ג’נרל מוטורס מציגה: השמשה הקדמית כמסך וירטואלי

תאגיד הרכב האמריקאי General Motors – חברת האם של שברולט, ביואיק וקאדילק – ידוע ברכבים המאסיביים והיקרים שלו, והנטיה שלו לשלב ברכב טכנולוגיות מתחומים אחרים. כך, ב-1988, היה GM הראשון לשלב ברכבים מתוצרתו טכנולוגיה שהקרינה את הספידומטר ונתונים נוספים על תחתית שמשת הרכב (כיום היא נוכחת בדגמי GMC Acadia, שברולט קורבט, ביואיק LaCrosse וקאדילק STS), כך שהנהג יוכל לראותם בלי להסיט את עיניו מהכביש.

בשבוע החולף הכריז התאגיד על צעד נוסף במאמץ להפוך את שמשת הרכב למסך מציאות מורחבת. GM הודיע כי הוא עובד בשיתוף פעולה עם אוניברסיטאות קרנגי מלון ודרום קליפורניה, כמו גם מוסדות נוספים, על שילוב של טכנולוגיות שונות במטרה לאפשר הקרנה של נתונים על כל שטח השמשה הקדמית, וכך להופכה לסוג של תצוגת HUD (ראשי תיבות של Heads Up Display) כאלו המצויות כמעט בכל מטוס מודרני.

בסרטון ובהודעה הרשמית אפשר להתרשם מכמות הטכנולוגיות המשתתפות בניסוי. מספר מצלמות המותקנות בחלק הקדמי-חיצוני של הרכב עוקבות ומזהות גורמים שונים בסביבות הכביש, כמו אנשים, חיות ושלטים. כמה מצלמות נוספות המותקנות בתוך הרכב מנטרות וממפות בתלת-ממד את כיוון מבטו של הנהג בכל שניה נתונה, ומקרן לייזר המותקן ליד ראשו של הנהג יורה מחווני-לייזר וירטואליים על השמשה, העשויה מחומר מיוחד המחזיר אור כאשר פוגעת בו קרן הלייזר. מיקום הקרן משתנה בהתאם לזווית המבט של הנהג, ומראה לו נתונים כגון שולי הכביש, שלטים (אותם יודעת המערכת גם לקרוא), אנשים וחיות בצידי הדרך, אופנוענים או אפילו את הבניין אליו מראה לו מערכת ה-GPS את הדרך (ועוד לא הזכרנו את חיצי ההכוונה אליו).

הטכנולוגיה אמורה להפוך את הנהיגה לקלה ובטוחה יותר, עם פחות הסחות דעת ויכולת סיוע לנהג בנסיבות כגון ימים מעורפלים או לילות חשוכים, ותומס סֶדֶר, מנהל מעבדות קבוצת GM, אומר שנהגים שהשתתפו בניסוי הטכנולוגיה הפגינו ביצועים טובים יותר בהשוואה לתפקודם במכונים עם מסך תחתון רגיל. הוא לא יודע להגיד האם ומתי נראה את העיקרון מיושם ברכבי החברה, אך מבטיח ש”כמה מהטכנולוגיות התומכות במערכת עשויות להופיע ברכבי GM כבר בעתיד הקרוב”.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים