Liquavista – המסך שרוצה להחליף גם את ה-LCD וגם את הקוראים האלקטרוניים

לפני כשבוע פרסמנו כאן סקירה על קורא הספרים האלקטרוני הראשון הפועל בעברית מלאה. כמה מהמגיבים טענו – ובצדק – כי קוראים אלקטרוניים לא יאריכו ימים, מאחר והמסכים איטיים ואינם מצויידים בתאורה אחורית – מה שאמנם חוסך בחשמל, אך הופך את הקריאה בתנאי תאורה קשים לבלתי-אפשרית. אתמול חשף הבלוגר הדני Charbax מ-ARMdevices.net כי חברה הולנדית בשם Liquavista בונה סוג חדש של מסכים, שנראים היטב גם באור שמש וגם בחושך, ואמורים להרוג גם את ה-LCD וגם את ה-E-Ink.

החברה הוקמה ב-2006 כתוצאה מפיצול מפיליפס (שגם היא הולנדית), ומאז היא מפתחת טכנולוגיה חלופית שאמורה ליצור מסכים שניתנים לקריאה גם באור וגם בחושך, וצורכים פחות חשמל מטכנולוגיות ה-LCD, ה-LED והסתעפויותיהן. אך עד היום לא הודגמו אותם מסכים מחוץ לאולמות תערוכה אפלים. השבוע, במהלך ביקורו של הבלוגר הדני במפעל Freescale בצרפת, בו מיוצרים ונבחנים האבטיפוסים, הוא קיבל את ההזדמנות לצלם את המסכים הניסיוניים גם באור השמש וגם באור הפלואורוסנטים.

המסכים של Liquavista יכולים להיות צבעוניים או מונוכרומיים (שחור-לבן), וכרגע בנויות שתי הגרסאות בגודל של 6 אינצ’. המסך המונוכרומי מצוייד בפאנל מגע, כך שניתן לדפדף בו באופן דומה לספרים ב-iPad, בעוד המסך הצבעוני נראה מעט דהוי (כמו נייר עיתון), אך שניהם נראים בבירור יוצא דופן באור השמש כמו גם בתאורה חלשה. החומר ממנו עשוי המסך מאפשר להשתמש בתאורה אחורית חסחונית יותר, מאחר וציפוי המסך בולע פחות אור מציפויי המסכים הקיימים. בניגוד למסכי E-Ink, תדירות הריענון של המסכים גמישה ביותר, כך שהם יכולים לרענן את עצמם בתדירות של בין 1Hz ל-60Hz לפי סוג התוכן המוצג – תדירות ריענון נמוכה לדפים או תמונות, וקצב ריענון גבוה לוידאו. לאור כל זאת, אמורים חיי הסוללה של מכשירים שיבוססו על הטכנולוגיה להימדד ב”ימים, לא שעות”.

החברה טוענת כי ייצור המסכים יכול להיעשות במפעלי LCD קיימים, תוך שינוי של חלק קטן בלבד מתהליך הייצור. היא מסרבת לדון בנושא המחיר, אך נציגה, קורט פטרסדורף, הבטיח כי המחירים יהיו תחרותיים מול אלה של מסכי LCD וטכנולוגיות דומות. Liquavista מקווה שהייצור ההמוני יחל באמצע 2011, אך לא ברור כמה זמן ייקח עד שנראה מכשירים המבוססים עליה בשוק.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים