הצצה ראשונה: Nokia Lumia 800 בשבוע פיתוח האפליקציות ל-Windows Phone

חברות מיקרוסופט, נוקיה ויורוקום פתחו הבוקר באופן חגיגי את שבוע פיתוח האפליקציות #2 – אירוע משותף לקידום מערכת ההפעלה למובייל Windows Phone, תוך מחשבה על עתיד מערכת ההפעלה בישראל וכמובן הצגת מכשיריה החדשים של נוקיה. האירוע, בהשתתפות מאות מפתחים, יחשוף הזדמנויות עסקיות הטמונות בפיתוח למערכת ההפעלה Windows Phone ומגוון הרצאות להעשרת הידע והסברים על היצע הכלים לפיתוח. במהלך האירוע משתתפות גם 10 חברות ישראליות שיפתחו ויציגו אפליקציות ל-Windows Phone 7.5 לשוק העולמי במהלך השבוע, במאמץ כוחות משותף עם מיקרוסופט.

החברות המשתתפות: Do@ – חיפוש נייד, WorldMate – שירותי נסיעות ללקוחות עסקיים, Babylon – מילון ממוחשב, Corbomite- משחקים, Touchapps – משחקים, Pyramid Analytics – ממשקים למערכות, Zooz – תשלומים, Magnet Monkey – משחקים, PlayMyTone – רינגטונים, Colorful Apps – צילום.

שבוע הפיתוח בישראל הינו חלק ממהלך עולמי אותו מיקרוסופט ונוקיה מבצעות יחדיו, זאת על מנת לקדם את מערכת ההפעלה ולעודד מפתחים ליצור אפליקציות עבורה. עד היום, פותחו ל-Marketplace (חנות אפליקציות של ווינדוס פון) כ-40,000 אפליקציות, זאת תוך שנה בלבד. קצב התפתחות מרשים עם היצע אפליקציות ברמה גבוה.

מכשירי ה-WP של נוקיה

אירוע המפתחים של נוקיה ומיקרוסופט נתן לנו את ההזדמנות להתנסות בשני מכשירי ה-Windows Phone 7.5 החדשים של נוקיה – ה-Nokia Lumia 800 וה-Nokia Lumia 710. שני המכשירים בעלי מפרט כמעט זהה, אך ה-Lumia 800 בולט באיכות הבנייה שלו והמסך האיכותי יותר בגודל 3.7 אינץ’ מסוג AMOLED ובטכנולוגיית CBD.

ה-Nokia Lumia 800 לוקח את אותו עיצוב ייחודי של ה-Nokia N9 עם כמה שינויים קלים. מרענן לראות מכשיר בעל צורה שונה מ-95% ממכשירי המגע, העושה שימוש בחומרים איכותיים יחד עם איכות בנייה כמו שנוקיה יודעת. מערכת ההפעלה הינה הגרסה החדשה ביותר של Windows Phone, העובדת במהירות מרשימה עם זמני תגובה מהטובים שראינו. לפי מפרטו של המכשיר המעבד הינו 1.4Ghz, אך ברור כי מדבור באחד מהממשקים היותר מהירים שנתקלנו בהם. אם זאת לא הכל מושלם ובפתיחת אפליקציות לעיתים כן מורגשת האטה אל מול מכשירים מתקדמים אחרים בשוק.

נוקיה חברה שתמיד הייתה ידוע באיכות הטלפונים אותם היא מייצרת, הם היו קודם טלפונים על כל המשתמע מכך – זמן סוללה ארוך במיוחד, קליטה מצויינת ואיכות בנייה נפלאה. יתרונות אלו יחד עם מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, הופכות את ה-Nokia Lumia 800 לקודם כל טלפון טוב, מה שהופך אותו גם לסמארטפון בעל חוויית שימוש נהדרת. חוויה דומה הייתה עם ה-Lumia 710, אם כי אינו בעל רמת הגימור של ה-800. אבל האמת, זהו השוני היחיד בין המכשירים (אולי גם המסך).

לצערנו, כרגע מערכת ההפעלה תומכת באופן חלקי מאוד בפונטים עבריים בפרט ובעברית בכלל. מיילים ועמודי אינטרנט לא הייתה לנו בעיה להציג. כמו כן, לא נחשפו תאריכי השקה למכשירים בארץ. התגובות שקבלנו שהוא כנראה יהיה זמין בארץ באמצע 2012.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים