כך ייראה הדור הבא של התקשורת האלחוטית
נכתב ע"י רונן מנדזיצקי ב-17.06.12, 20:13 | אינטרנט, טכנולוגיה
איגוד ה-WiFi העולמי עובד כבר מספר שנים על שדרוג מהותי לטכנולוגיית ה-WiFi הקיימת, העובדת כיום על תדרים של 2.4GHz ו-5GHz בתקן 802.11n ובמהירויות המגיעות כבר למאות מגה-ביט לשניה. החדשות האחרונות בנושא מספרות כי כבר בתחילת 2013 צפוי האיגוד לאשר מכשור המתבסס על טכנולוגית WiFi חדשה – 802.11ac. באמצעות טכנולוגיה זו, הצליחו בחברת Qualcomm לייצר שבבים התומכים במהירויות של עד 1.3Gbps וחברת Broadcom כבר הכריזה בעצמה על מספר שבבים שייצרה עבור תקן זה.
בעוד החדשות הללו מרגשות למדי, הרבה יותר מרגש לשמוע על טכנולוגיה נוספת בתחום (802.11ad) שעתידה לעבוד על תדר 60GHz ולספק מהירות העברת מידע של עד 7 ג'יגה-ביט לשניה ואם זה לא מספיק כדי לרגש אתכם, כדאי לדעת שאיגוד ה-WiFi מצפה להשיק את הטכנולוגיה עם תמיכה בעבודה בין מכשירים כנקודת פתיחה ולא דרך ראוטר-מודמים למיניהם. ב-2009, קם ארגון העונה לשם WiGig – Wireless Gigabit Alliance ומטרתו הייתה ליצור תקנים ואפליקציות חדשות על-גבי הטכנולוגיה הקיימת של הרשתות האלחוטיות. כיום, ארגון WiGig עובד עם חברות מובילות בתחום כמו סמסונג, אינטל, מיקרוסופט, ברודקום, נוקיה ואחרות והצליח כבר להגיע להישגם מרשימים למדי בתחום.
הבעיה העיקרית בעבודה על תדר 60GHz היא אי היציבות שלו. בעת משלוח מידע, כל הפרעה קטנה בדרך עשויה לגרום למידע לא להגיע ליעדו בצורה נכונה – זה יכול להיות קיר או אפילו סתם חפץ שמונח באמצע הדרך או אדם שעובר בחדר ומפריע לאות לעבור בצורה נקיה. ב-WiGig עובדים על פתרון לבעיה באמצעות התאמת הקרן המשודרת ממכשיר השולח את האות ומבקש להעביר מידע לבין הכלי המקבל (ראוטר למשל). שני המכשירים (השולח והמקבל) יעבירו ביניהם את האותות הלוך ושוב ויתאימו עצמם זה לזה תוך כדי תיקון שגיאות בין המשודר לנקלט ולבסוף יצרו ביניהם "איזור בטוח" היאפשר תקשורת מיטבית להעברת נתונים מהירה ויעילה.
מבחינתנו, יצירת קשר מנקודה לנקודה באמצעות הטכנולוגיה, תאפשר העברת קבצים במהירויות חסרות תקדים אשר בראש יאפשרו לטלפונים הסלולריים החכמים שלנו להפוך למרכזי מדיה לכל דבר, לשם שידור תוכן ישירות ממכשירנו הניידים לטלויזיה ולשם שליחת קבצים במהירות בין מכשירים והכל כאמצעי מובנה בתוך המכשיר, ללא כבלים. ב-WiGig עובדים גם על אפליקציות על-גבי הטכנולוגיה החדשה של ה-WiFi בתקן 802.11ad שיאפשרו תוספות מעבר לתקן הרגיל כמו למשל החלפת כבלי ה-HDMI וה-USB בתקשורת אלחוטית מלאה, זאת יחד עם החזון שלהם והרצון של כולנו לעולם ללא כבלים.
![]()
תקן 802.11ad בתדר 60GHz צפוי לקבל את אישור מכון התקנים IEEE עד סוף 2013, אפילו לפני זה של התקן הבשל יותר 802.11ac, אך יכול ויראה אישור זה לפני כן, אם כי מוצרים שיכילו את שבבים של התקן המהיר יותר יגיעו בשלב מאוחר הרבה יותר. הליכי אישור תקנים חדשים אורכים זמן וייצור מוצרים המתבססים עליהם הם לקיחת סיכון ע"י חברות הבוחרות להתנסות עמם על-מנת להגיע לשם ראשונות בעת יאושר התקן. כך למשל, הטכנולוגיה עליה קראתי בהתלהבות לפני מספר שנים, המאפשרת העברת מידע במהירויות גבוהות יותר באמצעות נורות LED עדיין איננה זמינה בכל רמזור ואני נאלץ לגלוש ברכב באמצעות האינטרנט הסלולרי שלי.
בזמן שבאיגוד ה-WiFi עובדים על הדבר המדהים הבא בהעברת מידע, אנו מוצאים יותר ויותר דרכים להעברת מידע בין מכשירים, אם בשימוש באפליקציות כמו Bump, בשירותים מן האוויר כמו ה-AirPlay של אפל או בסטרימרים הישנים והטובים.
השאלה היחידה שנשאלת היא האם המשתמש הביתי יראה קודם טלויזיות מחוברות לאינטרנט בתור פריט הנפוץ בכל בית, או שמא באמת יזדקק ל-WiFi במהירויות כה גבוהות לשם העברת מידע ממכשיר למכשיר?
לחצו על LIKE לגאדג'טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק
עוד על הכותב:
בעל תואר במדעי המחשב, מנהל תיקי השקעות ועוסק באנליזה בשוק ההון ובמחקר חברות טכנולוגיה וסטארטאפים. במהלך 2012 שימש ככתב בבלוג iPhoneil.net סלולרי: iPhone 4 טאבלט: Nexus 7 עקבו אחריי בטוויטר: Follow @twitterapi |
כתבות נוספות:
|

















לכתבה "כך ייראה הדור הבא של התקשורת האלחוטית"
אני אישית חושב שצריך את הדברים הבאים עבור wifi:
1. להכפיל את המהירות שלו ל-40 מגה ביט לשנייה (לעומת ה-20 מגה ביט שמקבלים כרגע) ולהגדיל את הטווח קליטה פי 2 לפחות ולהקטין את הזמן שלוקח להתחבר ולפי מה שאני רואה בתקן ה-ad הוא שמדובר בהעברה מהירה של מידע אבל הקליטה תהיה נוראית וגם הטווח יהיה מאוד קטן…זה אולי יעיל להעברה למכשירים שנמצאים בחדר שלך אבל מכשירים מחוץ לחדר תהיה בעיה…תדר ה-ac נשמע בעל פוטנציאל יותר טוב אתה יכול לפרט את השיפורים והחסרונות בו לעומת ה-n שיש כיום?
השב
גל
18 ביוני 2012, 3:16
יש לזה כבר פתרון יצירתי, שימוש ברשת החשמל הביתית(שמגיעה לכל שקע) כאנטנה אינטרנטית
השב
802.11 זה לכל האלחוט בכללי, לא רק WIFI.
ואני זוכר שהם כבר הכריזן על תדר אחר, TD או TR שטווח שלו הוא כמה קילומטרים ככה שזה מתאים לערים.
השב
אופיר עושרי
17 ביוני 2012, 20:45
כן אבל זה יותר עבור חברות או מרכזים כמו אונברסיטאות לא לאנשים פרטיים…
השב
חכצי
17 ביוני 2012, 22:19
כן מה אם זה באמת?
השב
חבל באמת שלא יהיה לזה כל שימוש כי הדיסקים הקשיחים עצמם אינם מסוגלים לקרוא ולכתוב במהירות כזאת.
השב
אופיר עושרי
17 ביוני 2012, 20:47
פלאש דרייב כן מסוגל האמת אם הוא באיכות טובה אבל על איכות משלמים הבעיה העיקרית שהמעבד לא מסוגל לעבד את כל המידע הזה לכתיבה…אצלי המחשב מסוגל 12 מגה לשנייה בהורדה במקסימום והכאצ' שלו מתחיל להתמלא (יש לי מאה מגה).
השב
רונן מנדזיצקי •

17 ביוני 2012, 23:38
והנה אפל כבר דחפו פלאש דרייב לכל אחד מהמחשבים החדשים שלהם לא? כנראה שכולם ילכו לשם והדיסקים הישנים אט אט יעלמו מהעולם
השב
רועי
18 ביוני 2012, 10:00
המקבוק החדש יכול לנצל יותר מ-1.3Gbps לפי באנצ'מארקים. tck הקטע הוא האם בכלל האינטרנט יגיע לקצב כזה ואם כן זה לא יהיה מוגזם?
השב
רועי
18 ביוני 2012, 10:00
אבל*
השב
"…זאת יחד עם החזון שלהם והרצון של כולנו לעולם ללא כבלים"
עדיף עולם עם המון כבלים מאשר עולם עם המון קרינה…
השב
אופיר עושרי
17 ביוני 2012, 20:48
אם הייתי מבין משהו בפיזיקה במקום לזרוק מושגים אז היית יודע שהכבלים יוצרים כמות קרינה שווה ואלי גדולה יותר ובכל מקרה הקרינה הזאת לא פוגעת בנו…
השב
חן
17 ביוני 2012, 21:02
אתה טועה. יש סיכוך.
השב
שוב אני
17 ביוני 2012, 23:33
סיכוך? מה, הפלסטיק שעוטף אותם? חחחחח שוב מישהו שלא מבין בקרינה אלקטרומגנטית?
ועזבו שטויות, בתור אחד עם תואר בפיזיקה, קרינה אלקטרומגנטית של פלאפונים (וגם מכוניות חשמליות וכו') היא קרינה בלתי מייננת. קרינה מייננת, המסוכנת, היא מה שנפלט בפוקשימה למשל.
העניין הוא שמקורות הקרינה (פלאפונים וכו') האלה הם לא בתדירות גבוהה מספיק שתפגע בחיבורים המולקולריים שלכם בתאים ובכלל, ולכן לא יכולים לגרום נזק. אני לא רואה סיבה לדאוג מזה בכלל. אני מבסס את זה גם על דברים שאמר לי פרופסור לפיזיקה..
יש גם מחקר שבוצע במהלך כמה שנים טובות, וקבע שאין קשר בין סרטן לקרינה מהפלאפון, אלא בין ההתחממות של צד הראש שלכם במהלך שיחה.
רוצים למנוע סרטן? תאכלו בריא ותעשו ספורט.
השב
חן
18 ביוני 2012, 5:46
אתה טועה ומטעה!
אין לך תואר בפיסיקה זה בטוח!
סיכוך לא עשוי פלסטיק.
אם זה מה שאתה טוען, אז אני יותר לא מגיב לשטויות שלך!
בוודאות אין לך ידע בפיסיקה.
לאחרים אסביר כי אליך אין לי כבוד מינימלי!(בטח שלא אחרי התגובות המגעילות שלך)
סיכוך עשוי חומר מוליך המחובר להארקה. כך למעשה אין הפרעות חיצוניות על הכבל ואין קרינה מהכבל.
מה גם שההספק שעובר בכבלים הוא כל כך קטן שהקרינה שתדלוף ממנו אפסית.
כדי להעביר הספקים גבוהים משתמשים בגלבו. לא כבלים אלא גלבוים.
השב
חן
18 ביוני 2012, 6:05
היחידי שלא מבין בקרינה זה אתה.
סיכוך עשוי פלסטיק?
אתה מטעה וטועה! ואם אתה אומר שסיכוך זה פלסטיק אז לא למדת דבר על קרינה ולא למדת פיסיקה.
אני למדתי פיסיקה ברמה הגבוה ביותר שיש. ואני יכול לומר חד משמעית שאתה לא!
לזלזל בכולם אתה יודע, אבל בסופו של דבר אין לך ידע מינימלי בחומר.
השב
אני
18 ביוני 2012, 9:26
לא דיברת על קווי מתח גבוה וכו', אלא על כבלים שמתחברים לרשת הביתית שלך, והם עטופים בפלסטיק למיטב ידיעתי.
אתה לא ממש יכול להגיד חד משמעית שאני לא, מצטער אחי
הוא
18 ביוני 2012, 19:09
הסיכוך שקיים בכבלי חשמל – הוא למנוע השראה מגנטית, ולא כדי למנוע פליטה של קרינה מייננת.
הסיכוך שקיים בכבלי תקשורת (STP, או SSP) הוא בשביל למנוע הפרעה לתקשורת על ידי השראה מגנטית – במידה ואתה מעביר את כבלי התקשורת בסמוך לכבלי חשמל לא מסוככים.
זה הכל.
אין שום סיכוך שהקיום שלו הוא בשביל להגן עליך מפני סרטן, ואפילו בכבלי מתח גבוה אין סיכוך, כי הוא לא יעזור (אתה יודע כמה עופרת צריך בשביל למנוע קרינה בקו מתח שמעביר כמה מגה-וואטים?), ובגלל זה הם עוברים גבוה מספיק כדי שהקרינה הזו לא תפגע בבני אדם.
כל הכבוד להם
השב
cancer to my ears
השב
מבחינה טכנולוגית ? הבעת הפנים היא : *_* .
מבחינת השימוש ב "ת'כלס" ? הבעת הפנים היא: -_-"(??? )
לא צריךך יותר ממה שיש היום !
היום כבר השירותים הם די ויותר ! D: הבנאדם צריך לחיות ח-י-י-ם .. טכנולוגיה זה רק עוד תוסף נוחות לא דרך חיים
השב
לדעתי קצב השידור של WIFI צריך להיות מספיק מהיר כדי שנוכל לעשות STREAMING של סרט אחד לפחות באיכות מלאה (לדוגמא אם בעוד כמה שנים יהיו שידורים ב- 2160P אז שהרשת האלחוטית תוכל להזרים אחד או שניים כאלה במקביל)
היום רק חיבור קווי נותן מהירות כזאת..
השב
הוא
18 ביוני 2012, 19:15
סרט BLU-RAY ברזולוציית 1080p בלי כיווץ מתנגן ב-60Mbps ועד ל-75Mbps. הנתבים של היום מגיעים לקצבים של 450Mbps. אני לא רואה מה חסר לך…
השב
קרינה בלתי מייננת איננה בלתי מסוכנת!
השב
הוספת תגובה: