לנובו בוחנת אפשרויות: האם תרכוש את Research In Motion?

lenovo_BB

בעוד מספר ימים צפויה יצרנית מכשירי הבלאקברי, Research In Motion, לצאת לשוק עם מערכת ההפעלה החדשה שלה, BB10 OS, ומספר מכשירים חדשים, ביניהם ה-Blackberry Z10. עוד לפני שתספיק לעשות את הצעד שגרם למשקיעים להביע אמון בעתידה של החברה ומשך את המניה ממחיר של כ-6$ בספטמבר האחרון אל עבר מחיר של כ-18$ למניה היום, יוצא סמנכ”ל הכספים של חברת לנובו הסינית בהצהרה מעניינת הקשורה לחברת Research In Motion.

וונג-ווי מינג, בכיר בחברת לנובו, סיפר בראיון לבלומברג בועידת הכלכלה העולמית בדאבוס כי החברה הסינית שוקלת לרכוש את יצרנית הבלאקברי או להיכנס עימה להסכם שיתוף פעולה. היה זה רק בשנה שעברה שב-RIM החלו לשקול מחדש את דרך הפעולה של החברה לאחר שאיבדה נתח שוק משמעותי לאייפון ולמכשירי האנדרואיד השונים ורק לפני כשבוע דיבר מנכ”ל RIM על האפשרות למכור את חטיבת החומרה שלה או לחליפין להתחיל למכור רשיונות שימוש במערכת ההפעלה BB10 OS ליצרניות טלפונים שונות במודל דומה לזה של מיקרוסופט.

לנובו רכשה בשנת 2005 את חטיבת המחשבים האישיים של IBM וסדרת המחשבים הפכה מאז להצלחה מסחררת והיא כיום יצרנית המחשבים האישיים השניה בגודלה בעולם לאחר שאיבדה את המקום הראשון לחברת HP. באותו ראיון לבלומברג, מספר סמנכ”ל הכספים כי חטיבת המובייל של החברה כבר הגיעה לרווחיות. לנובו צפויה לעקוף את סמסונג כיצרנית הסמארטפונים הגדולה בסין, כאשר לפי הנתונים האחרונים (רבעון שלישי 2012) מחזיקה החברה כ-15% מהשוק בסין לאחר עליה מטאורית מנתח שוק של 1.7% בלבד בשנה הקודמת.

היה זה רק באוגוסט האחרון אז דיווחנו כי IBM הביעה רצון לרכוש את חטיבת השירותים הארגוניים של חברת Research In Motion, אך מאז לא נשמע ולו ציוץ בנושא. האם העובדה כי עד כה לא הייתה הצעה ממשית על השולחן שזכתה ליותר מאזכור כשמועה חולפת מעידה על כך כי צוות המנהלים ודירקטוריון החברה לא באמת מעוניינים למכור את החברה או את חלקיה וחושבים שעתידה של יצרנית הבלאקברי עדיין ורוד? באם תצליח החברה להחזיר ולו מעט מתהילתה יהיה זה אירוע גדול יותר אף מחזרתה של נוקיה, שנעזרה בתמיכתה של ענקית התוכנה מיקרוסופט על מנת להחזיר עטרה ליושנה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים