גוגל חושפת את Project Glass למציאות מועשרת

גוגל חשפה הלילה לראשונה את Project Glass, מעין משקפי מציאות מועשרת המראים לנו שכבות מידע וירטואליות על גבי העולם האמיתי. Project Glass הוצג בעמוד Google+ חדש על ידי [Google[x, מעבדת הפיתוח הסודית של גוגל (זוהי הפעם הראשונה שיש יחוס רשמי של פרויקט כלשהו לצוות הסודי), לאחר חודשיים של שמועות. בעמוד הגוגל פלוס ישנן תמונות וקטע הוידאו המציגים את הקונספט ואיך הכול “עשוי לעבוד”. מדובר בחדשנות שהרבה זמן לא ראינו כמותה!

הוידאו מציג את החזון מאחורי Google Glass, המקרין לעיני המשתמש שכבות מידע שונות בעלות אינטגרציה עמוקה עם שירותיה השונים של גוגל. ההדגמה מצולמת “בגוף ראשון” (אנחנו רואים מה שהמשתמש רואה) ומציגה שלל שילובים של המציאות המועשרת בחיי היום יום. תחילה רואים סוג של מסך בית עם אפליקציות שונות, ממנו עוברים לשעון ומזג האוויר, קבלת הודעת טקסט ומענה באמצעות זיהוי קולי, התראות בזמן אמת בהתאם למיקום בו נמצאים, ניווט עם גוגל מפות המראה במהלך הדרך לאן להתקדם, מגוון פקודות קוליות, ניווט בתוך מבנים, שימוש בגוגל פלוס ופונקציות מהרשת החברתית, צילום תמונה ואפילו וידאו צ’אט. חשוב לציין, שחלק מהפעולות מתבצעות ללא פקודות קוליות, כנראה סימון מסויים עם העיניים. עוד ניתן לשים לב כי הפקודות הקוליות טבעיות מאוד וזהות לשפת אדם רגילה – כנראה שיש כאן רמיזה גדול לאיך Google Assistant (העוזר הקולי של גוגל לפי השמועות) יעבוד בסופו של דבר.

ניק בילטון, כתב מהניו-יורק טיימס, מדווח כי המשקפיים כוללות מסך שקוף מעל העין המקרין על עדשות שקופות את הממשק של גוגל. שלמען האמת נראה פשוט, אלגנטי ועשוי מצויין. עוד מוסיף בילטון כי כרגע יש עשרות דגמים פוטנציאלים (עדיין לא הוחלט העיצוב הסופי), כאשר וריאציה אחת מאפשרת גם הלבשת הטכנולוגיה על משקפיים רגילים. בניגוד למוצרים רבים עליהם גוגל שומרת בסודיות מוחלטת, נסיינים של Project Glass כבר החלו לבחון אותו בשטח. מקור של בילטון מוסר כי המשקפיים צפויים להיות בעלי תג מחיר של $250-$600 ויהיו זמינים כבר ברבעון הרביעי של 2012! אנחנו קצת ספקנים.

האם לדעתכם Project Glass מהפכני או עדיף שישאר במדע הבדיוני?

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים