גאדג’טי מסקר: Sony Xperia Z – ספינת דגל מעל ומתחת למים

Xperia-Z-Mainסוני רוצה להיות יצרנית הסמארטפונים השלישית בגודלה בעולם, שאיפה לא קטנה אל מול ענקיות כמו סמסונג, אפל, HTC, בלאקברי, נוקיה ואחרות. החברה שהמציאה את הווקמן, הוידאו (המקליט) והפלייסטיישן רוצה להראות כי היא עדיין עומדת בפסגת הטכנולוגיה ובאמצעות כניסה לשוק המכשירים הניידים רוצה החברה להחזיר עטרה ליושנה. Sony Xperia Z מגיע בשעה בה המלחמה בין המותגים השונים בשוק הסמארטפונים בעיצומה. אפל כבר אינה השליטה הבלתי מעורערת ולפי שלל המכשירים שהושקו והוצגו בתערוכת המובייל MWC 2013 בברצלונה, לא מצפה לסוני עבודה קלה.

קיבלנו לידנו את מכשיר ה-Sony Xperia Z בצבע שחור וכעת נוכל לבחון האם סוני הצליחה להתקדם ולהציג מכשיר ראוי אל מול המתחרות בשוק, או שמא יש לה עדיין כברת דרך ארוכה לעבור עד שתוכל להציג עצמה כמתחרה ראויה.

מפרט

מסך מגע קפסיטיבי בגודל 5 אינץ’ מסוג TFT LCD, עם טכנולוגיות ה-Mobile BRAVIA® Engine 2
רזולוציית תצוגה HD 1080p (כלומר 1080×1920 פיקסלים), 441ppi
מעבד מרובע ליבה בתדר 1.5GHz על גבי פלטפורמת Snapdragon S4 Pro APQ8064+MDM9215M
מאיץ גראפי Adreno 320
זיכרון פנימי 2GB RAM
נפח אחסון 16GB, עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס microSD
מערכת הפעלה Android Jelly Bean 4.1.2
מצלמה ראשית 13.1 מגה פיקסל, פלאש LED, פוקוס אוטומטי, חיישן Exmor RS™ for mobile עם תמיכה ב-HDR וצילום וידאו HD 1080p
מצלמה משנית 2.2 מגה-פיקסל וצילום וידאו HD 1080p
קישוריות Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, Bluetooth 4.0, NFC, A-GPS
סוללה Li-Ion 2,330mAh – לא נשלפת
מידות 139 מ”מ גובה, 71 מ”מ רוחב, 7.9 מ”מ עובי. משקל: 146 גרם
שונות עמידות במים עד מטר ול-30 דקות, עמידות באבק
אפליקציות סוני היחודיות

סקירת וידאו ל-Sony Xperia Z:

מה בקופסא?

בתוך קופסא שחורה, המעידה על צבעו של המכשיר, מצאנו מספר הפתעות מעניינות. תחילה, מתחת למכשיר עצמו ביצבצו מדבקות מוכרות. לאחר הרמת המכשיר והוצאתו מהקופסא התברר כי מדובר בזוג מדבקות הגנה למסך. מדוע שתיים אתם שואלים? ובכן, ה-Xperia Z מגיע עם זכוכית משני צדדיו – הקדמי והאחורי. בסוני בחרו ככל הנראה להכיר במגבלותינו כבני אדם עם אצבעות שמשאירות לכלוך על מסכי הסמארטפונים ולספק את מגני המסך כבר בקופסא – הפתעה נעימה בהחלט.

הפתעה נוספת שחיכתה לנו בקופסא הן מדבקות Smart Tags, המשמשות להגדרת פעולות שעל המכשיר לבצע בתקשורת עם מדבקות NFC. למדריך שימוש במדבקות הקישו כאן.

פרט להפתעות קיבלנו גם:

  • מחבר לחשמל באמצעות כבל USB
  • מתאם MicroUSB-to-USB
  • אוזניות In-Ear של סוני
  • 4 שקעי אוזניות להחלפה
  • מדריכי הפעלה ובטיחות במספר שפות (עברית, אנגלית, רוסית, ערבית)
  • עלון מידע בדבר קרינה בלתי מייננת
  • כתב אחריות (שנתיים על המכשיר, שנה על הסוללה, 6 חודשים על המטען ו-30 יום על הכבלים)

עיצוב ואיכות בניה

IMG_7697עיצוב הוא אמנם עניין של טעם אישי, אך במבט ראשון על ה-Xperia Z נדמה כי סוני הקריבה מעט בצד העיצוב על מנת לפנות מקום לפונקציונליות, בדגש על האפשרות להטביע את המכשיר במים מבלי שיסבול מנזק כלשהו. עם מסך בגודל 5 אינץ’ יש להתחשב גם בעובדה כי בסופו של דבר אנחנו צריכים להחזיק את המכשיר ביד והעיצוב המרובע משהו של ה-Xperia Z מקשה מעט על הפעולה ומקנה תחושת אי נוחות מסויימת בעת אוחזים אותו ביד. כשמרימים את ה-Xperia Z מעט קשה להאמין שמדובר במכשיר בעל מסך בגודל 5 אינץ’. המכשיר שוקל רק 146 גרם ובשל משקלו הנמוך, עשוי להרגיש מעט כמו צעצוע ביד, אבל אחד שבהחלט כיף לשחק איתו. ה-Xperia Z גם דק במיוחד בעובי 7.9 מ”מ.

סביב המכשיר לא תוכלו למצוא ולו פתח אחד – סוני סגרה את פתחי הכניסות השונות למכשיר כדי שיהיה מוגן באופן מוחלט ממים, כך שאם תרצו להטעין את הטלפון או לחבר אליו אוזניות על מנת להאזין למוסיקה, תאלצו לפתוח את החריץ המתאים בכל פעם מחדש.

IMG_7717סוני בחרה בעיצוב הזכוכית היוקרתי ומיקמה זכוכיות גם בקדמת המכשיר וגם בחלקו האחורי והעניין בהחלט מוסיף המון, אך הדבר מושך הרבה מאוד טביעות אצבעות הן בקדמת המכשיר והן באחוריו וזו ככל הנראה הסיבה לכך שסוני צירפה לקופסת ה-Xperia Z שתי מדבקות הגנה על המסך והצד האחורי של המכשיר. המראה של ה-Xperia Z הוא מינימליסטי למדי, מה שתורם עוד לחזותו – אין כפתורים בקדמת המכשיר והכפתורים הלחיצים היחידים זמינים מצידו הימני וכוללים כפתורי שמע נסתרים משהו בשל התאמתם לצבעו של המכשיר וכפתור הפעלה \ כיבוי גדול, עגלגל וכסוף. התגובות שקיבלתי בהצגת המכשיר לחברים ומשפחה היו כי הכפתור “מכוער” ו-“גדול מידי”, אך כמי שחווה בעבר כפתורי הפעלה לקויים שקשה מאוד למצוא אותם באמצעות חודש המישוש, כמו בנקסוס 7 או במכשיר ה-Xperia T של סוני, אני בהחלט מעריך את הכפתור שעיצבה החברה עבור מכשיר ה-Xperia Z, על אף שהוא שובר מעט את העיצוב האחיד של המכשיר.

המכשיר עושה רושם כקשיח למדי וכיסוי הפלסטיק הדקיק הבולט מעט מעל הזכוכיות במכשיר עושה רושם שמגן משבירתן בעת נפילות. בצדו השמאלי העליון של המכשיר נמצא שקע ההטענה ומתחתיו חריץ הרחבת נפח האחסון באמצעות כרטיס זיכרון מסוג microSD. בחלקו העליון של המכשיר בצד ימין נמצא שקע האוזניות.

IMG_7709בחלקו הימני של המכשיר, בנוסף לכפתורי השמע וממש מעל לכפתור ההדלקה\כיבוי, ממוקם גם פתח הזנת כרטיס המיקרו-סים, אותו נכניס למכשיר באמצעות מגשית קטנה. הרמקול של המכשיר ממוקם בחלקו הימני התחתון, מיקום פחות מאידאלי שכן מצאתי עצמי מכסה אותו גם בזמן אחיזה במצב אופקי וגם בזמן אחיזת המכשיר במצב אנכי. חסימת הרמקול תמנע ממנו להשמיע צלילים כמעט לחלוטין.

בגב המכשיר נמצאת המצלמה הראשית בעלת חיישן 13.1 מגה-פיקסל ומתחתיה הפלאש, פרט להם מעטר את גב המכשיר לוגו ה-Xperia, בצדו הקדמי של המכשיר נמצאת המצלמה המשנית בעלת חיישן 2.2 מגה-פיקסל. מיקרופון ומסנן רעשים גם הם נמצאים בקדמת המכשיר.

חומרה וביצועים

ה-Xperia Z מגיע עם מעבד בעל ארבע ליבות מפלטפורמת ה-Snapdragon S4 Pro במהירות שעון של 1.5GHz, זיכרון 2GB RAM ומעבד גרפי Adreno 320 – לא המפרט העשיר ביותר שזכינו לראות בתקופה האחרונה, אך בהחלט מספיק כדי להריץ גם את המשחקים הכבדים יותר ללא קושי וללא תקיעות. המשחקים שנוסו על המכשיר הם: באטמן, Shadow Gun: Dead Zone, Real Racing 3, ומשחקים קלים יותר כמו אנגרי בירדס, Fruit Ninja והמשחק החדש מבית Rovio שנקרא The Croods.

סרטונים באיכות HD בפורמט 720P ובפורמט 1080P התנגנו על המכשיר ללא כל בעיה, אך במקרים בודדים נתקל המכשיר בקשיים. כאשר הורץ הסרטון קדימה, הוא המשיך לעבוד והיה מסונכרן עם ערוץ השמע, אך לקח למכשיר זמן לטעון את הסרטון מחדש בנקודה החדשה אליה הורץ. יש לציין שהדבר לא אירע בכל סרטון שהורץ על-גבי המכשיר, כך שיכול ומדובר בתקלה בסרטונים ספציפיים.

בזמן משחק, המכשיר נוטה להתחמם. הוא לא מגיע לטמפרטורת רתיחה, אך חם ולא רק פושר ובצורה שהצליחה לעצבן לי את היד. התחממות המכשיר נעשית רק בחציו העליון, אך מאחר ובזמן משחק אנו אוחזים את המכשיר בשתי ידיים, הדבר עשוי מטריד מעט את מנוחתנו. בכל אופן, הדבר אינו מספיק מטריד כדי לגרום להפסקת המשחק באמצע מסיבה זו.

IMG_7705הסוללה המגיעה יחד עם מכשיר ה-Xperia Z היא בעלת קיבולת של 2330mAh שהחזיקה את המכשיר בחיים בשימוש קל (מעט שיחות, גלישה לאתרים דרך דפדפן ואפליקציות, מעט משחקים קלים והרבה WhatsApp כי לא ניתן להימנע מכך) קרוב ליומיים שלמים ללא הטענה. בפעילות אינטנסיבית יותר (משחקים כבדים, גלישה נונ-סטופ, סרטונים, שיחות ועוד), סוללת המכשיר נפלה בכ-40% תוך כשעתיים וחצי.

צד מעט מאכזב היה לגלות כי למרות שסוני מציגה את המכשיר כבעל נפח זיכרון של 16GB, בפועל תקבלו רק 11GB. על המכשיר מצאנו שלל אפליקציות של סוני כאשר הופעל בפעם הראשונה, אך להן הייתה דריסת רגל קטנה למדי על-גבי זיכרון המכשיר, כך שהסיבה לנפח המצומצם במכשיר יכול להיות ונעוצה בדברים אחרים, הממשק אולי.

מסך ותצוגה

סוני ציידה את מכשיר ה-Xperia Z במסך בגודל 5 אינץ’ Full HD 1080P ברזולוציה של 1080×1920 והוא בעל צפיפות פיקסלים של 441PPI. על מנת להציג תמונה איכותית וחדה יותר על גבי המסך הנייד, השתמשה סוני בטכנולוגיה בה משתמשת החברה במסכי הטלויזיה שלה בסדרת ה-Bravia והביאה למובייל את ה-Bravia Engine 2. התוספות של סוני לצג מכשיר ה-Xperia Z שמות דגש רב על חדות התמונה והטקסט, שתיהן נראות מצויין על התצוגה הגדולה של המכשיר. הצבעים בהחלט מקבלים דגש על גבי מסך ה-Xperia Z, אולי אפילו יותר מידי ועד כדי תחושה של צפיה בתמונה לא אמיתית.

IMG_7713תאורת המסך מגיעה לרמות חזקות מאוד, אך גם כאשר ננמיך את התאורה למצב החשוך ביותר, הטקסט עדיין נראה מאוד ברור וחד. חיסרון משמעותי עם מסך ה-TFT המשמש את מכשיר ה-Xperia Z הוא בכל הנוגע לזוויות צפיה. הדבר היה ברור במיוחד כאשר ביצעתי את ההשוואה בצפיה במכשיר מזוויות שונות אל מול האייפון 5.

מולטימדיה

וידאו ותמונות נראים נהדר על המסך של ה-Xperia Z, אולם כפי שציינו, סוני שמה דגש על צבעים חזקים שעשויים להראות תמונה מעט מזוייפת לעיתים. הקבצים שהעברנו מהמחשב למכשיר עצמו עברו באיטיות מסויימת, על אף השימוש בטכנולוגיות החדישות ביותר להעברת קבצים (כונן SSD וחיבור USB3.0). למכשיר העברנו קבצים מסוג MKV, MOV, MP4 ו-AVI, כולם התנגנו על המכשיר, אך עבור קבצי ה-MP4 וה-MKV לא שמענו את פס הקול כאשר השתמשנו באפליקציית הסרטים המובנית במכשיר ונאלצנו להשתמש באפליקציה צד שלישי על מנת לנגן את הסרט כמו שצריך.

דווקא כאשר מכבים את אופציית שיפור התמונה של סוני עם מנוע ה-Bravia 2, התמונה נראית אמיתית הרבה יותר. נושא הצבע החזק הוא אמנם עניין של טעם אישי, אך נראה כאילו סוני הגזימו מעט בהגברת הצבעים המתבצעת בהפעלת המנוע החדש.

bravia_sample

כבר ציינתי כי הרמקול של המכשיר ממוקם במקום בעייתי, בצדו הימני התחתון. חסימתו של הרמקול מונעת מכל צליל שהוא לבקוע ממעמקי המכשיר. פרט לכך, הרמקול ב-Xperia Z עוצמתי למדי, אך הצליל הבוקע ממנו מעט מתכתי וצורם. סוני הוסיפה פונקציונליות דרך הגדרות שונות במכשיר המאפשרות להתאים את איכות השמע לטעמנו האישי. הפונקציה המרכזית אותה הוסיפה סוני מגיעה דרך הגדרת +ClearAudio, בלעדיה הקול הבוקע מהמכשיר נשמע עמום משהו, אבל הפונקציה יכול ולא תתאים בדיוק לטעמכם. במידה ובחרתם לכבות את אופציית ה-+ClearAudio, תוכלו להגדיר את איכות השמע באופן ידני דרך ה-Equalizer או באמצעות Presets.

האוזניות שמגיעות עם ה-Xperia Z לא האיכותיות ביותר שתמצאו בשוק, אך בהחלט מספקות. הן מונעות מרעשים לחדור לאוזניים בזמן האזנה למוסיקה במידה סבירה ורעשים גם לא נוטים לברוח החוצה יתר על המידה.

מצלמה

IMG_7714המצלמה במכשירי הסמארטפון הפכה לאחת מאבני היסוד עליהן שמות החברות השונות דגש מיוחד. גם סוני דואגת לשים דגש על המצלמה וב-Xperia Z היא עושה זאת לא רק בעזרת חיישן ה-13.1 מגה-פיקסל ואפשרות צילום וידאו ב-Full HD 1080P דרך המצלמה הראשית והמשנית גם יחד, אלא גם באמצעות מגוון רחב של תוספות לאפליקציית המצלמה, ההופכות אותה לכלי מקצועי ומגוון הרבה יותר.

דרך תפריט ההגדרות של המצלמה ניתן להגדיר את איכות הצילום בין 5 אפשרויות שונות המאפשרות לבחור לא רק את איכות הצילום, אלא גם את פורמט הצילום, בין אם צילום עבור מסך רחב (16:9) או מסך רגיל (4:3). דרך תפריט ההגדרות ניתן גם להפעיל את מנגנון הפלאש, הזמין להפעלה גם דרך זיהוי תאורה אוטומטית והפעלת הפלאש בהתאם, הגדרת טיימר ל-2 שניות או ל-10 שניות, הפעלה מהירה של המצלמה המאפשרת גם תחילת צילום מיד עם עליית האפליקציה וצילום בעת זיהוי חיוכים.

המצלמה תומכת גם בצילום פנורמי, צילום תמונות רבות ברצף באמצעות פונקציית Burst, הוספת אפקטים תוך כדי צילום ובחירת סצינת צילום בהתאם לתמונה ולמקום בו אנו מצלמים, לדוגמא, צילום בחושך, צילום בתאורה נמוכה, צילום בתזוזה ועוד.

את שלל הפונקציות שהוסיפה סוני למכשיר ה-Xperia Z מאגדת החברה תחת הגדרה אחת העונה לשם Superior Auto. פונקציה זו, באם תופעל, תעשה עבורכם את העבודה ע”י בחירת סצינת הצילום המתאימה, מיקוד הפוקוס באופן אוטומטי והפעלת הפלאש במידת הצורך. החיסרון של הפונקציה נובע מהאוטומטיות שבה. בצילומי לילה או בתאורה נמוכה, הגדרת המצלמה דרך ה-Superior Auto אכן זיהתה והתאימה את הצילום לסצינה הנכונה, אך הפוקוס האוטומטי שוב ושוב לא הצליח להתמקד כיאות והתמונה יצאה מטושטשת בכל פעם. במהלך היום, לעומת זאת, היה קל ונוח לעבוד עם האוטומציה המלאה.

מערכת ההפעלה

מכשיר ה-Xperia Z הגיע לידנו מסוני ישראל עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 4.1.2 וגם לאחר מספר פניות לסוני העולמית, לא קיבלנו תשובה ברורה מתי תעודכן מערכת ההפעלה לגרסה האחרונה של אנדרואיד שמספרה 4.2.2. נכון לעכשיו, העדכון היחידי שקיבלנו למכשיר היה תיקון באג שגרם לתקיעה ואי אפשרות הפעלה של המכשיר לאחר מכן. אנחנו לא נתקלנו בתקלה זו, אך בסוני ממליצים לעדכן.

תוכנה ואפליקציות מבית סוני

IMG_7699עם מכשיר ה-Xperia Z השיקה סוני מספר אפליקציות מובנות: מחשבון, אפליקציית Walkman לניגון מוסיקה, אפליקציית Sony Select המציגה את המלצותיה לאפליקציות שונות מה-Play Store, אנטי וירוס מבית McAfee, קורא QR Code, אפליקציית גיבוי ושחזור מידע, אפליקציית עריכת הוידאו Movie Studio אשר פעולתה נראה ומסתכמת בעריכה קלה בלבד הכוללת הוספת סצינות ופס אודיו.

אפליקציית זיהוי השירים TrackID עשתה עבודה טובה בזיהוי השירים הלועזיים שנבדקו – כולם זוהו במדוייק, אולם מספריית השירים שנוסו בעברית, הצליחה האפליקציה לזהות רק אחד – יוני בלוך. לאחר הזיהוי שולחת אותנו האפליקציה למציאת קליפ של השיר ביוטיוב או קניה בחנות חיצונית, אותי היא שלחה לחנות של אורנג’.

חנות האפליקציות האלטרנטיבית של סוני PlayNow לא מציעה שלל רב כמו זה הזמין דרך חנות ה-Play של גוגל, אך מאפשרת להוריד רינגטונים, רקעים למסך ומגוון לא גדול של אפליקציות ומשחקים.

סוני הוסיפה אפליקציה ייעודית לשימוש ברכב (Sony Car) המציגה סמלילים גדולים וברורים המכווינים לאפליקציות שימושיות ברכב כמו ניווט, מוסיקה וטלפון וניתן להוסיף לתפריט האפליקציה בסך הכל 12 אפליקציות. יש לציין כי לאפליקציה זמן תגובה איום ונורא ולא ממש מומלץ להשתמש בה ברכב. כדי לצאת מהאפליקציה יש ללחוץ על ה-X הגדול בראש המסך, לחיצה על כפתור הבית – לא עובדת.

אפליקציית הניווט Wisepilot for Xperia שואבת את המידע משירות המפות של נוקיה – היא לא נראית ממש טוב, לא עובדת בעברית, אך מזהה מקומות בישראל גם כאשר מחפשים באמצעות טקסט בעברית.

אפליקציית SocialLife מאפשרת הוספת שירותי תוכן דרך פייסבוק ומקורות נוספים לשם יצירת זרם הודעות מסודר יותר. האופציה להפעלת האפליקציה קפצה אל מול עינינו בעת ההפעלה הראשונה של המכשיר ודרשה להתחבר לחשבונות הפייסבוק והטוויטר והזהירה כי המידע האישי שלנו יעבור מעתה גם לידיה של סוני. אנחנו ויתרנו על התענוג.

אפליקציה נוספת של סוני שארצה לציין נמצאת דווקא מחוץ לכותלי הטלפון ומשמשת את משתמשי המקינטוש לסנכרון המכשיר עם המחשב. ה-Sony Bridge for Mac מאפשרת סנכרון עם ספריית המוסיקה דרך האייטיונס ותמונות דרך iPhoto, כמו גם ביצוע גיבוי למידע על המכשיר ושחזור מגיבוי, שאיבת אנשי קשר ממקורות שונים (גוגל, Address Book, Outlook).

מכשיר ה-Xperia Z מגיע, כאמור מעלה, עם מדבקות NFC הניתנות לתכנות. על הנושא דיבר אורי אליאבייב בהרחבה בפוסט הבא.

חוויות מתחת למים והחסינות בפני אבק

IMG_7728האטרקציה המעניינת והמהנה ביותר במכשיר ה-Xperia Z היא ככל הנראה חסינותו בפני אבק ומים. נושא האבק בהחלט לא מושלם, המכשיר כן הצליח לצבור מעט (ממש מעט) אבק לאורך השבוע בו עשיתי במכשיר שימוש, אך כשאני מביט על האייפון 5 וה-Xperia T שלצידו, נדמה כאילו השניים עברו בסופת חול בעוד ה-Xperia Z הצליח למצוא מחסה.

לפי הגדרות היצרן, מכשיר ה-Xperia Z מסוגל לטבול במים עד עומק של מטר אחד ולמשך 30 דקות ועמיד גם בפני זרמי מים. לפני שאגש להציג את הבדיקות שביצעתי על המכשיר, אציין רק שבאופן כללי עדיף לא לנסות למתוח את הגבול ואנו באתר גאדג’טי לא ממליצים להפוך את עמידותו של המכשיר במים למשחק.

נושא העמידות במים עורר תחילה מעט חשש ועל כן התחלתי את בדיקת העמידות בפני מים ע”י השפרצות קלות אל עבר המכשיר, נושא שכיח כאשר לוגמים מים מברזיה או כאשר נשפכת כוס שתיה ומתיזה לכל עבר. ה-Xperia Z כמובן עמד במשימת ההתזות ולאחר ניגוב קל גם נתן תחושה של מכשיר רענן וחדש.

הבדיקה השניה הייתה שטיפת המכשיר מתחת לברז מים זורמים למשך מספר דקות, פה יש לציין כי לא ניתן להפעיל את המכשיר כל עוד מסך המגע רטוב, אבל ה-Xperia Z עמד גם במשימה זו ושרד את מבחן המים הזורמים.

IMG_7722הבדיקה השלישית כבר לקחה אותי לבריכת השחיה. תחילה טבלתי את המכשיר עד חצי גובהו במים, כשהמשיך לעבוד כרגיל ניסיתי גם טבילות של המכשיר כולו בבריכה בעומק של ס”מ בודדים ולמשך כ-10 דקות. בשלב זה גם מצאתי שעמידותו של המכשיר במים מאפשרת גם לצלם סרטוני וידאו מתחת למים. את צילום הוידאו יש כמובן להתחיל לפני שצוללים כיוון שלא ניתן ללחוץ על מסך המגע מתחת למים, אבל המכשיר מצלם מתחת למים ללא בעיה ומצלמת ה-Full HD בהחלט מספקת צד חדש ומעניין לעולם הצילום באמצעות מכשירי סמארטפון.

לשם הבדיקה האחרונה לקחתי את המכשיר לקרקעית הבריכה בחלקה הרדוד, שם הגובה מדוד בדיוק למטר אחד. המכשיר ישב שם למשך 24 דקות תוך כדי בדיקתו ע”י לחיצה על כפתור ההפעלה, רק כדי לוודא שהוא עובד – הוא המשיך לעבוד לאורך כל הדרך וגם אחרי כן.

סיכום

מכשיר ה-Xperia Z של סוני בהחלט הצליח להרשים באספקטים רבים: הצילום באיכות גבוהה, המסך בעל תצוגת ה-Full HD והדגש על חדות הטקסט והעשרת הצבעים. אולם, נדמה כאילו סוני בחרה לזנוח פונקציות חשובות יותר על מנת לקדם פונקציות נוצצות יותר, כך עשתה עם האוטומציה של המצלמה שתורמת המון במהלך היום, אך לקויה בתאורה נמוכה ובלילה, או עם חסימת פתחי הגישה לשם הטענה או הזנת אוזניות למכשיר.

סוני עשתה עבודה נהדרת עם ה-Xperia Z, אך בהתחשב בכך שהחברה רוצה להציג את המכשיר כמתחרה לענקים האחרים בשוק בדרג הגבוה של המכשירים, בהחלט ישנו עוד מקום רב לשיפור.

מה אהבנו?

  • מסך גדול, חד ועשיר בצבעים
  • קל מאוד ביחס למסך
  • עמיד במים
  • זכוכית מקדימה ומאחור
  • שפע מתנות בקופסא

מה לא?

  • רמקול צורם במיקום לא אידאלי
  • חסימת פתחי שקע ההטענה והאוזניות
  • עיצוב בעייתי ארגונומית
  • שטח אחסון נמוך

Sony Xperia Z | ציון: 8.5

מחיר התחלתי בשוק הפתוח: 3,343 ש”ח


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים