רשמי: Nokia N900 מריץ את MeeGo ב-Dual Boot

לפני שלושה ימים שחררה נוקיה את עדכון קושחה 1.3 עבור Nokia N900, המכשיר הסלולארי הראשון והאחרון המריץ את מערכת ההפעלה Maemo. פירוט השינויים לעדכון המדובר לא היה בדיוק עמוס בתוכן, והסתכם בשתי שורות: תמיכה מלאה ב-Ovi Suite ושיפורי ביצועים. מה שנוקיה בחרה לא לספר למשתמשי ה-N900 הוא קיומו של חידוש נוסף המותאם באופן זמני למפתחים בלבד: מדובר בתמיכה ב-U-Boot, מה שיאפשר בעצם את אופציית ה-Dual Boot* במכשיר באופן רשמי.

בצירוף מקרים מפתיע (או שלא), שוחררה היום מערכת ההפעלה המדוברת MeeGo בגרסה 1.1, הראשונה המכילה את כל סוגי הממשק של מיגו – למסכי מגע, מחשבים ואפילו מכוניות. משתמשים המרגישים בטוחים ביכולתם לעשות זאת מבלי לגרום נזק כלשהו למכשיר, יוכלו להתקין את מערכת ההפעלה בעצמם על ה-N900. ואם בא לכם לנסות, יש אפילו הוראות התקנה.

הגרסה ששוחררה היום מציגה את ממשק המשתמש הבסיסי (של גרסת הפיתוח), וכוללת בתוכה אפשרויות בסיסיות בלבד כגון ביצוע שיחות, הודעות טקסט, גלישה באינטרנט, ניגון וידאו ומוזיקה, גלריית תמונות ומנהל חיבורים.

ומה לגבי MeeGo 1.2 עבור Nokia N9 (או שם אחר)? כעת יש מועד שחרור רשמי – אפריל 2011. אז תשוחרר המערכת עם ממשק משתמש מעוצב וייחודי, ערכה מלאה של אפליקציות ותמיכה מלאה בכל מאפייני המכשירים המתקדמים.

* Dual Boot, למי שלא יודע, הוא היכולת להתקין כמה מערכות הפעלה על אותו מכשיר, כאשר בכל הפעלה ניתן לבחור את איזו מערכת לאתחל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים