קנוניקל מכריזה על מערכת ההפעלה Ubuntu למכשירי טאבלט

ubuntu-landsape-1-640x352

אחרי שבחודש שעבר חשפה את מערכת ההפעלה אובונטו לסמארטפונים, חברת קנוניקל מכריזה היום על מערכת ההפעלה אובונטו לטאבלטים. כמו בממשק הסמארטפונים, גם אובונטו לטאבלטים מותאמת לעבודה ללא כפתורים אלא על ידי מחוות משיכה מכל צידי המסך, כך למשל אותה משיכה משמאל תוביל אותנו לאפליקציות הפופולאריות ביותר או לדף החיפוש, האפליקציות והתוכן. משיכה מלמעלה תציג התראות חדשות ותאפשר גם ביצוע פעולות שונות. גם פה, ממש כמו במערכת ההפעלה לסמארטפון, בעת חיבור מקלדת ועכבר תוצג מערכת ההפעלה אובונטו במלואה.

למרות שקוד מערכת ההפעלה מאוד דומה לזה של מערכת ההפעלה אשר מורצת על המחשב, ישנו הבדל אחד משמעותי: קנוניקל הוסיפה מצב מולטי-טאסקינג שמזכיר מאוד את המצב המקביל ב-Windows 8. באמצעות מצב ריבוי המשימות נוכל להריץ אפליקציות שמתאימות לסלולר, כך שיתפסו רק חלק קטן מהתצוגה, בעוד החלק העיקרי מוקדש לאפליקציות מהגרסה המלאה.

כמו בהכרזתה הקודמת, חברת קנוניקל לא מוכנה לחשוף את יצרניות החומרה שעובדות איתה, או לחילופין את שמם של המכשירים שיגיעו בעתיד עם מערכת ההפעלה, אולם ציינה שמערכת ההפעלה תתמוך בכל מכשיר בעל מסך בגודל 6 עד 20 אינץ’. אם אין בסבלנותכם להמתין עד להגעת מכשירים יעודיים, ניתן יהיה להתקין את מערכת ההפעלה החדשה על הטאבלטים והסמארטפונים של גוגל (נקסוס 7, נקסוס 10, גלקסי נקסוס ונקסוס 4) כבר ב-21 לחודש דרך אתר החברה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים