טעינה חשמלית אלחוטית באינדוקציה – בקרוב גם למכוניות

מכוניות חשמליות הן אחד הנושאים הלוהטים שעל סדר היום הגלובלי המתחמם כבר מספר שנים. אחת העכבות העיקריים לשיווקן ההמוני, מלבד העובדה שהן לא נוסעות רחוק או מהר כמו מרכבות הדלק הרגילות (ולא מספקות חוויית נהיגה מהנה, אם תשאלו את כתב הרכב אדוארד אטלר), היא מסורבלות ההטענה: כיום, דגמי המכוניות הניסיוניות של ניסן ומתחרותיה דורשים חיבור לשקעים מיוחדים או “תחנות דלק” חשמליות, כאשר קודם צריך לחבר את המכונית למטען ואז לחכות זמן רב (מספר שעות, בד”כ) עד לסיום התהליך.

בתערוכת Plug-In 2010 שהתקיימה השבוע בסאן-חוזה בארה”ב הציגה חברת Evatran את התשובה שלה לבעיה. טכנולוגיית Plugless Power שלה מאפשרת לטעון מכוניות חשמליות ללא מגע, וללא צורך לחבר את הרכב למתקן כלשהוא. כל מה שצריך לעשות הוא להחנותו מעל תחנת הטעינה, ה”יורה” חשמל לאוויר באמצעות אינדוקציה (השראה מגנטית). מתקן בגודל קופסת נעליים המותקן בתחתית המכונית החשמלית מפעיל את ה”תחנה” ומהווה את כלי הקיבול לאנרגיה המשוגרת מהמתקן הקרקעי ביעילות של 80% כאשר הרווח ביניהם הוא כ-5 ס”מ. החברה מקווה להגביר את יעילות שיגור החשמל ל-90% בדגם הסופי שייוצר באופן המוני וישווק החל מהרבעון השני של 2011. כמובן שהמתקן עצמו לא מקבל את החשמל מהאוויר – לפני שתכינו את 800 הדולרים לרכישת פס-הטעינה התחתי בשנה הבאה, תצטרכו לרכוש את המגדל המספק את החשמל למטען. הוא ישווק החל מדצמבר השנה ויעלה 3,245 דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים