גאדג’טי מסקר: Samsung Monte, מכשיר מגע בסיסי עם קריצות לתחום הסמארטפונים

לקראת ימי הסליחות, אפתח בווידוי: אני עדיין משתמש בטלפון “טיפש”. נכון, אני יודע שבתור מי שכותב על סמארטפונים בקצב של רובה אוטומטי אנשים מתקשים להבין איך דווקא אני יכול להמשיך להשתמש ב-Dumbphone, או Feature Phone, אם אתם פוליטיקלי-קורקטיים במיוחד. אבל האמת היא שככל שעובר הזמן נראה שההבדלים התפקודיים בין המכשירים המהירים כמעט כמו המחשב שלי לבין אלו שעדיין תקועים עם חומרה פרה-היסטורית הולכים ומצטמצמים. ואחד מהמכשירים שתורמים לאותו צמצום פערים דיגיטלי הוא הסמסונג מונטה.

סקירה

סמסונג מונטה הוא מכשיר טלפון פשוט למדי שהוכרז בתערוכת MWC 2010 בברצלונה לפני מעט יותר מחצי שנה, והגיע לחברות הסלולר בארץ בחודש שעבר באיחור אופנתי. כדי לסבר את האוזן, נתחיל עם המפרט הטכני שלו:

  • מסך: LCD TFT קפסיטיבי בגודל 3 אינצ’ ורזולוציית 240×400;
  • מערכת הפעלה: קניינית עם ממשק Samsung TouchWiz 2.0 Plus;
  • MicroUSB המשמש לכל החיבורים חוץ מאודיו, ויציאת אודיו 3.5 מ”מ;
  • קישוריות: GSM 850/900/1800/1900, HSDPA 900/2100, Bluetooth 2.1, WiFi b/g/n, GPS-A;
  • מצלמה: 3.15 מגה-פיקסל עם זיהוי חיוך ויכולת Geo-tagging;
  • חיישנים: אקסלרומטר;
  • זיכרון פנימי: 200MB, חריץ הרחבה microSD עד 16GB;
  • אפליקציות: רשתות חברתיות עם עדכונים חיים, שירותי גוגל שונים ואפליקציות ג’אווה J2ME;
  • גודל: 10.9×5.4×1.2 ס”מ;
  • משקל: 92 גרם.

החומרה

למונטה מבנה מעוגל כמעט מכל הכיוונים, הנראה כשילוב בין ה-Human Curvature של סוני-אריקסון לעיצוב מכשירי המגע הקבוע של סמסונג, שהגיע לשיאו ב-Wave. ככמעט כל מכשיר אחר ששיווקה החברה אי-פעם, הוא בנוי כולו מפלסטיק – מה שעוזר מצד אחד לשמור על משקל נמוך, אך תורם מצד שני לתגובות נוסח “איזה גוף זול”. הכפתורים החומרתיים המעטים שלו ממוקמים בצורה נוחה למדי, אך הרמקול מצא לעצמו את המקום הגרוע ביותר – החלק הנמוך של הצד האחורי. אמנם, הרבה חברות החלו לאחרונה למקם כך את רמקוליהן, אך אין זה הופך את המיקום האסטרטגי הזה – בו היד מכסה וחוסמת את הצליל בזמן האחיזה – לרעיון פחות גרוע. מתוך שלושת החריצים במכשיר, שניים – microUSB ו-microSD – זכו לכיסויי-מגן קבועים, המצטרפים למבנה החלק של הגוף ותורמים לתחושה כי המכשיר בנוי היטב.

אחד ממאפייני החומרה שהתבלטו במיוחד הוא מיקום ה-SIM – כפי שניתן לראות בסרטון, הכרטיס הסלולרי הזעיר לא מוסתר מתחת לסוללה, אלא בחריץ קפיצי נוסח SD, וניתן להוציאו ולהחזירו בלי לנתק את הסוללה (ועל-ידי כך לגרום לאיפוס המכשיר). המכשיר אף כולל מצב ייעודי לפעולה ללא הכרטיס, אך יש לכבותו ולאתחלו כדי להחליף ביניהם.

התוכנה

המונטה מבוסס על מערכת ההפעלה הקניינית חסרת-השם של סמסונג, עליה מולבש לאחרונה בהתמדה ממשק ה-TouchWiz, שקיבל לא מעט השראה מהאייפון. הממשק מגיב היטב, ונותן תחושה כאילו מדובר בסמארטפון של ממש. אך מאחורי הממשק מסתתרים כמה חסרונות ניכרים: המכשיר לא מאפשר לעבוד במצב מאוזן ברוב חלקי המערכת, אלא רק בחלקים שתוכננו במיוחד לכך – המצלמה, הדפדפן וממשק התמונות; גם האפליקציות אינן ברמה המתאימה לחוויה הכללית של המכשיר, ונוצר הרושם כאילו הן מפגרות אחרי הרמה של המכשיר. יכולתי כמובן לטעון שזו אשמת המתכנתים, שלא עומדים בקצב ההתקדמות של סמסונג, אך מכיוון שמדובר באותם מתכנתים שמצליחים ליצור אפליקציות שהופכות את הסוני-אריקסון שבבעלותי לכמעט-חכם – הדבר מאוד לא סביר. הדפדפן, אגב, גם הוא כאילו נלקח מ-2005. הוא מזכיר את דפדפני הנוקיה ההם, שהייתם מעדיפים שלא אזכיר לכם לעולם, והופך את הזמינות של אופרה מיני למתנה משמיים.

הייתרון הגדול של התוכנה, בכל אופן, אינו הממשק הגרפי או ההעתקות מהאייפון (אופס), אלא הדרך בה היא מטפלת בתקשורת. אחרי הכל, מדובר במכשיר שנועד לקשר בין אנשים – ואת זה המונטה עושה מצויין. הוא כולל מעין סנכרון של אנשי הקשר מכל הפרוטוקולים – שיחות, הודעות סלולריות ומיילים – ומאפשר לנהל את כל דרכי התקשורת איתם ממקום אחד. במובן מסויים מדובר על הגרסא ה”לא-חכמה” לממשק ה-TimeScape / Infinite Button של סוני-אריקסון. נהניתי מאוד מהאפשרות “לענות” לשיחה שלא נענתה במייל או להיפך.

הטלפון

ואם דיברנו על יכולות התקשורת – הרי שהטלפון כאן הוא בלתי מנוצח. איכות השיחות ב-Monte הינה הטובה ביותר ששמעתי ב-12 שנות פעילותי הסלולרית, אפילו כאשר הקליטה נמוכה יחסית. גם האנשים איתם דיברתי דיווחו שאני נשמע טוב מהרגיל.

אחת הבעיות היא חיי הסוללה – למרות הצהרות רשמיות על שעות ארוכות של המתנה ושיחה, המכשיר מתקשה להחזיק יותר מיום אחד אפילו כאשר ה-WiFi כבוי והגלישה ברשת הסלולרית מסתפקת בבדיקת מייל אחת בשעה – וחבל שכך. הבעיה היותר גרועה היא המחיר: בלמעלה מ-2,000 שקל, אולי עדיף לקנות סמארפון בסיסי על פני “טלפון טיפש” מתקדם.

אהבנו: איכות שיחה, ניהול אנשי קשר מתקדם, עיצוב;

לא אהבנו:  דפדפן, סוללה, חלקים בממשק שנראים כלא גמורים, מחיר של סמארטפון;

סמסונג Monte S5620

ציון: 8 גאדג’טים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים