גאדג’טי מסקר: Sony Ericsson Xperia Ray – קטן שעובד כמו גדול

מכשיר ה-Xperia Ray מבית סוני אריקסון הוא אחד המכשירים הקטנים יותר בשוק הסלולר של היום. המאפיין הייחודי שלו המבדיל אותו מיתר המכשירים בשוק הינו ללא ספק הגודל והעיצוב – מסך בגודל של 3.3 אינץ’ בלבד במכשיר בעל עיצוב אלגנטי ומרשים. ה-Xperia Ray הוא בעל חומרה אופיינית עבור מכשירים בעלי ליבה בודדת אשר יחד עם אנדרואיד וממשק משתמש מינימליסטי מעניק חווית שימוש מהנה מאוד.

מפרט מלא

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 3.3 אינץ’ מסוג LCD ברזולוציית 854X480, צפיפות פיקסלים לאינץ’ 297ppi
פלטפורמה MSM8255 מבית Qualcomm עם מעבד 1Ghz ומאיץ גרפי Adreno 205
זיכרון פנימי 512MB RAM
נפח אחסון 330MB
חריץ זיכרון MicroSD עד 32GB
מערכת הפעלה אנדרואיד 2.3.4
מצלמה אחורית: 8 מגה-פיקסל, פלאש LED, צילום וידאו HD 720p; קדמית: VGA
קישוריות Bluetooth , A-GPS, Wi-Fi a/b/g/n, Wi-Fi Direct, Wi-Fi hotspot, DLNA
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900, HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100 (למכשיר 3G)
מידות גובה – 111 מ”מ; רוחב – 53 מ”מ; עובי – 9.4 מ”מ; משקל – 100 גר’
שונות – חיבור אוזניות 3.5 מ”מ סטנדרטי, מיקרופון משני

וידאו סקירה ל-Sony Ericsson Xperia Ray:

עיצוב

כפי שציינו בפתיח, ה-Ray צויד במסך קטנטן בגודל 3.3 אינץ’ המאוד לא אופייני למכשירי המגע בשוק. בחזית המכשיר נמצא מקש פיזי עבור כפתור הבית ושני כפתורים קפסיטיביים עבור פונקציות התפריט והחזור. מסביב לכפתור הבית קיימת תאורה שצבעה משתנה בהתאם למצב המכשיר, כך שניתן לקבל חיווי על הודעות חדשות, סוללה חלשה ושלל מצבים נוספים. בנוסף, תאורה זו תורמת גם להרגשה יוקרתית של הריי. אורכו ורוחבו של המכשיר מאפשרים אחיזה נוחה מאוד ומבטלים כל חשש למפגשים מהסוג האישי של ה-Ray עם ה-Ground (אדמה). בחלקו האחורי, בסביב למצלמה קיימת מסגרת כסופה שממש מדגישה אותה.

אמנם המכשיר נקרא Ray ולא Arc, אך ניתן להבחין בזוג קשתות בחלקו הקדמי – האחת מתהדרת לה מסביב לכפתור הבית והשניה סביב הרמקול הפנימי. איכות הבניה של המכשיר היא ללא ספק ברמה גבוה – לא נעשה שום שימוש בפלסטיקים שמרגישים זול ולא קיימים חלקים שזזים קצת פה ושם. נעשה שימוש בחומרים איכותיים מאוד וניכר שהם נבחרו בקפידה על ידי המעצבים.

מערכת הפעלה וממשק משתמש

ממשק המשתמש מבית סוני אריקסון – אנדרואיד 2.3.4 שעבר התאמה אופטימאלית למכשיר כך שמתקבל לאונצ’ר (Launcher) קליל שלא מכביד עליו כלל ועובד בצורה חלקה ומהירה להפליא תוך כדי הענקת חווית שימוש כיפית. בריי קיימות מספר אפליקציות ייעודיות מבית סוני אריקסון כגון: News & Weather לחדשות ומזג אוויר, TrackID לזיהוי שירים, אפשרות צילום מסך מובנת (הללויה!) ו-LiveWare Manager להתאמת מצבים בחיבור עזרים ועוד. כמו כן, קיימת אינטגרציה מלאה של רשתות חברתיות בזכות ממשק ה-TimeScape באנשי הקשר כך שניתן לצפות בתמונות, תחומי עניין ועדכוני סטאטוס בזמן אמת. ניתן גם לשתף אפליקציות היישר ממסך הבית – פשוט לוחצים לחיצה ארוכה וגוררים מעלה אל אפשרות ה-Share. ללא ספק הושקעה מחשבה ועבודה רבה ע”י סוני אריקסון על מנת להתאים את חווית השימוש באנדרואיד למכשיר כה קטן ולמעשה להפוך אותה למושלמת.

אם יצא לכם לעבור על המפרט, אז וודאי שמתם לב שמעבד המכשיר הינו בעל ליבה בודדת בתדר של 1GHz – חלקכם וודאי חושבים לעצמם “מה? זה לא מספיק! המכשיר בטח מזה מקרטע!” אז זהו, שלא! המכשיר עובד בצורה חלקה להפליא, ללא תקיעות או קריסות. כל המשחקים שבדקנו עבדו מעולה. מפרט המכשיר בהחלט מספק את הסחורה.

מקלדת המכשיר עברה התאמה גם היא וקיבלה עיצוב מאוד נעים לעין. גודל המסך לא מאפשרת הצגת מקלדת מלאה במצב מאונך (portrait) ועל כן במצב זה קיימת מקלדת אלפאנומרית בלבד עם אפשרות השלמת מילים אוטומטית שלפעמים עובדת ולפעמים לא, לכן ההקלדה יכולה להיות מעט מתסכלת. אך הסירו דאגה מליבכם, מפני שניתן לעבור למקלדת QWERTY מלאה על ידי הטיית המכשיר למצב מאוזן.

יבואו אנשים ויאמרו: “לא שווה! אני אחכה למכשיר עם ICS!”, אז יש לי חדשות בשבילכם, Sony Ericsson התחייבה להוציא עדכון שיביא למכשיר גם את מערכת ההפעלה החדשה מבית גוגל לה ציפינו בכיליון עיניים – הלא היא אנדרואיד 4.0.

מסך

ה-Ray צויד במסך מגע בעל תגובה טובה מסוג LCD בעל 16 מיליון צבעים ברזולוציה של 854X480 (צפיפות פיסקלים של 297 פיסקלים לאינץ’). בטח חלקכם חושב לעצמו: “LCD? לא שווה! יש מסכים הרבה יותר טובים אצל המתחרים”. נכון, קצת קשה לראות משהו באור שמש אך למרות זאת, מדובר במסך בעל איכות תמונה מעולה. “למה מעולה?” אני שמח ששאלתם. המכשיר מגיע עם מנוע Sony Bravia Mobile לשיפור איכות התמונה על ידי העלאת החדות והניגודיות והדבר הוא ללא ספק בעל השפעה ניכרת וחיובית על ביצועי המסך בצפייב בתכני מדיה.

בניגוד לרוב המוחלט של המכשירים בשוק הסלולר, בהם מנת המימדים (יחס בין אורך לרוחב) של המסך היא 16:10, מנת מימדי מסך ה-Ray נקבעה להיות 16:9. יחס זה הופך את המכשיר לאידיאלי לצפייה בסרטים עקב אי קיום של שטח מסך לא מנוצל. חשוב מאוד לציין כי רזולוציית המסך זהה לזו של ה-Xperia Arc בעל מסך בגודל של 4.2 אינץ’, וצפיפות הפיקסלים ב-Ray היא אף גבוהה יותר (297 בניגוד ל-233) – ללא ספק מרשים!

מצלמה

המצלמה המגיעה במכשיר היא ברזולוציה של 8 מגה פיקסל (3264×2448) עם פוקוס אוטומטי ואפשרות צילום וידאו ב-HD 720P. בבדיקות שערכנו לה, המצלמה תפקדה היטב והפיקה תמונות באיכות טובה מאוד וצבעים מעולים באור יום. בתנאי תאורה עמומה המצלמה תקפדה היטב גם כן (הודות לפלאש) אך בתנאי חושך התקשנו להוציא תמונות באיכות מספקת. לגבי איכות הוידאו, הצבעים המתקבלים הם מעט פחות חדים לעומת צילום הסטילס, אך הרזולוציה בהחלט מפצה על כך.
בנוסף קיימת גם מצלמה קדמית לשיחות וידאו, אך איכות הצילום בה היא ירודה ולא מתאימה לשום שימוש פרט לכך.

ממשק אפליקציית הצילום מאוד נוח ומאוד אינטואיטיבי – ניתן לשנות בקלות את סצנות הצילום, הרזולוציה, זיהוי פנים וחיוכים, אפשרות שליטה על הפלאש ועוד אופציות שכיחות נוספות. כמו כן, ניתן לגשת בקלות לתמונות האחרונות שצולמו ע”י פעולת swipe (משיכה) ימין לשמאל.

איכות הוידאו של ה-Xperia Ray:

זמן סוללה

הסוללה במכשיר קטנה יחסית – 1500 mAh מסוג Li-Po. אתם יכולים לבחור אם להאמין ליצרן בהצהרות לא ריאליות אודות זמני הסוללה או להאמין לנו. אם בחרתם להאמין לנו, אז נספר לכם שבשימוש יומיומי סביר הכולל שיחות, גלישה וצילום הסוללה מחזיקה בקלות יום שלם, ולפעמים מעט יותר (מאוד תלוי שימוש) – זאת הודות למסך הקטנטן. לחלופין, אם בחרתם להאמין ליצרן אז נספר לכם שזמני השימוש המצהרים הינם: המתנה – עד 430 שעות בדור שני ו-440 שעות בדור שלישי, דיבור – עד 6 שעות ו-50 דקות בדור שני ו-7 שעות בדור שלישי, האזנה למוסיקה – עד 36 שעות.

מה אהבנו?

  • ממשק נוח ומהיר
  • זמן סוללה
  • איכות מסך

ומה לא?

  • מקדלת אלפאנומרית מעצבנת
  • המצלמה בתנאי חושך

סיכום

לסיכום, מדובר במכשיר קטנטן אך עם זאת נוח להפליא, בעל חומרה איכותית וחווית שימוש מהנה במיוחד. מפנק בביצועים מכל הלב ונתקע לעיתים נדירות.

סוני אריקסון Xperia Ray
חברות הסלולאר בארץ מתמחרות את המכשיר כך, לפני זיכויים: פלאפון – 2,516 ש”ח.
ציון: 8.5 


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים