שר התקשורת, משה כחלון, הבטיח מיד לאחר השלמת המהפכה בשוק ספקיות הסלולר, כי זהו לא הסוף והמהפכה בענף תמשיך ליבוא המכשירים הסלולריים בישראל. יוזמת משרד התקשורת הייתה לאפשר ליבואני מכשירי הסלולר לייבא מכשירים לישראל יותר בקלות, ללא צורך בהליך המפרך של אישור סוג, זאת בתנאי שהמכשיר חדש והוא עומד בתקנים האירופיים או בתקן ה-FCC האמריקאי (הנציבות הפדרלית לתקשורת). ועדת הכלכלה של הכנסת דנה היום בנושא ואישרה את יוזמת משרד התקשורת.
הליך אישור הסוג בישראל מקשה על יבואנים שונים להביא מכשירי סלולר לישראל, הוא דורש מהם השקעה כספית ודרישות שליבואנית קטנה קשה לעמוד בהן. לאחר הרפורמה שאמורה להיכנס לתוקף עד סוף החודש, צפויים לצוץ שחקנים חדשים בביצת הסלולר המקומית שיביאו גם מותגים חדשים. המהלך בעל משמעות רבה לשוק הפרטי, שכן נהיה פחות משתלם לקנות טלפון ישירות ממפעילות הסלולר וכעת יהיו יותר מכשירים והקלה בהליך היבוא שאמורה לגרור הורדת מחיר משמעותית.
זוהי עוד מהפכה שתשפיע ישירות על כיסו של הצרכן הישראלי, המשתלבת באופן טבעי עם זו של ספקיות הסלולר. אז אם גם אתם אוהבים מהפכות, תנו בלייק!
לחצו על LIKE לגאדג'טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק
עוד על הכותב:
יזם כבר 25 שנה (מלידה אם תרצו), בעל רעיון חדש כמעט כל יום בשבוע ומכור לפיתוחים חדשים. ההתמכרות לגאדג'טים וטכנולוגיה הולידה את גאדג'טי, שמשאיר מעט זמן פנוי ללמוד לתואר במדעי המחשב. מכור כבר אמרנו? סלולרי: אנדרואיד טאבלט: iOS מחשב: Windows 7 עקבו אחריי בפייסבוק: |
כתבות נוספות:
|

















לכתבה "אושרה בכנסת: רפורמת יבוא מכשירי הסלולר של משרד התקשורת"
מהה יעני עכשיו קניתי את הגלאקסי 3 והמחיר שלו הולך לרדת ?! O:
השב
אדוארד ויטנבק
17 ביוני 2012, 16:08
המחיר שלו תמיד ירד בהדרגה זה לא שכל החיים הגלקסי 3 יעלה יותר מ3 אלף
השב
דור
17 ביוני 2012, 19:01
להבדיל מאייפון ששומר על המחיר שלו כל השנה פרט לחודש לפני ההשקה…
השב
אופיר עושרי
17 ביוני 2012, 20:20
הסיבה היחידה שהוא שומר על המחיר שלו זה כי כתוב עליו אייפון לעומת זאת בשאר המכשירים מתמחרים את המכשיר לפי מה שהוא מציעה ולא לפי הלוגו שמאחוריו…
השב
אהוד
18 ביוני 2012, 20:25
לא, כי יש לו תפוח נגוס מאחורה
השב
hey there
17 ביוני 2012, 21:53
כן כן אח שלו. זה אומר שאתה פראיירררר
פחחחחחחחח:)
השב
נאור
17 ביוני 2012, 22:30
ברור, תמיד אם קונים מכשיר כשהוא רק יצא אז המחיר שלו ירד אח"כ, אבל כל אחד עושה את הבחירות שלו ולפעמים עדיף לשלם יותר מאשר להיגרר חודשים עם הסיפור הזה ולחכות עד שיהיה מחיר מספיק טוב ואז כבר יורדת ההתלהבות כי לכל אחד יש את המכשיר הזה מתחילים לצאת עוד מכשירים וזה אף פעם לא נגמר.
(ולא נראה לי שיש לך מה להתייחס לתגובה של hey there חחח)
השב
אדוארד ויטנבק
19 ביוני 2012, 9:18
ההפך אתה רואה את המכשיר אצל אנשים ומת שיהיה לך כזה אז הציפייה עולה כי אתה מחכה למירה סביר…
וגם אם לחברים שלך יש גלקסי 3 אז אתה משתמש בו ואתה נגנב
השב
אין מה להגיד להגיד כחלון הזה יחסית סוג של מלך.
השב
כחלון באמת מלך! סוף סוף שר שלא דואג רק ל*** שלו.
אשמח אם איזשהו יבואן ייבא גם את הגלקסי כפול הליבה עם 2GB.
השב
מאור •

17 ביוני 2012, 17:25
גם אם הוא יביא, הוא לא יתאים לישראל . הגאלקסי עם ה – 2GB RAM, מיועד לשוק הקוריאני, ולא מתאים לקישוריות של ישראל .
השב
gnv
17 ביוני 2012, 20:10
רגע אז מה יש בארה"ב ? לא את זה עם ה LTE וה 2GB ?
השב
יוסי •

17 ביוני 2012, 20:30
בעיקרון הקוריאני ובארצות הברית זו אתו דבר, שניהם מתאימים לדור ארבע ולא מתאימים לארץ..
השב
רק שיתייחס בבקשה לעניין אורנג' וההוט-ספוטינג…
השב
בקרוב מאוד, יש כבר מכרזים ל iptv
הדבר הגדול הבא.
השב
אולי עכשיו יהיה אפשר לקנות את ה HTC ONE X במחיר נורמלי
השב
כחלון הבנאדם היחידי בממשלה שאומר דברים ומקיים אותם. אדם משכמו ומעלה
השב
אם עכשיו אני קונה מכשיר באייבי אני לא יצטרך לשלם מכס?
השב
דביר
17 ביוני 2012, 17:50
לא, תצטרך להמשיך לשלם על מכס.
לא דיברו על זה בכלל
השב
לא כל כך הבנתי מה המהפכה המחיר של One X בחול עומד על 500 אירו בערך 2400 שקלים אם מוסיפים את המע"מ המחיר 2780
המחיר בארץ כרגע הוא לפי zap 2950 והרוב מוכרים אותו סביבות ה3000 מה שהופך את הרווח של היבואן ל200 שקל אבל יש גם הנחות על כמות ככה שזה יותר אני לא חושב שאם יקלו על הפרוצדורה המחיר ישתנה פשוט הרווח של היבואן יהיה יותר גדול
והS3 אותו הדבר ונכון להרגע הוא עולה ככה בגלל שהוא יצא לא מזמן אז בחול גם המחיר שלו עומד על 500 אירו ובארץ 3700 אין לכך הצדקה אבל זה לא בגלל הקשיים של היבואנים זה פשוט בגלל שהוא חדש ורוצים לעשות רווח גדול יותר
לא הבנתי מה הוא הולך לשנות אפשר פירוט?
השב
אבי
17 ביוני 2012, 17:42
מה לא הבנת רשום לך שחור על גבי לבן.
ולמה אתה חושב שיבואן קונה את המכשיר במחיר קמונעאי בחו"ל? המחיר הוא הרבה יותר נמוך, משהו כמו 250 יורו אם לא פחות, אבל על הדרך יש עלויות, אבל תאמין לי שהיבואנים מרוויחים פחות.
מה שהולך להשתנות זה הדרך שבא מקבלים אישור לייבוא מכשיר סלולרי – בשביל לייבוא מכשיר סלולרי בכמויות לא ניתן פשוט להזמין, המכשיר צריך לקבל אישור של משרד התקשורת בשביל שתוכל למכור אותו.
השינוי הוא הקלה בקריטריונים לקבל אישור ייבוא למכשיר, וכך ייגדל היצע המכשירים בשוק ובתקווה יוזלו המחירים
השב
אופיר עושרי
17 ביוני 2012, 20:21
הוא לא קונה ב-250 יורו אלא יותר בסביבות 400 יורו אבל עדיין אתה צודק…
השב
דביר •

17 ביוני 2012, 17:50
היבואן קונה מהיצרנית, לא מחנות אחרת. לכן המחיר שהוא משלם נמוך יותר
השב
אילן
17 ביוני 2012, 18:11
החנויות בזאפ לא קונות מחניות בחול הם קונות מהמפעל כמו החנויות בחול !!!!
השב
אילן
17 ביוני 2012, 18:13
ואין אחריות יצרן מלאה
השב
תאריך ? משהו ?
השב
ההוזלה תוחל רק על מכשירים חדשים שיגיעו מעתה לארץ, או גם מכשירים קיימים כגון ה – GALAXY S3 וה – HTC ONE X ?
השב
אבי
17 ביוני 2012, 17:38
איזה הוזלה? קראת בכלל את הכתבה או סתם קפצת כמו חמור?
הרפורמה מדברת על הקלה בתהליך הבירוקרטי של יבוא מכשירי סלולר לארץ, כך יוכלו יבואנים קטנים לייבוא סוגים נוספים של מכשירים, להגדיל את ההיצע של מכשירי הסלולר בתקווה שמספר היבואנים ייגדל וכך אולי יירד המחיר המנופח של מכשירי הסלולר.
השב
חמור מי שקופץ ראשון
17 ביוני 2012, 17:58
תגיד? קראת אתה?
"..הוא דורש מהם השקעה כספית ודרישות שליבואנית קטנה קשה לעמוד בהן".
כלומר למתקשה להבין:
כרגע,
א. יבואנים צריכים לשים כסף רציני על המכשירים בכדי לייבא אותם.
ב. יבואנים קטנים לא רוצים לקחת את הסיכון הזה.
י. משילוב של א' ו ב' נוצר מצב שהיבואנים הגדולים יכולים ורוצים להרוויח כמה שיותר בשוק חסר תחרות.
מה שהמצב החדש ישנה (בתקווה):
א. יבואנים לא יהיו צריכים לקבל אישורים מיוחדים למכשירים אשר עובדים בתקינות הנפוצות בעולם (FCC האמריקאי ואני דיי בטוח שסופרים גם את התקינה האירופאית).
ב. בעקבות א' יבואנים חדשים וקטנים יותר יוכלו להכנס לשוק.
י. מאחר ויש תחרות בשוק התחרות תגדל ואתה, כצרכן, תרוויח.
עכשיו, מה הקשורה התגובה הטיפשית שלך למה שהבחור שאל?
לא קשורה.
התשובה למה שהוא שאל היא:
לפי דעתי, יש עוד קצת זמן עד שהמהלך ייושם בפועל וניראה יבואנים חדשים.
כך שאני חושב שעל הדור הנוכחי של המכשירים הדבר ידלג (מבחינת הוזלת העלויות הרצינית, אבל המחיר בדרך כלל יורד לרמה סבירה לפחות אצל החנויות הפרטיות).
השב
מאור •

17 ביוני 2012, 18:38
תודה חמור מי שקופץ ראשון, ואבי אל תענה תשובות לא לעניין, הוא צודק, מה קשורה התגובה שלך לשאלה שלי ?! היה רשום "לגרור הורדת מחיר משמעותית", אז תשתוק, כי כנראה אתה לא קראת .
ועוד שאלה קטנה, היצרניות הקטנות החדשות, יהיו של יצרנים אחרים, או של יצרנים שכבר קיימים בארץ כמו סמסונג ומוטורולה ?
השב
תומך
17 ביוני 2012, 19:36
מאורתומכם אור, אל תתעצבן על הטמטום שלו. תמיד יקומו באתר הזה אנשים מגעילים שמשום מה, חושבים שקללות וגידופים הם הדרך היחידה לנהל דיון.
השב
מאור •

17 ביוני 2012, 20:54
צודק, אבל לא בהכרח רק באתר הזה .
אבי
17 ביוני 2012, 20:21
לכל החכמולוגים, אדון חמור מי שקופץ ראשון, מאור שאל האם תהיה הוזלה והאם זה יכלול את הגלקסי 3 וה-HTC 1x(מעתה ואילך אתייחס לשניהם אך אזכיר רק את הגאלקסי), משמע מאור חושב שמוזילים מיסים/עלויות כלשהן, כך שהרפורמה תשפיע על עלויות הקנייה הסיטונאית אך הפלא ופלא לא כך המצב, מפני שרשום באותיות קידוש לבנה "הליך המפרך של אישור סוג" (טוב אולי לא קידוש לבנה אבל רשום) – הרפורמה היא הליך מקוצר של אישור סוג המכשיר כך שהיבואנים לא יצטרכו להתמודד מול הקיר הבירוקרטי של אישור משרד התקשורת, כל מכשיר תקשורת שמייבאים לארץ חייב לעבור בדיקה של משרד התקשורת עקב מספר סיבות שביניהם הבדיקת תדרים כך שלא יתנגשו עם תדרים שבהם הצבא/משטרה משתמשים (ראו לדוגמה ראוטרים שתומכים ב-5Ghz).
אז איך יכול להיות מצב שמחיר הגאלקסי 3 יוזל כתוצאה מהרפורמה (המחיר שלו יוזל אך לא בגלל הרפורמה), הרי שהגאלקסי 3 כבר מיובא לארץ וכבר עבר אישור סוג וקיבל את כל האישורים הדרושים
השב
מאור •

17 ביוני 2012, 20:56
יופי, ובגלל זה שאלתי את השאלה הזאת . והיית יכול לענות ככה מההתחלה .
השב
eli
17 ביוני 2012, 18:22
העיקרון והיתרון שיבוא לידי ביטוי עקב החלטה זו, זה שמגוון המכשירים שייובא לישראל יהיה הרבה יותר גדול, המחירים לא ישתנו דרמטית, אבל בגלל שהמכשירים יגיעו יותר מהר לחנויות אז מחירם ירד יותר מהר.
השב
אבי
17 ביוני 2012, 20:22
+1
השב
+ 1
השב
מה אתם נורמלים???
מה קשור מחירים?
בסך הכל תהיה הקלה על מגוון סוגי המכשירים ומספר הדגמים שניתן יהיה לייבא.
קטלוג המכשירים יגדל.. כדי שלשוק הבינוני ומטה יהיו מכשירים בינוניים ומטה ותהיה שם קצת יותר תחרות.
מכשירי הדגל לשוק הגבוהה… ימשיך להישאר גבוהה גם במחיר.
אתם חושבים שפתאום המחירים יקוצצו באיזה 30-40%… וזאת טעות חמורה.
השב
דורלה
17 ביוני 2012, 18:03
תגיד???? אתה נורמלי???
מה היה קשור להכניס עוד חברות סלולריות לשוק להוזלת מחירים????!?!??!
אבל תראה, קסם – כשיש תחרות, הקופון שלגוזרים עליך מצטמק.
אז כן – המחירים ירדו.
אתה חושב שיצרניות הסלולר מורידות מחירים למכשירים נמכרים? לא, אין להם צורך. את החומרה המיותרת הם ממחזרים בצורת מכשירים חדשים שעוברים להיות MIDRANGE.
אז איך המחיר של המכשירים יורד? זה בטוח סוג של קסם!
השב
תומך
17 ביוני 2012, 19:49
קודם כל, תירגע עם השפה הבוטה. זה דיון תרבותי – ואם אתה לא מסוגל להשתתף באחד, אז כדאי שלא תגיב מלכתחילה.
זה נכון שלצפות לקיצוץ משמעותי במחירי הסלולר בארץ, זו קפיצה קטנה מעל הפופיק. אבל החוק החדש יאפשר דבר אחד ובריא מאוד – תחרות בין יבואניות, קיימות וחדשות כאחד. כי ברגע שאתה מאפשר ייבוא מכשירים קל ויעיל יותר, אתה לא רק מגדיל את הגיוון במכשירים המיובאים אלא גם מאפשר ליבואנים חדשים וקטנים להיכנס לשוק. ואם הם ירצו לבסס את מעמדם מול הוותיקים והגדולים יותר – יכול מאוד להיות שתראה מחירים אטרקטיביים שיוצאו במסגרת הכניסה שלהם לשוק. וירידה, אפילו של 100 שקלים, היא עדיין מבורכת. כסף לא גדל על העצים.
המשפט הנוכחי גם מביא אותי לנקודה השניה שלי – יהיה גיוון גדול יותר במכשירים! כך שגם אם לא תהיה ירידה במחירים עצמם, לפחות נזכה למבחר הרבה יותר מרשים וכמובן, לאחריות תקפה בארץ. זה יתרון ענק.
כך שבכל מקרה, מהיוזמה הזו – הצרכן הישראלי עתיד רק להרוויח. בדיוק כמו מהמהפכה שמתקיימת בשוק הסלולר כיום.
השב
זה חוק על חשבון השקרנים מחברות הסלולר
נראה אותו מבטל את המס משר האוצר שגם הוא שוד לאור היום כי אין יצרנים של פלאפונים בארץ ועל כן לא צריך מס כה גבוה
השב
המהפכה נכשלה
מצטער לאכזב אבל מרגע שהתחילה המהפכה נהיו הרבה יותר חוקים וכללים ואותיות קטנות .
יצרו חוק זיקה והיום כבר אין החזרים בכלל – קרי כולנו הפסדנו והם הרוויחו.
אל תשמחו החוקים הללו חסרי ביצים
השב
אבי
17 ביוני 2012, 19:51
שתוק שתוק.
השב
הכנס את שמך...
17 ביוני 2012, 22:32
חחח עוד טוקבקיסט ששילמו לו…
מי מוכן לנחש כמה שילמו לאחד הזה?
השב
הכנס את שמך...
17 ביוני 2012, 22:32
דיברתי לצהבהב
השב
צהבהב -דניאל •

18 ביוני 2012, 7:06
לא מבין מה החשד זה מה שאני רואה בפועל ןאף אחד לא משלם לי
השב
זאת מנהיגות!
השב
סוף סוף!!!!
אולי סוף סוף אני אוכל להתחדש בגאלקסי S3!
השב
טוב אז אני שואל נטו ותענו לי נטו .
האם המחיר של הHTC ONE X ירד בזמן הקרוב (שבוע שבועיים) בעקבות המהפכה הזאת?
תודה לעונים
השב
אבי
18 ביוני 2012, 16:45
לא
השב
הוספת תגובה: