טלפון מבוסס מסך E-ink בעל זמן סוללה של שבוע ובמשקל 80 גרם

eink2

שלשום (רביעי) בתערוכת המובייל MWC 2013 בברצלונה נחשף אב-טיפוס של סמארטפון מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה ישנה, ככל הנראה v2.3, מריץ מעבד ישן יחסית, Cortex A5, ישקול כ-80 גרם, יהיה בעל זמן סוללה של כשבוע וישתמש במסך E-ink, בדומה למכשירי הקינדל של אמאזון.

מי שמכיר מעט את תצוגת ה-E-ink יודע גם כי היא זמן התגובה שלה הוא איטי למדי בהשוואה למסכים המתקדמים המגיעים עם רוב הטלפונים בשוק, אך הכיוון של הטלפונים הללו יהיה כנראה אל עבר השווקים המתפתחים, אשר קיבלו תשומת לב מיוחדת בתערוכת MWC 2013 בשל הרצון של יצרניות הסמארטפונים, כמו גם מפתחי אפליקציות וחברות רבות סביב העולם שעסקיהם עשויים לקבל זינוק משמעותי עם הגיעם של סמארטפונים לידיהם של מיליארדים נוספים סביב העולם.

eink3

את המכשיר בעל מסך ה-E-ink מפתחת חברת E-ink אשר מפתחת את המסכים גם עבור ה-Nook של בארנס-אנד-נובל והקינדל של אמאזון. הוא צפוי עפ”י הדיווחים להגיע לשוק בעלות של כ-150 יורו. חברת E-ink בונה על שילובם של מסכיה גם בטלפונים הפופולריים יותר בשוק כמסך שני, הסיבה לכך היא כי שילוב מסכי ה-E-ink, אשר אינם גובים זמן סוללה כל עוד אינם נמצאים בשימוש פעיל, יחסכו להדליק את המסך לבדיקה מהיר של הודעות או הצצה לשעון על-גבי הטלפון.

נציג חברת Yota הרוסית, אשר הציגה בתערוכת האלקטרוניקה CES 2013 בלאס-וגאס טלפון בעל שני מסכים (קדמי ואחורי), דיבר בהצגת הטלפון על שילוב טכנולוגיית מסכי ה-E-ink בטלפון של החברה ואף הציג אב טיפוס למכשיר. שיתוף הפעולה עם  וככל הנראה תהיה זו Yota אשר תצליח להגיע ראשונה לשוק עם הטכנולוגיה, אך עדיין לא ידוע מתי יראה השוק טלפון מבוסס מסך E-ink בלבד.

yota
YotaPhone

ה-YotaPhone צפוי להגיע לשוק ברבעון השני של שנת 2013 עם מעבד ה-Snapdragon S4 של חברת קוואלקום, גרסה 4.2 Jelly Bean של אנדרואיד ויכלול שני מסכים – האחד, מסך 4.3 אינץ’ ברזולוציה של 1280×768 והשני מסך E-ink בגודל 4.3 אינץ’. למכשיר תמיכה בדור הרביעי (LTE), זיכרון 2GB RAM ונפח אחסון פנימי של 32GB או 64GB, מצלמה ראשית (אחורית) של 12MP ומצלמה קדמית משנית שתאפשר צילום ב-HD.

(מקור – Fndroid)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים