גודל טקסט »

וידאו: המונית האוטומטית הראשונה עונה לקריאות מהאייפד; משליטה אימה ברחובות ברלין

מאת | 14 באוקטובר 2010, 10:08 | אפליקציות, טכנולוגיה

גרמניה ידועה כמעצמת רכב. זו הרי המדינה שהולידה לנו את מרצדס-בנץ, דיימלר-קרייזלר (אופס, היום נשאר מכל זה רק "דיימלר-בנץ"), פולקסוואגן, BMW, פורשה (אופס, גם היא כבר לא) ועוד עשרות חברות ברחבי העולם שניצלו מפשיטות רגל בזכות רכישות גרמניות.

ההקדמה הארוכה הזו (כמעט) מסוגלת להסביר איך ימים ספורים אחרי שראינו הדגמה ראשונה של מכונית גרמנית שנוהגת בעצמה, הגיעה עוד אחת כזו – והפעם בלי אנשים שיושבים בתוכה ליתר ביטחון.

YouTube Preview Image

פרוייקט AutoNOMOS, שהוא למעשה שם חדש לקבוצה מהאוניברסיטה החופשית של ברלין שהציגה בפנינו לפני מספר חודשים את ה-Spirit of Berlin (מכונית פורד הנוהגת בעצמה ונוסעת לפי כיוון מבטו של הנהג), העלה שלשום ליו-טיוב סרטון הדגמה נועז של מערכת חדשה המאפשרת להזמין מונית באמצעות אפליקציית iPad.

וכמובן שלא מדובר בסתם מונית – Made In Germany היא רכב מסוג פולקסוואגן פאסאט, בו הותקנו עשרות חיישנים וכמה מחשבים העובדים בשיתוף פעולה, כדי לאפשר לרכב לנהוג בעצמו. יישום האייפד משגר למונית העצמאית את מיקומו של המשתמש, והיא כבר מגיעה לבד לאסוף אותו. כמובן שגם לאחר האיסוף משמש האייפד לצורך הגדרת היעד. אך הנתון הבולט לעין בסרטון הוא שהמדענים הגרמנים הגיעו לרמה כזו של ביטחון במכוניות שלהם, עד שאיפשרו לפאסאט הרובוטית לנסוע ללא טייס-חירום אנושי ברחובות עיר הבירה.

/ תגובות לכתבה /
  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בעד!

  • אביעזר

    [ציטוט]
    גרמניה ידועה כמעצמת רכב. זו הרי המדינה שהולידה לנו את מרצדס-בנץ, דיימלר-קרייזלר (אופס, היום נשאר מכל זה רק "דיימלר-בנץ"), פולקסוואגן, BMW, פורשה (אופס, גם היא כבר לא) ועוד עשרות חברות ברחבי העולם שניצלו מפשיטות רגל בזכות רכישות גרמניות.
    [סוף ציטוט]
    שלום לך יאיר ידידי,
    קראתי בתדהמה את המילים {פורשה (אופס, גם היא כבר לא)} ונפלו פני: בין רגע החלה נפשי לגסוס. מה קרה?
    למיטב ידיעתי מצבן של חברת האחזקות PORSCHE SE ושל חברת הבת המייצרת מכוניות PORSCHE AG איתן ויציב.
    למיטב ידיעתי שתי הפירמות (האם והבת) נשלטות ע"י שתי משפחות גרמניות – משפחת פורשה ומשפחתו של בת המיסד (ד"ר פ' פורשה), משפחת Piech.
    לא די בזה, חברת פורשה היא המחזיקה ברוב המניות של קונצרן VW (פולקסוואגן) שתחת כנפיו הגדולות פועלות בנטלי, בוגאטי, למבוגיני, אודי, שקודה, ו- SEAT.
    האם בארזים נפלה שלהבת?
    בבקשה ממך – הרגע אותי שלא יאפיר שערי ושלא יתבקעו פני מתלמים של עצב.
    הרגע אותי שלא אחשוש שמא סעודים או מתעשרי נפט אחרים השתלטו על הפנתאון המוטורי משטוטגארט.
    —-
    על זה שהשמטת את מפעל חייו של אדם אופל (OPEL) אני מבליג תוך נשיכת השפתיים.

    • http://www.gadgety.co.il יאיר מור

      אני מתנצל אם הכנסתיך לפאניקה, אך מדובר באמת לאמיתה: בשנת תשס"ט (2008-9), כאשר גרתי בגרמניה, נוכחתי לתדהמתי הרבה לגלות שהנושא החם ביותר בכל מהדורת חדשות היה מצבה הקשה מאוד של פורשה (ובכלל, תאגידי הרכב הגרמנים). החברה נאלצה, כך לפי מה שאומרים במדינה ובשפה שכנראה אינך אוהב (כמו רוב הישראלים), לוותר על לא מעט ממניותיה בפולקוואגן, לפטר אלפי עובדים ולהתחנן על נפשה. הדבר גרם לעיצומים שנמשכו חודשים, ועיתוני גרמניה זעקו נגד כוונות תאגיד הרכב העממי לבטל את המותג "פורשה" לחלוטין ולהטיל על מפעליו ייצור מכוניות בשמות (ומחירים) אחרים.

      בקשר לאופל – אכן, בתור מי שלא ממש מבין ברכבים, אינני רגיל להתייחס ברצינות לחברה שכבר פעמיים בעשור-וחצי האחרון עמדה על סף פשיטת רגל. מעט מאוד אנשים זוכרים היום איזו מעצמה זו היתה פעם.

      • אביעזר

        בראשית שנת תשס"ט עמד העולם בפני שבר שלא היה כדוגמתו – מאז המשבר הגדול שגרם לאמריקאים להתאבד בקפיצה מגורדי השחקים של ניו-יורק והחיש את תהליך עלייתה של המפלגה הנאצית לשלטון בגרמניה.
        העולם היה כמרקחה: מוסדות פיננסיים ענקים, ותיקים ומפורסמים קרסו והיו לאפר, פרץ משבר פיננסי עצום והמרחק למשבר כלכלי עולמי החל להתקצר באופן מאיים על הסדר הציבורי ועל המשטרים.
        הצריכה (בכל ענפי התעשייה) צנחה פלאים. מי שהיתה שנים רבות מספר אחת בתעשיית הרכב, GM, הגיעה לשיתוק מוחלט והממשל האמריקאי הלאים אותה דה-פקטו והזרים לה הון עתק (על חשבון הדור הבא של משלמי המיסים) כדי לאפשר את המשך היצור.
        כל תעשיית הרכב העולמית היתה בכאוס ובפניקה. תעשיית הסמארטפונים חטפה פליק בפנים ואיבדה שנה של תנופה.
        הזעזועים פקדו גם את תעשיית הרכב של גרמניה. היצוא של תעשייה זו הוא מרכיב חשוב בשגשוגה והוא תלוי במצב השווקים השונים בעולם.
        פורשה ופולקסוואגן צלחו את המשבר בגבורה וכעת האופק מתבהר והעתיד נראה טוב.
        רק אתמול פירסמה פורשה הודעה למשקיעים ולעתונות:
        http://www.porsche-se.com/pho/de/press/news/?pool=pho&id=2010-10-13
        שים לב לפיסקה שכותרתה היא:
        Porsche mit Rekordumsatz / Volkswagen im Halbjahr plus 15,8 Prozent Auslieferungen

        אשר לאופל:
        אכן צודק אתה באבחנתך כי אינך "מבין ממש ברכבים".
        אופל מקרטעת לא בגלל גרמניותה, אלא משום שהיא חלק מקבוצת GM הכושלת. לאופל צרות דומות לאחותה מאנגליה (ווקסול) שגם היא חלק מהספינה השוקעת – ג'נרל מוטורס.
        —-
        אשר לדבריך
        [ציטוט]
        בשפה שכנראה אינך אוהב (כמו רוב הישראלים)
        [סוף ציטוט]
        ראשית, אני "אוהב" רק שפה אחת – העברית.
        שליטתי בשפות זרות אינה פונקציה של אהבה (או שנאה) אלא תוצאה של ידיעה בלבד.
        אני לא אוהב את השפה האנגלית אך שולט בה ברמה גבוהה מאד.
        בנעורי גיליתי התענינות רבה מאד בעולם הרכב. כל כך הייתי צמא לכל פירור מידע (בעידן בו לא חלמו על מחשב אישי ובוודאי לא על אינטרנט) עד שהטרחתי את עצמי ונרשמתי למכון "גתה" (שהופעל ע"י שגרירות מערב-גרמניה בישראל) כדי ללמוד את השפה, וזאת משום שרציתי להבין מה כתוב במובחר שבמגזינים בענף – הכרומון שהיה יוצא לאור בגרמניה בכל שבועיים Auto Motor und Sport.
        וכך היה הנער אביעזר הולך לחנות של אדון סטימצקי בדיזנגוף בכל שבועיים וקונה בסכום לא מבוטל המבוסס על שער המארק של ספסרים את ה- "אוצר". הולך הביתה לקרוא את יצירת הפאר הזו מהשער הקדמי ועד השער האחורי ולא מרים ידים.
        וכך עשיתי מדי שבועיים עד לסוף המאה העשרים.
        —-
        אשר לדבריך ש- "עתוני גרמניה זעקו".
        אני לא קורא עתונים שזועקים ומקדשים רכילות-סלבריטאים (קרי ה- Bild).
        אם יש פנאי וחשק אני קורא בעתונים שמדברים באופן תרבותי (קרי ה- "פרנקפורטר אלגמיינה צייטונג הליברלי-קלסי או ה- Die Welt השמרני).
        ——
        יאיר ידידי היקר – Herr Mohr,
        הסר דאגה מלבך.
        אני חששתי שמא קרה משהו יוצא דופן ונלחצתי.
        נלחצתי משום שאני קשוב לנעשה באירופה וחששתי שמא הסניליות התנחלה בתוך גולגולתי.
        מאבקה של התעשייה הגרמנית לעמוד במשבר העולמי מוכר לי.
        מפעם לפעם נרשמים רעשי משנה לאחר רעידת האדמה העצומה לפני שנתיים.
        מזלנו הגדול הוא שלפני שנתיים קמו מנהיגי בריטניה, נטלו יוזמה ליציאה מן המשבר, סחפו אחריהם את מנהיגי ה- EU ולבית הלבן נפתחה הדרך ללכת בעקבותיהם.
        שא ברכות
        א.

  • אליאב

    מדהים.. זה באמת פרויקט ראוי לשבח.

  • אביעזר

    למה אני נחרד בקוראי את הידיעה הזו – שידידי יאיר מור פרסם?

    בחדשות האלו טמונים זרעי הפורענות הגדולה מכולן.
    ישנם שתי פרנסות בעולם שאני מתפלל בכל יום שלא יעלמו מן העולם – יפלו קורבן נוסף של תעשיית החומרה והתוכנה.
    שני העיסוקים האלו הם "נהג המונית" וה- "ספר" (זה שעובד במספרה).

    איך אדע מה חושב עם ישראל האמיתי והאוטנטי (להבדיל מטוקבקיסטים עלומי שם שחלקם הם מפעילי מקלדות מטעם / שכירים של בעלי ענין)?
    איך תהיה לי הזדמנות להנות משיחה עם נהג-מונית או להאזין לחוכמת הרחוב של הקוצץ את שערותי?
    מונית נטולת נהג היא הפלת המחסום האחרון לפני הזוועה הבאה: מספרה אוטומטית בשיטת הסרט הנע שאיש הצוות היחיד הנראה בה בכל יום עובד בחברת "ברינקס" והמגיע לאסוף את השטרות והמטבעות מהחור של האוטומאט.

    דעו לכם:
    אם תתפרסם ידיעה שהיה נסיון התנקשות בחיי ממציאי "המונית האוטומטית" – אני הוא החשוד המיידי.
    כל סנט שהם ירוויחו מהפשע הזה נגד האנושות, אני מאחל להם שיוציאו על תרופות.
    לא רק "רוח האח הגדול בסגנון הספר 1984" נושבת כאן.
    יש בנסיון הזה גם הבטים ברורים של "שנאת זרים", שכן אלו מהווים את גדודי נהגי המוניות בברלין, לונדון וניו-יורק.
    מה פשעתי ומה חטאתי שאני נאלץ במחצית השנייה של חיי לראות ציביליזצייה המשקיעה עצמה לדעת?
    הצילו !