Nexus 7: טאבלט במחיר עלות מחברת חיפוש

גוגל בלחץ. היא אמנם לא היחידה שחווה לחץ הולך וגובר מצד אפל, אבל עושה רושם שאין די אפילו בגידולה המרשים של מערכת ההפעלה הניידת אנדרואיד כדי להרגיע את בכירי החברה. כבר בשנה שעברה הבינו באמאזון שיש לצאת במהלך אגרסיבי כדי לכוון את דור הטאבלטים לכיוון שירותיה של החברה כדי למנוע את זליגתם לכיוונה של אפל ובתוך כך השיקה אמאזון את הקינדל פייר במחיר 199$, מחיר עלות עבור החברה, הטאבלט מבוסס אנדרואיד אשר נבנה בצורה מיוחדת שמטרתה העיקרית היא להביא את משתמשיו לצרוך משירותיה של אמאזון. גוגל כמובן שמחה על שילוב מערכת ההפעלה שלה בטאבלט של ענקית הקמעונאות, אך מסתבר שהפייר הפך אף הוא לתחרות ישירה בגוגל על ידי דחיפת המשתמשים לחנות אמאזון במקום לזו של גוגל.

בגוגל קיוו כי אנדרואיד תבסס את מעמד שירותי הרשת של החברה, באמצעותם מעבירה גוגל פרסומות ללקוחותיה, ואנדרואיד אכן הצליחה לחדור למכשירים רבים ולבסס את מעמדה בשוק. מה שגוגל לא צפתה היה שיש חברות שישתמשו במערכת ההפעלה שלה, אך יכוונו דווקא למכירת מוצרים ושירותים משלהן וזה בדיוק מה שעשה ג’ף בזוס עם הקינדל פייר.

גם כאן, בגוגל לא מחכים לראות מה יקרה הלאה וסביר כי כבר לאחר הידיעות על הצלחתו הראשונית של הפייר, על אף שדעכה כמעה מאז, החלה גוגל במהלך הבא שלה – תכנון הטאבלט שהוכרז בכנס המפתחים של החברה ביום רביעי האחרון, ה-Nexus 7, במחיר מציאה של 199$, שעל פי מנהל המוצר של מערכת ההפעלה אנדרואיד, הוגו ברה, כבר נמכר יפה מאוד במכירה המוקדמת. רק בעיה אחת ישנה עם הנקסוס 7 – גוגל, ממש כמו אמאזון, אינה מרוויחה ולו אגורה שחוקה על מכשיר זה בגרסתו הבסיסית ובגרסא בעלת הזיכרון המורחב של 16GB עושה החברה רווח על ידי מכירת ההרחבה בתוספת של 50$ כאשר רכיב הזיכרון עצמו עולה הרבה פחות.

גוגל עוברת עם השקת הנקסוס 7 למצב מלחמה וכמו אמאזון מנסה לדחוף את חנות ה-Google Play שלה לכמה שיותר משתמשים, ואם צריך בדרך למכור טאבלטים במחיר עלות ואפילו לחלק 25$ מתנה לחנות האפליקציות כדי להגביר בה את רמת הצריכה, שיהיה. גוגל תעשה ככל שתוכל כדי למשוך יותר צרכני אפליקציות שיביאו עימם גם יותר מפתחי אפליקציות כדי לשמור על כלכלת ה-Google Play בחיים. האם מיקרוסופט הבאה בתור?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים