הוכרז: טאבלט ה-Microsoft Surface מבוסס Windows 8

לפנות בוקר הכריזה מיקרוסופט על הטאבלט הראשון מתוצרתה – Surface, המגיעה במספר גרסאות על מנת להחמיא למערכת ההפעלה Windows 8 ולדחוף אותה קדימה. באיחור אופנתי של כחצי שעה (2:00 שעון ישראל) פתחה מיקרוסופט את אירוע ההכרזה המסתורי עליו הכריזה בסוף השבוע שעבר. בעוד המוזמנים תופסים את מקומם באולם המהודר, הקרינה מיקרוסופט תמונות מסקרנות על מספר מסכי ענק שלא הותירו מקום לספק – משהו מעניין עומד לקרות על הבמה הזו. את האירוע פתח כמובן סטיב באלמר מנכ”ל החברה שהזכיר לכולנו את העבר החומרתי של מיקרוסופט – החל מהעכבר שנמצא בשימוש עד היום ועד לקונסולת המשחקים הנמכרת XBox המהווה גורם הכנסה עיקרי לענקית מרדמונד.

לאחר ההקדמות, חשף באלמר את טאבלט ה-Surface מבוסס מערכת ההפעלה Windows 8 שכולל מסך ClearType בגודל 10.6 אינץ’ מצופה Gorilla Glass, “רגלית” מובנית הנשלפת מצידו האחורי וכן מקלדת מגע במגוון צבעים המגיעה כאביזר נלווה. מכשיר הטאבלט החדש יגיע בשתי גרסאות שונות: האחת עם מעבד ARM שתריץ את מערכת ההפעלה Windows 8 RT והשנייה עם מעבד ה-Ivy-Bridge Core i5 של אינטל המיוצר בטכנולוגיית 22 ננומטר שיריץ את גרסת ה-Pro של מערכת ההפעלה החדשה.

הטאבלט בגרסת ה-RT יוכל להגיע עם רכיב זיכרון בנפח 32GB או 64GB, ישקול 676 גרם ויהיה בעל פרופיל דק יחסית – 9.3 מ”מ בלבד, בעוד אחיו הגדול בעל גרסת ה-Pro יגיע עם עט סטילוס קפסטיבי שיוצמד אליו, רכיב זיכרון בנפח 64GB או 128GB ויהיה בעל פרופיל ומשקל עבים יותר – 13.5 מ”מ ו-903 גרם – ייתכן כי בעקבות סוללת ה-42Wh ותמיכתו ב-USB 3.0.

מאפיין גרסת RT גרסת Pro
מעבד ARM תוצרת Nvidia Intel Ivy-Bridge Core i5
מסך ClearType HD בגודל 10.6″ ClearType Full HD בגודל 10.6″
קיבולת אחסון 32/64GB 64/128GB
סוללה 31.5Wh 42Wh
מימדים 9.3 מ”מ
676 גרם
13.5 מ”מ
903 גרם
יציאות וכניסות microSD
USB 2.0
Micro HD Video
microSDXC
USB 3.0
Mini DisplayPort
תוכנה Windows 8 RT
Office Home & Student 2013 RT
Windows 8 Pro
זמינות סתיו 2012 סוף 2012

את מחירו של הטאבלט (על כל גרסאותיו) תחשוף מיקרוסופט בסמוך למועד ההשקה.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים