גירסת הבטא של מערכת ההפעלה Windows 8 הוצגה היום בכנס המפתחים של מיקרוסופט שנערך בקליפורניה. במערכת החדשה מיקרוסופט מייתרת את ה"חלונות" ומציגה חוויית משתמש שנועדה למשתמשי הטאבלטים לא פחות מלבעלי המחשבים האישיים. סטיבן סינופסקי, נשיא חטיבת Windows, תיאר את פיתוח מערכת ההפעלה כ"ניסיון נועז לדמיין מחדש איך Windows יכולה להיות".
כמו שניתן היה להבין מתמונות המסך השונות שהציגה החברה קודם לכן, המערכת החדשה מזכירה יותר את Windows Phone 7 וממשק ה-Metro UI מאשר את הגירסאות הקודמות. במיקרוסופט שואפים שהמערכת תפעל חלק גם על טאבלטים קטנים בעלי מסך מגע וגם במחשבים השולחניים עם מקלדת מפלסטיק ולא מפיקסלים.
החידוש הראשון שפוגשים בגירסה החדשה הוא קיצור משמעותי בזמן טעינת המערכת, בכדי לא ליפול ממהירותם של המתחרים בטאבלטים. עם עליית המערכת מופיע מסך נעילה שמחליף את מערכת הכניסה הישנה. במסך החדש מוצגים נתונים שונים מתוך המערכת, לדוגמא פגישות קרובות מהיומן והודעות חדשות מהאימייל. כדי להיכנס אפשר לוותר על הסיסמה הקלאסית ולהזדהות באמצעות מחוות על גבי התמונה במסך. שינוי משמעותי בעיצוב של Windows 8 הוא בויתור על הממשק החלונאי המוכר. מסך הבית מעוצב כעת בהשראת הקוביות של WP7. ניתן לשחק עם הגדלים של כל קוביה ולבצע בכל אחת מהן מגוון פעולות. כך למשל קוביה אחת תציג את היומן, אחרת תעדכן מהרשתות החברתיות ובשלישית יתקבלו עידכוני חדשות ממקורות אחרים. הקוביות יאפשרו לגשת למידע, לתוכן ולתוכנות במחשב בו-זמנית ובנוחות.
מעבר לכך, התוכנות בגירסה החדשה ירוצו במסך מלא, כאשר התפריטים העליונים ייעדרו מהממשק ובמקומם יימצאו בקרים חדשים הנגררים מלמעלה ולמטה. גרירה מצד ימין של המסך תאפשר לבצע פעולות נפוצות, כמו חיפוש ושיתוף. גרירה משמאל תאפשר לנווט בין התוכנות שרצות. החידושים, כך טוענים ב-SlashGear, יהיו מוכרים למשתמשי WP.
מרכזה של המערכת החדשה נע בין מסך הפתיחה לתוכנות החדשות שפותחו עבור Windows 8 והעיצוב החדש. שולחן העבודה המוכר נשאר רק בכדי להריץ את התוכנות ה"ישנות", כמו חבילת האופיס. במיקרוסופט מבטיחים שכל התוכנות הישנות ימשיכו לרוץ, אבל מנסים לעודד את המפתחים לבנות תוכנות עבור הממשק החדש כדי שיתאימו לתצוגה במסך מלא ולשימוש ידידותי עם מסכי מגע.
בחברה לא מסרו עדיין תאריך יעד להשקת המערכת. הגירסה הקודמת, Windows 7, יצאה לשוק כשנה לאחר שהוצגה בכנס המפתחים של החברה. Windows 8 מציגה מערכת הפעלה אחרת לחלוטין מקודמותיה – שינויים משמעותיים כאלה נראו אולי רק במעבר מגרסה 3.11 ל-Windows 95.
מיקרוסופט, כמו שאמר בעבר מנכ"ל החברה סטיב באלמר, הולכת לבצע את ההימור המסוכן בתולדותיה. בהסתמך על תגובות המבקרים בכנס, הסיכון העצום הזה יכול עוד בהחלט להשתלם למערכת הותיקה.
עוד על הכותב:
סטודנט להיסטוריה ולעיתונאות, לינוקסאי ותיק, וגורו מחשבים לפחות בעיני עצמו. עט: Pentel Hybrid Technica 0.4 סלולרי: Android מחשב: Gentoo Linux |
כתבות נוספות:
|













לכתבה "Windows 8: החלונות נשארו רק בשם, לפחות בינתיים"
אני מסכים עם המנכל באמת סיכון גדול לחברה ביימנו טעות אחת וזהו לא זוכרים למשל נוקיה עשתה טעות היום אנשים מזלזלים בה ולא מאמינים במוצרים שלהם אני אישית אהבתי את החידושים המשמעותים
השב
יובל
14 בספטמבר 2011, 1:04
נוקיה לא נפלה מטעות, ניהול כספים כושל, קבלת החלטות לקויה ופיטורי עובדים כתוצאה מלחץ ומשבר. בגדול היא נפלה מניהול כושל.
יש לציין שהיא נפלה אבל היא יכולה לקום על הרגליים.
בנוסף יש לציין שחוץ מהעובדה שהגורם לנפילה של נוקיה שונה ממה שאתה מתאר שיקרה למיקרוסופט- לנוקיה חטיבה עיקרית אחת והיא סלולרי.
השב
יובל
14 בספטמבר 2011, 1:05
המשפט הראשון יצא לי מבלבל.
משפט מתוקן: נוקיה לא נפלה מטעות. נוקיה נפלה עקב ניהול כספים כושל, קבלת החלטות לקויה ופיטורי עובדים כתוצאה מלחץ ומשבר.
השב
צ'כנבוטה
14 בספטמבר 2011, 9:18
נוקיה נפלה כי נמנעה מחידושים ושינויים
השב
Hhh
השב
לא מעניין אותנו שימוש ידידותי למסכי מגע
אם יהיו שילובים של WP במערכת זה הולך להיות כל כך גרוע
זאת בכלל נראת הגרסה לטאבלטים!!
אזזז מהה..? עוברים ללינוקס (; ?
השב
ראיתי את הווידאו באחת הכתבות כאן, גמרתי את הכתבה והלכתי לשתות קפה טורקי קטן.
אבל משהו הציק לי ורק אח"כ תפסתי מהו.
בהדגמה הכל זורם והמעבר בין מסכי הבית טס. ולמשל הגלילה בתמונות בתוך אפליקציית שולחן העבודה ג"כ טסה.
אבל זה הנקודה, שבאף מחשב שאני מכיר התמונות לא נגללות כ"כ מהר ובלי שום השהיה. מה שאומר שיתכן שהמעבר האמיתי בין מסכי הבית יהיה מקרטע וצולע!
השב
יובל
14 בספטמבר 2011, 1:07
במערכות הישנות לא היה דגש לזה. אם תשים לב בפלאפונים התמונות גם גן זזות חלק וזאת כאשר יש להם חומרה חלשה משל מחשב רגיל.
השב
יוסי אור
14 בספטמבר 2011, 1:09
גם בפון 7. אבל אני מדבר על ווינדוס לפיסי.
השב
Hai Cohen
14 בספטמבר 2011, 7:25
זו בדיוק הנקודה, זה כבר לא ווינדוס לפיסי אלא לכלל המכשירים
השב
גל • גולש בדפדפן
Firefox 6.0.2 דרך
Windows 7
14 בספטמבר 2011, 13:51
וזה בדיוק מה שעושה את המערכת לכ"כ מיוחדת.
אני חיכיתי לזה המון, להיות מוסגל לעבוד עם טאבלט בלבד, בלי מקלדת ועזרים חיצוניים. פשוט בלוק מגע!
נקווה שהמערכת תרחם על הסוללה!
לדעתי, אפל היו צריכים לעשות זאת עוד מההתחלה, אני יודע שזה כמעט בלתי אפשרי – אבל תראו מה מיקרוסופט עשו, מדהים!
מחכה ל-RC שיותקן על המחשב בשעה שיצא
השב
הכנס את שמך...
14 בספטמבר 2011, 20:24
אין ספק שהגישה שלהם נכונה. שנוכל גם ליצור תןכן בטאבלט ולא רק לצרוך אותו כמו קופים שצריכים להאביס אותם באוכל מוכן.
השב
הכותרת מתארת את הטענה המרכזית שלי שניסיתי להעביר לפני הרבה זמן.
למרות זאת אני מתרשם מהמערכת, אבל עדיין מאוכזב כי לא נראה לי שזה יתאים למחשבים רגילים.
מושלם לטאבלטים.
השב
שועל אש על כדורים • גולש בדפדפן
Firefox 6.0.2 דרך
Windows 7 x64 Edition
14 בספטמבר 2011, 15:24
+1
השב
אז לפלאפון אנדרואיד הכי ידידותית מה בקשר לטאבלט ?
מה אתם אומרים אנדרואיד או חלונות 8 ?
השב
אביב
14 בספטמבר 2011, 7:12
צריך לראות מה יהיה בICS בכל זאת אני חושב שאנדרואיד יותר יפה… לא אהבתי את הממשק
השב
יובל
14 בספטמבר 2011, 17:52
לדעתי המערכת הזו מושלמת לטאבלטים. דווקא לטאבלטים.
השב
מקסים, חדשני, מהיר, מחוכם וגאוני.
הטאבלט הבא שלי
השב
גרוע מאוד אולי לטאבלטים זה נחמד אבל לחשבים נייחים זה ממש גרוע.
השב
זה נראה גרוע למחשב נייח, או שאולי פשוט קשה להתרגל.
הייתי בטוח יעשו אפשרות בחירה בין שולחן העבודה הרגיל לבין ממשק המטרו, הם מצפים שמקום עכבר ימני אני אמשוך מצד ימי את התפריט?
לטאבלט זה נראה אחלה אבל למחשב נייח לא משהו.
השב
http://www.youtube.com/watch?v=Ml5-ZFd37bw
אפשר לראות סרט
השב
אני רק מקווה שהמפתחים הזריזים יצליחו לעשות ל W8 פורט שיעבוד טוב עם הלפדוק של האטריקס, ככה יהיה אפשר להנות משני העולמות
השב
מדהים כל פעם שאני חושב שמיקרוספט שברה את שיאי הכיעור והנדסת האנוש הגרועה הם מפתיעים מחדש , הרי ברור שכל משתמשי ווינדוס 7 הרגיל ישתמשו בממשק הישן שלא מתאים לטאבלטים ודווקא בניגוד לנאמר הממשק החדש יהפוך לעוד פיצ'ר מיותר , חוצמזה האם אני היחיד שחושב שהקוביות הענקיות האלה מכוערות להפליא ?
השב
אביב
14 בספטמבר 2011, 13:52
+10
השב
שועל אש על כדורים
14 בספטמבר 2011, 15:25
+11
השב
יואל
14 בספטמבר 2011, 20:25
-100
השב
לכל המפקפקים צריך להסביר – ווינדאוס 8 זו מערכת שתעבוד גם כטאבלט כאשר אתם במצב נייד וצריכים שימוש רק בדפדפן דוא"ל מדיה משחקים וכד' וכאשר אתם צריכים לעבוד על תוכנות רציניות עד כבדות כמו גרפיקה ותכנון גליונות אקסל וכד' אתם עוברים לממשק עכבר מקלדת ומצב מערכת הפעלה הדומה לווינאוס 7 עם שיכלולים שונים והכל במכשיר קליל אחד שיממשק לענן וישתף מידע עם הטלפונים הסלולרים שלכם. זו החדשנות והיתרון של המערכת החדשה ומי שחושב שאנדרואיד יותר יפה והאריחים מכוערים זה כבר לא שייף לעיניין.
השב
יובל
14 בספטמבר 2011, 17:55
הבעיה היא שמיקרוסופט שואפת להפסיק את התוכנות המתוחכמות ואת הדסקטופ. מיקרוסופט עשתה את הדסקטופ רק בשביל מעבר פשוט יותר.
בנוסף הדסקטופ שם הוא לא יותר מאפלקציה.
השב
tuxer
14 בספטמבר 2011, 19:00
תוכנות הכבדות יעברו שינויים ועידכונים לטובת הטכנולוגיות החדשות ובנתיים תוכל להשתמש בפוטושופ הישן והטוב כמו קודם בחלונות 7 כי יש תאימות לאחור כמו שהודגם בכנס המפתחים.
השב
יואל
14 בספטמבר 2011, 20:26
מניין לך????
הפיסי הוא סוס עבודה ליצירת תוכן.
למה שישנו את זה?
השב
לאריכים אתה יכול לקרוא גם חלונות זה באמת חלונות
השב
אפקט האייקון עובד כאן שעות נוספות…
השב
מערכת מדהימה חברים. גולת הכותרת היא כמובן אקו-סיסטם שלא יצריך אתכם לכתוב משהו חדש לכל פלטפורמה, והמערכת של מייקרוסופט עם .NET, ו-ויז'ואל, סילברלייט וכו' רק יגרמו לזה לעבוד בצורה מעולה.
אני חצי שנה עם פון 7 וחודשיים עם הבילד של 7.5 (מנגו), ויש כל כך הרבה דברים שהם עושים טוב יותר מאפל וגם מאנדרויד. יש כמובן עוד מקומות שיפור. בגדול, המטרו UI הוא המושלם לטאבלטים. פחות לדסקטופטים, אבל כאמור יש לנו את הסביבה הרגילה.
ולא מדובר בסקין מעל, אלא משהו מובנה בליבה של המערכת.
הורדתי את גרסת המפתחים ואני אתקין אותה על ה TM2 שלי, אחזור עם חוויות.
השב
נראה שלמייקרוסופט אכפת יותר מהמפתחים מאשר מהמשתמשים שלה. אמרתי ככבר ואגיד שוב – זאת מערכת הפעלה לא רעה בכלל לטאבלטים, אך לPC היא גרועה. הם אכן חושבים נכון שיש לעשות מערכת אוניברסלית לכל המכשירים. מבחינת הביצועים היא כמובן הולכת להיות מדהימה, אך העיצוב הוא לטאבלטים. מי שעובד על PC רגיל ביתי נייח, איך שלא תקראו לו, הולך לסבול מהממשק הזה. מייקרוסופט עצמם אומרים – זה ממשק מצויין למגע והוא פועל גם עם עכבר ומקלדת רגילים. במחשב נייח זה צריך להיות הפוך – קודם עדיפות למקלדת ועכבר ואז רק מגע. אני מעדיף את הגישה של אפל למגע במחשבים נייחים – אף אחד לא באמת רוצה לקום ולהימתך למסך שלו בשביל לעשות משהו, פד מגע ליד העכבר או בעכבר עצמו זה ה-פתרון.
אותי אישית הריבועים מגעילים. התפריטים שאמורים להופיע במשיכת אצבע מימין ומשמאל יהיו מייגעים לשימוש עם עכבר.
אני מסכים שהתגובות מהירות, הפיצ'רים באקספלורר מצויינים, במיוחד ההעתקה. אך אני לא מעוניין במערכת הפעלה שבה הממשק שנועד למקלדת ועכבר הוא רק "עוד אפליקציה".
השב
שושו השועל
15 בספטמבר 2011, 10:55
השלב הבא באינטרפייס בין אדם ומחשב יהיה יישום של הקינקט ב PC. ואני לא מדבר על תנועה עם היד, אלא תנועה לפי הראש שלך + דיבור. $M כבר הציגה דברים כאלה מהמעבדות שלה.
השב
אור
15 בספטמבר 2011, 16:06
ובפועל, היית רוצה להזיז את הראש מול המחשב בשביל להפעיל אותו או לשוחח איתו על מה שאתה רוצה לעשות? זה יהיה נכה… אולי טוב לקונסולות אבל מי צריך יותר מעכבר בשביל לשלוט במחשב? אם מייקרוסופט יעשו איזשהו שילוב בין קריאת מחשבות למבט עיניים בשביל להחליף את העכבר זה באמת יכול לעבוד. תנועות ראש? פחח דיבור? פחחחח
השב
tuxer
15 בספטמבר 2011, 21:00
הפי סי שאתה מדבר עליו הנייח הזה זה כנראה דינוזאור דקה ליפני הכחדה חוץ מגימרים חובבי ארגזי קרור עם לדים כנראה אף אחד לא ישתמש בהם יותר . נשארו הלפטופים שגם הם מנסים ליהיות בעובי של טאבלט כאן נכנס החזון של מיקרוסופט שבא לידי ביטוי עם ווידאוס 8 מכשיר אחד ומערכת הפעלה אינטגראלית שמעולה לשימוש במגע לטובת ניידות וטובה באותה מידה ליישומים כבדים כאשר מחברים מסך 24 אינץ' מקלדת ועכבר אלחוטיים וסוויץ' קטן במערת ההפעלה . רוב הסיכויים שאפשר יהיה לקנפג את המערכת לעבור אוטומאטית למצב עכבר מקלדת .
השב
יש לי על הpc שלי ווינדוס 8!!
השב
ראיתי את המערכת ולא התלהבתי
השב
התקנתי על הלפטופ שלי. ממש לא מתאים לPC.אם microsoft היו מאפשרים לבחור בין מערכת PC לטבלטים, אולי זה היה מתקבל.
תפריט ההתחלה כל כך לא נוח כשזה לא מסך מגע..
ובכלל, הם הרסו את כל הגרפיקה.
השב
הוספת תגובה: