הוכרז: Lenovo Skylight – ה-Smartbook הראשון של לנובו עם פלטפורמת Snapdragon ומסך 10.1 אינץ’

לנובו, יצרנית המחשבים הסינית שצברה לעצמה פופולאריות בזכות הזיכיון על המותג IBM, סוף-סוף מתחילה להתנער מהתדמית המרובעת של היצרנית המרובעת עם המחשבים המרובעים וכו’. הבוקר הכריזה החברה על מחשב ה-Lenovo Skylight, המחשב הראשון בקטגוריית ה-Smartbook המבוסס על פלטפורמת ה-Snapdragon של Qualcomm ומעבד ה-ARM של סמסונג.

הרעיון של הקטגוריה הזו הוא פשוט: ליצור מחשבים קטנטנים, דקים, קלים, זולים ובעלי צריכת סוללה נמוכה, שאמורים להיות מעין שילוב בין נטבוקים לסמארטפונים. ה-Skylight מנסה לענות על הדרישות האלו בעזרת ממדים של 20×17×2 ס”מ, משקל של פחות מקילו וחיי סוללה של כ-10 שעות, על בסיס של מעבד חסכוני בחשמל ולוח-השבבים החכם התומך בקישוריות תמידית בלי להתעלל יותר מדי בסוללה.

המפרט של המחשב הזעיר הזה כולל מהירות-שעון של 1GHz, מסך בגודל 10.2 אינץ’, רזולוציה של 1280×800, אחסון פלאש פנימי של 8GB עם חריץ הרחבה microSD (החברה מספקת כרטיס של 8GB וגם 2GB אחסון ברשת), שני חריצי USB (גם כאן מספקת החברה עם המחשב DOK של 4GB), יציאת mini-HDMI, כניסת ויציאת קול, רמקול מונו, קורא כרטיסים 4 ב-1 ומצלמת-רשת בעלת חיישן 1.3 מגה-פיקסל. כמובן שכראוי לפלטפורמת הסנאפדרגון מגיע המחשב גם עם קישוריות 3G ו-WiFi, כדי שתהיו מחוברים תמיד.

הבעיה טמונה במחיר: בניגוד להבטחות למחשבים שמחירם קטנים כמימדיהם, המחיר ליחידה של Skylight יתחיל מ-500 דולר. כדי לקרוץ קצת יותר, יימכר המחשב דרך ספקית התקשורת האמריקנית AT&T בתוספת חוזה אינטרנט לשנתיים, במחיר מסובסד. המכירה בארה”ב תתחיל באפריל, ולנובו מבטיחה שאירופה וסין יקבלו אותו גם הן במהלך 2010.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים