HTC One מול iPhone 5: מי יישבר קודם, ולמה ממש לא כדאי לנסות את זה בבית

htc-one-vs-iphone-5-drop-testכולכם בטח מכירים את מבחני הנפילה שאותם אמיצים (וחסרי לב?) עורכים מיד עם השקתם של מכשירי סמארטפון חדשים, במטרה לנסות ולהראות לרוכשים הפוטנציאליים מאילו גבהים רצוי שלא להפיל אותם. אז אחרי שהתפעלנו מיופיים, הגיע הזמן לראות את מכשירי האלומיניום – HTC One ואייפון 5 – בתמונות קצת פחות מחמיאות.

כמו בכל סיבוב, ג’ושוע ורגרה מאתר Android Authority מגדיר 3 נקודות גובה שונות מהן עשוי להתחיל המכשיר שלנו בצניחה חופשית לעבר הקרקע. הנקודה הראשונה והנמוכה ביותר היא כמובן גובה כיס, השניה מגובה החזה – משם בדרך כלל מתבצע השימוש התדיר במכשיר והנקודה השלישית היא גובה האוזן, בעת ביצוע שיחה. מאובזרים במצלמת Slow Motion, יצאו חברי הצוות לנקודת התצפית על שלט הוליווד וביצעו את המבחן המסקרן שניסה לקבוע מי משני המכשירים, הדומים מאד באופן הבנייה שלהם, פגיע יותר.

בדומה למה שעשתה אפל עם האייפון 5, הרכיבה HTC את מכשיר הדגל החדש שלה HTC One ממקשה אחת של אלומיניום עם ממש מעט חלקים המורכבים אחד לשני, זאת בכדי להבטיח שרידות גבוהה יותר ואטימות כוללת. עם זאת, אם חלילה יקרה נזק למכשיר שלכם, כנראה שמלאכת התיקון שלו תהיה מורכבת ממש. בסוף השבוע קיבל אתר iFixIt את מכשיר ה-HTC One וקבע כי במדובר באחד המכשירים היותר קשים לתיקון, תוך שהוא מעניק לו ציון של 1 מתוך 10 במדד יכולת התיקון.

לדברי האתר, מרבית רכיביו הפנימיים של המכשיר עטופים בשכבת הגנה קשיחה שמטרתה למנוע נזקים בעת נפילות קשות, מה שאולי עשוי להועיל במצבים מסוימים אך מנגד מאד מקשה על מלאכת התיקון. בכדי להחליף את הסוללה למשל, יהיה צורך לשלוף את המסך ממקומו, להסיר את המעטפת אשר מגנה על לוח האם וגם את הלוח עצמו כמובן.

htc-one-ifixit


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים