Boxee Box עוברת מ-Tegra 2 ל-Intel Atom, ההזמנה המוקדמת באמריקה החלה ב-199$

אתמול נפתח בקליפורניה פורום המפתחים של אינטל (IDF), ואחת החברות שפתחו אותו בהכרזות דרמטיות למדי היתה Boxee הישראלית. החברה, שהכריזה בימים האחרונים של 2009 על ה-Streamer שלה לטלוויזיות וזכתה מאז למעמד של קדוֹשה בתעשיית ההיי-טק האמריקאית (ובעקבותיה גם בזו הישראלית), הכריזה יחד עם ספקית החומרה שלה, D-Link, כי ה-Boxee Box שלהן לא יגיע עם מעבד Tegra 2 של nVidia, אלא עם מעבד Atom CE4100 של אינטל.

החברות הצהירו כי חילופי המעבדים נעשו במטרה “לאפשר ל’בוקסי-בוקס’ גישה למגוון רחה של יישומים, ולהבטיח תמיכה בתוכן וידאו Full HD 1080p ללא קשר למקורו”, ובשיחה עם Engadget הרחיב המנכ”ל אבנר רונן ואמר כי החברות לא היו מרוצות מכך שמעבד ה-Tegra לא מסוגל לנגן וידאו ב-Full HD בפורמט H.264 הפופולארי. חוץ מהמעבד, הבטיח רונן, לא השתנה שום דבר – הקופסא המעוצבת כקוביה טבועה עדיין מכילה תמיכה ב-Flash 10.1 עם האצת חומרה, מגוון מקודדים ושקעי LAN, HDMI, USBx2, יציאה אופטית ויציאת Audio אנלוגית.

בנוסף לשינוי החומרה, הכריזו החברות על תחילת המכירה המוקדמת של ה-Boxee Box בארה”ב ובקנדה, באתרים Amazon ו-Best Buy בהתאמה. מחיר הקופסא באמריקה הוא 199 דולרים, והיא צפויה להגיע לקונים ולחנויות בנובמבר – אז תנחת גם באירופה ואוסטרליה.

ולאלו שעדיין לא בדיוק יודעים על מה מדובר, נסביר ש-Boxee היא חברה המפתחת תוכנת קוד פתוח המאפשרת לצרוך תכני מולטימדיה מכל מקור ובכל פורמט, בממשק נוח, מאורגן, ומותאם לשלטים שאינם עכברים ומקלדות (אם כי השלט של Boxee Box דווקא כולל מקלדת QWERTY קטנטנה). אחד מהאלמנטים שהפך את התוכנה לשם דבר בתעשייה הוא היכולות החברתיות שלה, המאפשרות לשתף תכנים עם החברים המשתמשים בתוכנה או דרך רשתות חברתיות פופולאריות, תכונה שבוקסי היתה הראשונה לנצל לאחר כשלונו המוחץ של הסטארט-אפ הראשון בתחום זה, Joost. החברה עוררה עליה את חמתה של תעשיית הבידור מיומה הראשון, וערוצי הטלוויזיה מיהרו לחסום את אתריהם בפניה מחשש שהמשתמשים יחלו לצרוך את כל הסדרות שלהם באמצעות התוכנה דרך אתרי ערוצים כגון Hulu.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים