גוגל עוקפת את מגבלות צילום הלוויין: החלה לצלם את העולם מהאוויר בעזרת עפיפונים

כולנו כבר התרגלנו לכך שבעידן המידע כל אחד מאיתנו יכול לצפות בתמונות לוויין של העולם כולו בכמה לחיצות כפתור ומחוות-עכבר. שירות Google Earth ומתחריו מבית מייקרוסופט, יאהו ועוד הרגילו אותנו לכך שהעולם כולו פרוש בפנינו – תרתי משמע. הבעיה היא שבניגוד לסרטי אקשן וסדרות ריגול, במציאות לא נראות תמונות הלוויין כה צבעוניות ומרשימות.

לבעיה הזו – הנובעת, אגב, לא מקשיים טכניים אלא ממגבלות בטחוניות שמטילה ארה”ב על לוויינים פרטיים (כלומר: מסחריים) – מצאה גוגל פתרון יצירתי: עפיפונים. החברה שלחה כמה טיילים מושבעים למקומות אקזוטיים מצויידים בעפיפוני-צילום והוראות הפעלה, ובימים האחרונים החלה להעלות את התוצאות לשירות המפות שלה. פרנק טיילור מבלוג Google Earth סיפר שם על חוויותיו עת שצילם באיי טהיטי, והביא הוכחות לכך שהצילום מעפיפונים, גם אם הוא עבודה שלוקחת זמן רב – כדאי, בסופו של יום.

כפי שניתן לראות בתמונה למעלה, ההבדל באיכות התמונה בין חלקי האי Mahihi שצילם טיילור לבין אלו שצולמו ע”י הלוויין של גוגל עצומים. החברה לא משתפת את הציבור בתוכניותיה העתידיות לגבי צילום עפיפונים, אך אם תראו בקרוב אנשים מבוגרים מעיפים עפיפונים ברחובות ארצינו – רצוי שתשאלו אותם אם הם בשירות גוגל או החיזבאללה (אם בכלל יש הבדל).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים