ספקיות הסלולאר מתאחדות לחנות אפליקציות אחת

חנויות אפליקציות לטלפונים לא חסרות לנו. אחרי הכל, מאז 2007 נפתחה כמעט כל חודש שני חנות אפליקציות חדשה של חברה כלשהיא שניסתה להוכיח שאצלה הכי כיף להוריד יישומים. אבל ריבוי החנויות ומערכות ההפעלה שנוצרו כדי להזינן יצרו מועקה רצינית בקרב המפתחים – כל יישום חדש צריך לצאת בצורה ובחנות אחרת לכל מערכת הפעלה, כל יצרנית ולפעמים כל ספקית סלולאר בנפרד.

[rib]

התשובה הגיע אתמול מברצלונה בדמות הכרזה על ברית חדשה שתנסה להקל את חייהם של המפתחים והמשתמשים כאחד. 24 ספקיות סלולאר מכל רחבי העולם (לא כולל ישראל, לצערנו), בשיתוף עם יצרניות הטלפונים LG, סמסונג וסוני-אריקסון, הקימו מעין חנות אפליקציות קהילתית חדשה, שהיא גם גוף שינסה ליצור סביבת פתוח יישומים גלובלית אחידה.

חנות היישומים המאוחדת תיקרא Wholesale Applications Community, ומטרתה הראשונה היא ליצור ב-12 החודשים הקרובים סטנדרט אחד לפיתוח יישומים סלולאריים בו יתמכו כל המכשירים, כל מערכות ההפעלה וכל המפעילות. המטרה הכוללת יותר היא לספק למפתחי יישומים אפשרות להוציא יישומים אחידים, דרך חנות אחת, בלי לעבור תהליכי אישור אצל כמה חברות שונות (למשל: אפל, נוקיה ואורנג’ הבריטית). מהחנות יוכלו היישומים להגיע לכל משתמש, בלי תלות במכשירו, מפעילתו או מערכת ההפעלה. כל חברה שבבעלותה חנות יישומים קיימת או עתידית תוכל להתחבר ישירות לפלטפורמה של WAC ולהציע ללקוחותיה את היישומים הזמינים. זאת, כנראה, כדי לאפשר לכל לקוח לשלם על היישומים הדורשים תשלום ללא צורך במסירת הפרטים לחנות חיצונית נוספת*. כך יהיה זמין כל יישום ל-3 מיליארד המשתמשים של החברות שנמנו מעלה בו-זמנית.

בתור צעד ראשון תחלנה החברות המשתתפות לאחד את קהילות המפתחים שלהן תחת מטריה אחת, שאליה יוכל להצטרף כל מפתח ובתוכה יוכלו המפתחים לעזור אחד לשני להתרגל לסטנדרט הפיתוח האחיד.

ארגון ה-GSMA הודיע כי הוא תומך ביזמה, וכי היא מיישמת עת עקרונותיו ומאמציו הקודמים לקדם API (ממשק פיתוח אפליקציות) אחיד לכל עולם הסלולאר.

לא ברור מתי נראה יישומים ראשונים בחנות הקהילה החדשה, אך עם כ”כ הרבה חברות על סיפונה, סביר להניח שבעתיד הלא רחוק היא אכן תאפשר ליישומים סלולאריים להיות תואמים לכל המכשירים, ותמנע הרבה כאב ראש ממפתחים ומחליפי מכשירים כרוניים.

* לפחות אם ניקח כמובנת מאליה את הנחת היסוד של Else/Emblaze לפיה אין סיבה שהלקוחות ייצטרכו למסור את פרטיהם ולהסתכן בגניבה כשהתשלום יכול להתבצע דרך חברת הסלולאר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים