שמועה: אמאזון תשיק הקיץ גרסה נוספת של Kindle Fire

על חמש בנות דיבר שוק הטאבלטים: אפל, סמסונג, מיקרוסופט, גוגל ואמאזון. מבין חמש חברות הענק הללו, שלוש (מיקרוסופט, גוגל ואמאזון) החלו את דרכן דווקא עם תמהיל מוצרים שונה לחלוטין, אך איכשהו הצליחו להיגרר לתחרות גם בשוק הטאבלטים בשל התכנסותה של החומרה והתוכנה לבית ייצור יחיד, מהלך שהחל עם האייפון של אפל לפני כ-5 שנים ועם האייפד לפני כשנתיים. התחרות הגוברת הביאה לכך שחברות ענק מיהרו לעבור למצב תקיפה ולהיכנס אף הן לתחומים בהן לא עסקו בעבר – גוגל הפכה ממנוע חיפוש ליצרנית מערכת ההפעלה הניידת לסמארטפונים הנפוצה בעולם, אפל אף היא נכנסה לתחום מערכות ההפעלה לניידים ולענן, כמו גם המפות שהיו נחלתה של גוגל עד כה, מיקרוסופט אף היא השיקה טאבלט חדש לאחרונה ואמאזון הפכה ממשווקת ספרים ליצרנית קוראי ספרים וכעת גם טאבלטים.

לקראת סוף השנה שעברה, השיקה אמאזון את הטאבלט הראשון פרי יצירתה, הקינדל פייר. הפייר הגיע לאחר הצלחתו המסחררת של קורא הספרים קינדל, אשר הצליח להגדיל את כיסיה של אמאזון לא עוד רק באמצעות מכירת ספרים, אלא גם ע”י מכירת חנות הספרים עצמה. הקינדל פייר תומחר במחיר זול במיוחד לעומת המתחרה הברור שלו בשוק – האייפד ואמאזון אף דאגה להמחיש לציבור לקוחותיה בעזרת פרסומת די מבדרת, כי במחיר היקר של האייפד ניתן לקנות שני מכשירי קינדל פייר ואפילו לקנח בעוד איזה קינדל פשוט לילד.

הדעות לגבי רמת הצלחתו של הקינדל פייר חלוקות שכן מספר חברות מחקרים (comScore, IDC ואחרות) הציעו נתונים שונים לרבעון הראשון של השנה המעמידים את חלקה של אמאזון על כ-14%-17% מנתח שוק הטאבלטים ברבעון ואם נכנסים למספרים מדובר בסכום של בין 3 ל-5 מיליון יחידות. עם זאת, הקינדל פייר כבר הספיק מאז לרדת מהמקום השני במכירות הטאבלטים ובהתחשב בנתח השוק של סמסונג, אשר מדורגת כעת במקום השני אחרי האייפד של אפל, העומד על כ-6%, עושה רושם שהפייר איבד קצת מתהילתו.

שנת 2012 כבר הוכיחה עצמה כשנה מאוד פרודוקטיבית עם מספר אירועי השקה (לדוגמא: אייפד, S3) והכרזה (לדוגמא: iOS6) של כל חברות הענק בתחום המכשור הנייד, כך שאין זה פלא כי כעת עולה גם השמועה כי אמאזון מצטרפת אף היא לחגיגה ועתידה, עפ”י מקורות “אמינים”, להשיק גרסא חדשה, שניה במספר, למכשיר הקינדל פייר שלה. המקורות סיפרו לאתר CNET כי הקינדל פייר 2 עתיד לראות מצלמה ואף כפתורי שליטה בווליום, אך לא דיברו על שדרוגים אחרים כמו זיכרון, מעבד, גודל מסך וגם לא הזכירו את המחיר של הדגם החדש. להזכירכם, אמאזון מוכרת את הקינדל פייר במחיר של 199$, מחיר בו החברה אינה מרוויחה ואף מפסידה.

השיטה של חדירה לשוק באמצעות תמחיר דורסני אינה חדשה לאמאזון, היא כבר עשתה זאת במכירות ספרים דיגיטליים בעבר וכנראה תמשיך לפעול בשיטה זו כל עוד ישנו איום על שוק מכירות הספרים שלה מצד אפל. לא יפתיע לגלות שאמאזון תבחר להוזיל את עלותו של הקינדל פייר מהדור הראשון באם תשיק מכשיר חדש, אך מאחר והחברה אינה מרוויחה על הפייר במחירו הנוכחי, אולי תבחר החברה לוותר על המכשיר באופן כללי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים