מוזילה שיחררה את דפדפן Firefox למערכת ההפעלה חלונות 8

ff-windows-8

שוק הדפדפנים, עליו שלט בעבר דפדפן האקספלורר של מיקרוסופט, ידע שינויים רבים בשנים האחרונות כאשר שחקניות חדשות נכנסו לתחום ונגסו בנתח השוק העצום של מיקרוסופט. כמתקפת נגד, עם יציאתה של מערכת ההפעלה חלונות 8 יצאה מיקרוסופט בקמפיין תדמיתי חדש לדפדפן הוותיק שלה והציגה דפדפן חדש המותאם למסכי מגע ולממשק האריחים. מתחרותיה של מיקרוסופט לא נתנו לה הרבה זמן ליהנות מהבלעדיות ולאחר זמן קצר מאוד גוגל הודיעה כי גם משחררת גרסה המותאמת לחלונות 8. כעת, לאחר שהכריזה על כך עוד בחודש אוקטובר, מצטרפת מוזילה ומשיקה את דפדפן Firefox למערכת הפעלה חלונות 8.

החלטנו לתת לדפדפן החדש סיבוב ולראות מה באמת יש לו להציע אל מול המתחרים. יש לציין כי ההתקנה בעצם מאפשרת גישה גם לדפדפן המותאם לחלונות 8, הגרסה בה נתמקד, וגם לגרסה הרגילה והמוכרת באמצעותה נוכל לגשת לתוספים שלנו, לסנכרן את הכרטיסיות המועדפות ואלו שהיו בשימוש לאחרונה ועוד. כמו כן, חשוב להדגיש כי כמו כל שאר הדפדפנים, יש להגדיר תחילה את הדפדפן כברירת מחדל – מה שיבטיח שבכל הפעלה תוצג לנו הגרסה המותאמת לחלונות 8, או שמנגד ניתן לפתוח את האפליקציה ישירות מהקיצור דרך ממשק האריחים.

firefox

כיאה לאפליקציה המותאמת למסכי מגע, גם כאן נוכל לשלוט בממשק באמצעות מחוות מגע שונות. על ידי ההחלקה של האצבע מהחלק העליון או התחתון של המסך (או מנגד לחיצה על הכפתור הימני בעכבר) תפתח בפנינו שני חלונות חדשים בדפדפן. בחלק העליון יפתח חלון בו מרוכזים כל הטאבים הפתוחים – באותו החלון נוכל לסגור את הטאבים הקיימים, לפתוח חדשים ואף לנווט ביניהם. בחלק התחתון מופיע בר כאשר בחלקו הימני נוכל למצוא מספר כפתורים: כפתור נעיצה של הטאב (שלמען האמת לא עושה כלום), כפתור הכוכב שבעצם מוסיף אתר לרשימת המועדפים שלנו, כפתורי הגדלה והקטנה (שבחוקיות לא מובנת, מופיעים ונעלמים) וכפתור ההגדרות המציע לחפש ערך מסוים בדף או מנגד לפתוח את אותו הדף בגרסה הרגילה של הדפדפן. בצד השמאלי של הבר התחתון נוכל למצוא כפתור עם חץ למטה שלחיצה עליו תשגר אותנו ישירות להורדות האחרונות שבוצעו בדפדפן.

נכון לעכשיו, הדפדפן עדיין לא מרגיש בשל לשימוש קבוע וניכר כי הוא סובל מכמה חבלי לידה. על אף שהדפים נטענים במהירות גבוהה והמעבר בין הטאבים נעשה בקלילות, משום מה הטעינה של תפרטים הנוספים (חלון הטאבים והבר התחתון) נעשים באיטיות מייגעת. הדפדפן נוסה עם חלונות בגרסתה המלאה ועם מעבד i5 ו-4GB זיכרון RAM, כך שאנחנו יכולים לשלול את החומרה כסיבה לאיטיות. כמו כן, נכון לעכשיו אנחנו לא יכולים ליהנות ממגוון התוספים הרחב שמציע הדפדפן וזה מעט חבל מאחר ומדובר על אחד הקלפים החזקים של Firefox אל מול מתחריו. מלבד השליטה בתוספים, כל הגדרה מתקדמת כלשהי, או בכלל הפעלה של פונקציות מתקדמות יותר, יהיה עלינו לבצע בגרסה הרגילה של הדפדפן, מה שפוגע בעצמאות ובחווית המשתמש של הגרסה החדשה.

firefoxwin81_640_large_verge_medium_landscape

למרות דברי הביקורת, חשוב לפרגן למוזילה שחשפה דפדפן חדש לגמרי עם ממשק שמותאם למסכי מגע, בניגוד לגוגל שפשוט הוציאה גרסה זהה אחד לאחד לדפדפן השולחני. אנחנו יודעים כי אין זו עבודה פשוטה לפתח אפליקציות למערכת ההפעלה חלונות 8 מאחר ויש להתאימן למגע ועכבר כאחד (ועוד לא דיברנו על ההבדלים בין גרסאות מערכת ההפעלה), אך אנחנו מאמינים כי מוזילה תשפר את הדפדפן ואולי תהיה הראשונה להציג דפדפן ראוי ראשון למערכת ההפעלה חלונות 8.

מי שבכל זאת מעוניין לתת ל-Firefox ניסיון יכול להורידו מכאן.

באיזה דפדפן אתם משתמשים בחלונות 8?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים