גוגל מכריזה: Android 4.1 Jelly Bean – שיפורי תאימות חומרה וחיפוש קולי מתקדם

כצפוי, אירוע Google I/O נפתח בדיבורים על אנדרואיד: 400 מיליון מכשירי אנדרואיד הופעלו עד כה מאז שחרור גרסה 1.6 ובנוסף הוכרז על כך שמיליון(!) מכשירי אנדרואיד מופעלים מדי יום. בלי יותר מידי דיבורים, חשף הוגו ברה, מנהל מוצר האנדרואיד בגוגל את השחרור הגדול הבא של מערכת ההפעלה – Jelly Bean 4.1. בגרסה זו הכלילה גוגל את מה שהיא מכנה Project Butter שמטרתו העיקרית להפוך את אנדרואיד לידידותית הרבה יותר בעבור החומרה המריצה אותה, מה שיגרום לממשק המשתמש בין היתר להפוך נוח, מהיר וקל הרבה יותר לתפעול. עוד בנושא החומרה חשפה גוגל כי מערכת ההפעלה החדשה תשתמש במנגנון חדש לשמירה על חיי הסוללה – כזה שיפחית את תדירות המעבד לרמה המינימאלית כאשר המכשיר אינו בפעולה.

מבחינת הפונקציונאליות של ממשק המשתמש, גוגל לא שיפרה יותר מידי, אולם הציגה כמה חידושים מרעננים ודי נחוצים. הראשון נוגע לווידג’טים אשר על מסך הבית. גוגל הדגימה העברה של ווידג’ט גדול ממסך בית אחד למשנו, בו אין די מקום להנחת הווידג’ט. הפתרון של גוגל לבעיה – הקטנה אוטומטית וחלקה של הווידג’ט כך שיתאים למקום הפנוי שעל מסך הבית. עוד מבחינת ממשק מודיעה גוגל כי היא מוסיפה 18 שפות נוספות, בנוסף לתמיכה משופרת אף יותר בעברית וערבית הנכתבות מימין לשמאל.

הכרזה גדולה נוספת היא כי החל מגרסה זו, ההקלדה הקולית שמאפשרת להכתיב למכשיר הודעות טקסט תהיה זמינה גם אופליין – זאת אומרת ללא צורך בחיבור לאינטרנט ואף תתמוך בעברית ושפות אחרות חוץ מאנגלית “בקרוב מאד”. מודים – הופתענו כשעל מסך הענק הוצג הכיתוב “שלום לדוברי העברית”. לא פחות חשוב מכך, גוגל הציגה שיפור עצום בחיפוש הקולי המאפשר עתה דו-שיח עם אנדרואיד, ממש בסגנון Siri של אפל. בהדגמה שנערכה על הבמה, המציג שאל שלוש שאלות שנענו על ידי אנדרואיד באופן מידי ובצורה מדויקת להפליא. המנגנון הקולי החדש של גוגל קרוי Google Now ופרטים נוספים אודותיו ייחשפו בהמשך האירוע.

בגרסה זו חודשה גם אפליקציית המצלמה המאפשרת עתה צפייה מהירה בתמונות מיד לאחר צילומן באופן נוח להפליא – פשוט גלילת האצבע מימין לשמאל, אז גם נוכל לבצע פעולות שונות על אותה תמונה. בכדי לחזור למצלמה, נגלול את המסך בחזרה לצד השני. שיפור נוסף מגיע מכיוון ההתראות שיכולות כעת לספק מידע רחב הרבה יותר בהתאם להחלטת המשתמש, בצמוד לכמעט כל התראה תהיה האפשרות להרחיב או לצמצם אותה. כך למשל נוכל להרחיב את ווידג’ט המוזיקה שבחלון ההתראות בכדי לשלוט בנגן מכל מקום בו אנו נמצאים במערכת.

מערכת ההפעלה בגרסה החדשה תהיה זמינה דרך עדכון OTA למכשירי Galaxy Nexus, Motorola XOOM ו-Nexus S החל מאמצע יולי. ערכת הפיתוח תהיה זמינה למפתחים החל מהערב. גוגל מבטיחה כי יצרניות האנדרואיד יקבלו את הגרסה החדשה מיד בכדי לאפשר עדכון מהיר ככל שניתן.

לחצו על LIKE לגאדג’טי ותקבלו את כל חדשות הטכנולוגיה ישירות לפייסבוק


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים