורחב ובו היסטוריית ההליכה המסודרת לפי ימים.
  • שינה – תפריט המציג את ניתוח השינה שלכם מהזמן בו האפליקציה זיהתה שנרדמתם ועד זיהוי מועד ההשקמה עם חלוקה לשינה “עמוקה” ושינה “קלה”.
  • פעילות – תפריט המציג את הפעילות האחרונה שביצעתם עם הצגת זמן, מרחק, מהירות ודופק.
  • דופק – תפריט המציג את הדופק האחרון אותה מדדה האפליקציה עם זמן המדידה.
  • משקל – תפריט המציג את המשקל העדכני (אוטומטי במידה ויש לכם את המשקל שיאומי או מוזן ידנית).

מסך פעילות

במסך הפעילות אנו יכולים להפעיל מעקב מדויק יותר אחר פעילויות שונות (ריצה, הליכון, רכיבה על אופניים והליכה) באופן יזום על ידי שימוש ב-GPS למדידה מדוייקת של מרחק ומהירות ומעקב רציף אחר הדופק. בזכות ה-GPS ניתן לעקוב על גבי מפה היכן בוצעה הפעילות הרלוונטית.

מסך פרופיל

מסך הפרופיל מרכז הגדרות האביזרים המחוברים לתוכנת ה-MiFit, במקרה שלי משקל Xiaomi וה-Mi Band 3 יחד עם אפשרויות האפליקציה עצמה.

במעבר למסך ההגדרות של רצועת ה-Mi Band 3 אפשר לראות את האפשרויות המתקדמות יותר שלה, כאשר העיקרית בהן היא ההתראות השונות שנקבל מהרצועה: שיחות נכנסות, תזכורות, שעון מעורר, התראות מאפליקציות, התראה על חוסר פעילות, הודעות SMS, התראה על עמידה ביעדים (מספר צעדים) ומצב לא להפריע (DND).

מתחת להגדרות ההתראות ניתן למצוא אפשרויות נוספות הכוללות איתור של הרצועה (על ידי הפעלת מנוע רטט), בחירה ביד עליה נמצאת הרצועה, הגדרות תצוגה של הרצועה (סידור והסתרה של האפשרויות), ניטור דופק קבוע ועוד…

בניגוד לרצועה עצמה, אפליקציית ה-MiFit מספקת מבחר גדול מאוד של אפשרויות, כאשר את רובן נצטרך להגדיר פעם אחת בלבד ולעקוב דרך המסך הראשי אחר ספירת הצעדים, מצב שינה ודופק. האפליקציה גם תזכיר לנו מתי צריך להטעין את צמיד הכושר החכם.

מדריך לשפה האנגלית

צמיד הכושר Mi Band 3 מגיע בגרסה התומכת בשפה הסינית, אך עדכון הקושחה הרשמית האחרונה (1.2.0.8) נכון ל-25 ביולי, 2018, מאפשר לשעון לעבוד גם בשפה האנגלית. את העדכון יש לבצע דרך אפליקציית Mi Fit המותקנת בטלפון.

אף התמיכה הרשמית של השעון בשפה האנגלית דרך עדכון הקושחה, הממשק בשפה האנגלית בשעון יוצג רק במידה שהטלפון אליו צימדתם את השעון ישתמש בשפת ממשק בשפה האנגלית גם כן. במידה ששפת הממשק בטלפון מוגדרת בעברית, השעון ימשיך להציג כיתוב בשפה סינית.

אז מה הפתרון? צריבה קושחה מקוסטמת של geekdoing שמכריחה את השעון לעבוד באנגלית בלבד.

! ! ! שימו לב: כל שינוי קושחה במכשיר טומן בחובו סיכון מסויים לצמיד והוא על אחריות המשתמש בלבד ! ! !

להורדה של הקושחה המקוסטמת – לחצו כאן (מעבר לאתר Geekdoing).

להורדה של אפליקציית צריבת הקושחה – לחצו כאן (מעבר לחנות Google Play).

תוכלו לצפות במדריך המצולם הבא ביוטיוב כדי להבין כיצד לבצע את ההתקנה, או לקרוא את המדריך הכתוב:

 

סיכום

אז לסיום הסקירה של Xiaomi Mi Band 3 בתור חסיד ותיק של רצועות ה-Mi Band של שיאומי ומשתמש מהגרסה המקורית הראשונה שלו אני חייב לציין שהחברה עושה עבודה מעולה ביצירת בצמידי כושר איכותיות וזולות. עם תג מחיר הנמוך מ-150 שקלים בחנויות השונות בסין, אין ל-Mi Band 3 היום תחרות ממותגי רצועות כושר גדולים אחרים. ה-Mi Band 3 מהווה שדרוג מבורך ל-Mi Band 2 הוותיק שנמצא איתנו כבר קרוב לשנתיים.

למרות שהנתון הרשמי של זמן השימוש בצמיד הכושר עומד על 20 ימים, מהבדיקות שלי הזמן קרוב יותר ל-14 ימים בין טעינה לטעינה, מה שעדיין מציע די והותר זמן שימוש ללא צורך בביצוע טעינה תכופה, בדומה לשעונים חכמים בעלי זמן סוללה של ימים בודדים בלבד. סביר להניח שאצל רוב האנשים השימוש יהיה פחות כבד וזמן הסוללה יתקרב גם ל-20 יום אותם מציינת החברה באופן רשמי. לאור המשקל הקל של צמיד הכושר הנמדד בכ-20 גרם, ניתן להשתמש בו באופן רציף, ובדומה לצמידי הכשור הקודמים בסדרה, אני מוצא את עצמי לובש גם את ה-Mi Band 3 באופן קבוע ומסיר אותו מהיד לעיתים נדירות בלבד.

מדובר בצמיד כושר זול ואיכותי כשהשימוש האישי הגדול ביותר בו מלבד ספירת הצעדים ורישום מצב השינה הוא ההתראות על שיחות נכנסות והתראות מהאפליקציות השונות. ועם זאת, תמיכה בשפה העברית לא זמינה כרגע.

מה אהבנו?

  • מסך OLED.
  • איכות בנייה גבוהה.
  • משקל נמוך.
  • עמיד למים בתקן 5ATM.
  • רצועה ניתנת להחלפה.
  • זמן סוללה ארוך.
  • אפליקציה נוחה ומפורטת.

ומה לא?

  • חוסר בעברית ואנגלית לא רשמית בלבד (כרגע).
  • מסך לא קריא מספיק באור ישיר.
  • מטען יעודי לרצועה.

היכן זמין לרכישה?

בשלב זה ניתן להזמין את צמיד הכושר Mi Band 3 של שיאומי במחיר של כ-26 דולר מסין – לחצו כאן למעבר לחנות Gearbest.

*עודכן לאחרונה ב-25 ביולי, 2018 – הסבר על קושחה רשמית עם תמיכה באנגלית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים